Gå til innhold

hva er det som feiler enkelte hundemennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer..mangler de sosiale antenner eller hva? Jeg kjenner et par stk som har en tendens til å drasse med seg hunden sin inn på besøk i mitt hjem..uten å så mye som spørre om lov 😠 fan stinker hund og ligger hår overalt etter dem..bare å ta frem mopp og støvsuger etter man har hatt kaffebesøk. Blir som om jeg skulle tatt katten eller marsvinet med meg på kaffe besøk..hallo hvem gjør sånt? Blir så utrolig provosert og måtte bare ha en utblåsning...

Anonymkode: 72881...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får det langt enklere om du begynner å være tydelig og sette grenser for deg selv og kommunisere disse på en ordentlig måte.

Selvfølgelig tar de med hunden hvis du aldri har sagt noe på det tidligere.

Anonymkode: f6b6b...1e6

Skrevet

Syns du faktisk skal ta med deg marsvinet neste gang du går på besøk 😊 Hadde vært dritkult, syns jeg! Med bur og det hele!

Ellers så er det vel greit å ta opp problemet med den det gjelder? «Enkelte hundemennesker»..? Noen mangler antenner, og det gjelder de med hund eller ei!

Anonymkode: 94508...8b9

Skrevet

Hos meg har hund ingen adgang. Er bare en som tar med dyret og mener det er så greit, for det er jo i bur. Jeg bærer buret demonstrativt ut på verandaen og lukker døra. Så kan den stå der ute. 

Anonymkode: 77c3b...1ad

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du får det langt enklere om du begynner å være tydelig og sette grenser for deg selv og kommunisere disse på en ordentlig måte.

Selvfølgelig tar de med hunden hvis du aldri har sagt noe på det tidligere.

Det er vel mer naturlig å spørre om det er greit å ta med seg hund. Det er vel ikke normalt å ta med seg dyr på besøk uten å ha sjekket om det er greit på forhånd.

Anonymkode: 5de66...305

Skrevet

Jeg hadde en venn som gjorde det. Og som når jeg sa fra om det likevel insisterte på at det er greit. Det er nå en eksvenn.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel mer naturlig å spørre om det er greit å ta med seg hund. Det er vel ikke normalt å ta med seg dyr på besøk uten å ha sjekket om det er greit på forhånd.

Anonymkode: 5de66...305

Selfølgelig bør hundeeiere spørre på forhånd om det er ok å ta med hunden.

Men siden Hi ikke kan endre andre vil hun få det enklere selv om hun setter grenser for seg selv og er tydelig.

Skrevet

Det er den eneste fordelen med å ha en allergiker  i hus, folk skjønner at bikkjene ikke skal inn her. Kun en som jeg kjenner som kunne gjort det også, de behandler hunden som et menneske, og har et helt forvrengt syn på hundehold.

Anonymkode: 1c094...013

Skrevet

Fikk besøk av en av dem med hund som ropte opp fra gangen om katta er der..få katta inn på et rom før han slapp hunden løs i gangen..hunden kom styrtende opp i stua og rett på katta som såklart vi ikke låser inne når vi får besøk 😬 -hi- (ps rakk ikke å svare før hunden var løs )

Anonymkode: 72881...1ca

Skrevet

Jeg har hund og tar den med på besøk. Jeg spør de fleste gangene, men hos noen venner vet jeg at jeg at det går greit.

Men vi har ett vennepar som sa ja, trodde vi. Men så skjønte vi etter maaaange besøk at det var mannen i huset som syntes det var Ok. Men kona hatet det. Men det sa hun ikke fra om. Vi har selvfølgelig sluttet å ta med oss hund dit.

Anonymkode: db383...1aa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hund og tar den med på besøk. Jeg spør de fleste gangene, men hos noen venner vet jeg at jeg at det går greit.

Men vi har ett vennepar som sa ja, trodde vi. Men så skjønte vi etter maaaange besøk at det var mannen i huset som syntes det var Ok. Men kona hatet det. Men det sa hun ikke fra om. Vi har selvfølgelig sluttet å ta med oss hund dit.

Anonymkode: db383...1aa

Sikkert mange som svarer ja av høflighet men hater det. Hvorfor må dere dra med bikkja på besøk?

Anonymkode: 2cfec...813

Skrevet

Første gand folk kommer med hund spør de vel? Jeg svarer «ja, hvis hunden kun oppholder seg i gangen». Det vil si at de jeg kjenner med veloppdragne hunder som ikke tråkker over grensa fint kan ha hunden sin på besøk. Det er ikke dør mellom gangen, stua og kjøkkenet. Jeg gjør ingenting av å støvsuge noen hår på et begrenset område etter hyggelig besøk!

Alle de andre hundeeierne, som ikke har oppdratt hundene sine, forstår at hunden deres ikke klarer å holde seg på et sted, og lar være å ta med hunden, lar den ligge i bilen, eller har den i bånd eller bur på utsiden. Det er greit for meg!

Anonymkode: 93fee...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...