Gå til innhold

Meldekort - spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på aap og skal tilbake på jobb. Skal jobbe 20% fordelt på flere dager. For mange år siden var jeg på et nav-møte der veilederen anbefalte å da fylle inn at man jobbet en dag pr uke fordi man ellers ville bli trukket i lønn for alle dagene der man er på jobb, selvom det kun er 2timer pr dag. 

Er det noen som vet hvordan det er i dag? Hvordan det korrekt bør fylles ut og hva som er konsekvensene ved å A) fylle ut arbeid en dag 20%, eller B) enkelttimer her og der? 

Anonymkode: 96595...e20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det riktignok 4,5 år siden jeg fylte ut meldekort på den måten, men da skulle jeg fylle ut antall timer pr. dag.

Jeg jobbet noen få timer 1-2-3 dager pr. uke, og da ble jeg trekt riktig mtp. hvor mange timer jeg jobbet pr. 14 dager.

Dobbelsjekk om du er usikker! Jeg er ikke i stand til å jobbe nå, og hadde en periode tilbake hvor jeg gikk et kurs, få timer med noen ukers mellomrom. Resten av tiden var jeg for syk til å gjøre noe, og det taklet ikke meldekortsystemet, de forstod ikke hvorfor systemet ikke aksepterte det, så jeg fikk beskjed om å fylle inn syk alle dager, selv om det ikke var riktig. Men utbetalingsmessig hadde jo det ingen konsekvenser siden det ikke påvirket utbetalingen.

Vil tro du kan ringe 55 55 33 33 for å spørre om dette også?

Anonymkode: 90753...19f

Skrevet

Du fyller det ut akkurat sånn som du jobber. Så hvis du jobber 2 timer hver dag, så fyller du ut 2 timer. Det fikk jeg bekjed om når jeg gjorde dette i høst. Du blir ikke trukket for hele dagen

Anonymkode: f02f8...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...