Gå til innhold

Er Listhaugmaleriet provoserende, unødvendig, eller rett og slett ris til egen bak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker listhaug og syns dette er helt greit. 

Anonymkode: 9026f...a84

Skrevet

Liker ikke Listhaug, og synes dette er større enn Beatles! 

Anonymkode: 11bbe...04d

Skrevet

Liker ikke Listhaug og synes maleriet er helt idiotisk!

Anonymkode: 65d0d...f4e

Skrevet

Ingen av delene. Det er tåpelig og tragisk. Men det er jo Listhaug, så det er bare å kjøre på!

Anonymkode: bebe6...410

Skrevet

Tenker at hvordan skal vi lære barn og unge at mobbing er forferdelig når vokse mennesker oppfører seg slik?

Anonymkode: 5c474...ab0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at hvordan skal vi lære barn og unge at mobbing er forferdelig når vokse mennesker oppfører seg slik?

Men er det mobbing? Det er jo bare hennes egen retorikk vendt mot henne. Hvis dette er ubehagelig å stå i, kanskje hun skjønner hvirdan hun får mange til å føle seg. En må kunne peke finger og kalle en spade for en spade, uten at vi blir krenket og hyler mobbing. 

Hun har jo selv poengtert at ytringsfriheten er absolutt, kost hva den koste vil. Hun nekter å unnskylde seg for grove overtramp, og hun er blottet for respekt for sine overordnede. Hun fortsetter å ri sine prinsipper på  et uberettiget hat mot AP. 

Da hun gikk av var det hun selv som gjentatt sa at dette er «min kamp». Hennes holdninger og ordvalg, gjør jo at hun selv får folk til å assosiere henne med brune krefter. 

Og hun mener selv hun ofret seg for regjeringen. Hennes «offer» har gjort henne til en martyr hos tilhengere. Hun skyver kristendommen forran seg i kampen mot islam. 

Hi

Anonymkode: c136c...427

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvem den skal provosere? Listhaug? Følgerne hennes? De som ikke liker Listhaug og er lei av at hun får oppmerksomhet? Bildet har jo ingen åpenbar beskjed, og er jo åpent for tolkning, så jeg klarer ikke se hvem som skulle blitt mest eller minst fornærmet over bildet? 

Anonymkode: 996f1...ff9

Skrevet

Jeg blir forresten heller ikke provosert. Det er enda en sak med Listhaug tenker jeg. Det engasjerer meg liksom ikke lengre. 

Hadde vært mye mer tankevekkende om noen hadde malt Solberg eller Skei Grande eller Bent Høie...  

Skrevet

Provoserende, unødvendig eller ris  til egen bak? Ingen av delene, vil jeg si. Heller en meget presis kommentar til medienes personfokus og den evinnelige støyen som tar oppmerksomheten vekk fra selve politikken, og ikke minst en god kommentar til hvordan FRP evig og alltid klarer å spille martyr og koke suppe på en spiker når det gjelder sin egen offerrolle. Spot on.

Anonymkode: 0890f...249

Skrevet

Det er et fantastisk stykke kunst.

Anonymkode: 29e5b...e25

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir forresten heller ikke provosert. Det er enda en sak med Listhaug tenker jeg. Det engasjerer meg liksom ikke lengre. 

Hadde vært mye mer tankevekkende om noen hadde malt Solberg eller Skei Grande eller Bent Høie...  

Eller "profeten" i islam. 

Anonymkode: 6a3e7...436

Skrevet

Provoserende, unødvendig eller ris  til egen bak? Ingen av delene, vil jeg si. Heller en meget presis kommentar til medienes personfokus og den evinnelige støyen som tar oppmerksomheten vekk fra selve politikken, og ikke minst en god kommentar til hvordan FRP evig og alltid klarer å spille martyr og koke suppe på en spiker når det gjelder sin egen offerrolle. Spot on.

Å spille offer er FRP og AP like gode til, og linken til 22.juli ble ikke oppfattet slik før en mediarådgiver i AP fant ut at man måtte jo kunne tilegge Listhaug mer enn hun la i budskapet selv og da var hele sirkuset igang. Mao så kan jeg ha lik argumentasjon som deg ettersom AP spiller 22.juli offerkortet uansett, og si at jeg håper noen maler en gatekunst hvor hodet til Støre er plassert på en barnekropp og ABB står over han og skyter. Regner med at det er helt greit for folk også, eller er det bare yttringsfrIhet for de som er mot FRP?

Anonymkode: f0f76...0a4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å spille offer er FRP og AP like gode til, og linken til 22.juli ble ikke oppfattet slik før en mediarådgiver i AP fant ut at man måtte jo kunne tilegge Listhaug mer enn hun la i budskapet selv og da var hele sirkuset igang. Mao så kan jeg ha lik argumentasjon som deg ettersom AP spiller 22.juli offerkortet uansett, og si at jeg håper noen maler en gatekunst hvor hodet til Støre er plassert på en barnekropp og ABB står over han og skyter. Regner med at det er helt greit for folk også, eller er det bare yttringsfrIhet for de som er mot FRP?

Det er jo FrP son hele veien gjemmer seg bak ytringsfriheten når de tøyer strikken for langt. Bortimot alle (også mange innad i FrP), mener Listhaug sitt utspill var for drøyt og upassende. Og den hatretorikken hos enkelte høylytte på den brune fløyen, rettet mot AP, minner veldig om retorikken til ABB. Hvis man hører politiske kommentatorer prøve å forklare dette, er det ingen som riktig skjønner hvor hatet kommer fra. Det bunner i en del hjernevask bygget på alternative fakta og konspirasjonsteorier. Ingen vet helt hva AP har gjort, men «alle» ute på brunfløyen vet det er APs feil. - Og fortsatt var det Rødt og ikke AP som tok tak i Listhaugutspillet...

Skrevet

Jeg synes det er ugreit!! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den dagen Støre sitter i regjering under en statsminister fra et annet parti, og egenhendig klarer å skape en regjeringskrise helt utav ingen ting, bare ved å bruke løgner på sosiale medier - ja, den dagen regner jeg med at der vil komme mange typer kommentarer. Sikkert også noen visuelle kommentarer. Især hvis han etterpå framstiller seg selv som et offer for andres urettferdige behandling.

Men fram til den dagen, når griser i tillegg vil lære å fly, så må han nok nøye seg med å kalles Judas og få skylda for alt galt som er skjedd i Norge siden spanskesyken.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller "profeten" i islam. 

Anonymkode: 6a3e7...436

Nei, jeg hadde ikke syntes det var så gøy. Å tøyse med muslimene er «in», det er mainstream. Og det er bare for å gjøre muslimene sinte. Jeg får ingenting ut av det. Jeg vil gjerne ha kunst som får meg til å tenke noe nytt eller åpne øynene mine for nye syn på verden. Så jeg skulle gjerne hengt opp noen som ikke egentlig var så kontroversielle der oppe. Tenke nye tanker.

Skrevet

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett.

Ann Christin, admin

Skrevet

Det er jo FrP son hele veien gjemmer seg bak ytringsfriheten når de tøyer strikken for langt. Bortimot alle (også mange innad i FrP), mener Listhaug sitt utspill var for drøyt og upassende. Og den hatretorikken hos enkelte høylytte på den brune fløyen, rettet mot AP, minner veldig om retorikken til ABB. Hvis man hører politiske kommentatorer prøve å forklare dette, er det ingen som riktig skjønner hvor hatet kommer fra. Det bunner i en del hjernevask bygget på alternative fakta og konspirasjonsteorier. Ingen vet helt hva AP har gjort, men «alle» ute på brunfløyen vet det er APs feil. - Og fortsatt var det Rødt og ikke AP som tok tak i Listhaugutspillet...

Det er ytringsfrihet. Det er ikke noe å gjemme seg bak. Den er noe man utøver. Det er AP som koblet fb-innlegget til 22.juli. Dersom du ser på bildet og innlegget til Listhaug, så skal du ha ganske god fantasi for å lage den koblingen. Listhaug bruker ytringsfriheten og AP bruker offerrollen. 

Folk bør også slutte å bruke ordet "hatretorikk" uten å begrunne det. Det er et skikkelig buzz word fortiden og den påstanden om at Listhaug bruker hatretorikk skrives mye, men den påstanden begrunnes aldri i samme setning. 

Anonymkode: 3f358...ce0

Skrevet

Synd at det ble malt over.

Anonymkode: 3e4bd...1f4

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å kalle dette mobbing syns jeg er så malplassert og misbruk av mobbebegrepet at jeg blir helt matt. Jeg syns bildet setter fokus på både medias håndtering av Listhaug-saken og ikke minst på Listhaugs egen oppførsel, og at begge deler er overdrevet så til de grader. Det å fremstille seg selv som en martyr foran alle som vil høre, er jo noe Lishaug absolutt har utnyttet til det fulle her, og media biter på og "glemmer" tydeligvis mange andre viktige saker i verden som det burde vært større fokus på. Veldig synd at det ble malt over spør du meg.

Anonymkode: 12c64...a3c

Skrevet

Jeg synes maleriet var en hyllest til Listhaug. At hun offret seg for folket og ble korsfestet akkurat som jesus. En martyr.

Anonymkode: 68149...74b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...