Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 blodsukkeret mitt svinger noe voldsomt (føles det ut som ihvertfall) kjøpt meg blodsukker måler i dag. målte 4 timer etter middag da jeg drev å skulle lage kveldsmat. målte blodsukkeret til 4,9. jeg kjente godt at jeg begynte å få (lavt blodsukker) men dette er jo ikke lavt?? hva kan det da være? blir skjelven, rister, tungen føles ut som den er lammet. føler hele meg hakker.... Anonymkode: 25db9...876
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Kroppen er laget slik at den regulerer blodsukkeret automatisk. Det du kjenner på er vanlig å kalle "lavt blodsukker", men faktisk er det ikke det. Kroppen produserer sin egen glukose ved behov. Hva man egentlig kjenner på er vel ikke veldig godt forstått. Anonymkode: 4bf45...080
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 4,9 er et kjempefint blodsukker, og skal normalt ikke gi noen plager. Personer som ikke har diabetes eller andre tilstander får normalt sett ikke lavere enn 4, og ligger mellom 4 og 7. Jeg har aldri målt over 5 på meg selv, selv etter masse godteri/kake. Jeg har hørt at noen med diabetes kan få følingsymptomer dersom blodsukkeret faller raskt, selv om det ikke nødvendigvis ender på lavt. Men det virker jo ikke som det er aktuelt hos deg. Kan det være andre grunner til det du opplever? Blodtrykksfall? For lite væske? Andre ting? Noen inngrep, som for eksempel gastric bypass kan gi lavt blodsukker selv om man ikke har diabetes/får insulin, men da ville det syntes på målingen din. Anonymkode: 03084...37e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 4,9 er et kjempefint blodsukker, og skal normalt ikke gi noen plager. Personer som ikke har diabetes eller andre tilstander får normalt sett ikke lavere enn 4, og ligger mellom 4 og 7. Jeg har aldri målt over 5 på meg selv, selv etter masse godteri/kake. Jeg har hørt at noen med diabetes kan få følingsymptomer dersom blodsukkeret faller raskt, selv om det ikke nødvendigvis ender på lavt. Men det virker jo ikke som det er aktuelt hos deg. Kan det være andre grunner til det du opplever? Blodtrykksfall? For lite væske? Andre ting? Noen inngrep, som for eksempel gastric bypass kan gi lavt blodsukker selv om man ikke har diabetes/får insulin, men da ville det syntes på målingen din. Anonymkode: 03084...37e Jeg er gastric bypass operert. Har også hatt bukspyttkjertel betennelse. Anonymkode: 25db9...876
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Hvis du før gastrok bypass hadde diabetes kan 4,9 være lavt for deg.. da er kroppen vant til høyere verdier og du får følingsymptomer. Det tar tid før kroppen venner seg til normale verdier. Har du målt Hba1c? Dvs langtidsblodsukker? Anonymkode: a92e0...0b3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis du før gastrok bypass hadde diabetes kan 4,9 være lavt for deg.. da er kroppen vant til høyere verdier og du får følingsymptomer. Det tar tid før kroppen venner seg til normale verdier. Har du målt Hba1c? Dvs langtidsblodsukker? Anonymkode: a92e0...0b3 hadde ikke diabetes før gbp. nei ikke tatt langtidsblodsukker, da fastlegen mener jeg ikke er nok plaget... det vil si at det ikke holder at jeg føler meg lav 2-3 ganger om dagen å må stoppe opp og spise :/ Anonymkode: 25db9...876
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Hun slankeopererte som var på Trygdekontoret i går fikk "anfall" som lignet på føling fordi kroppen hennes produserte for mye insulin... Anonymkode: 9ab49...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå