Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 En vennine har barn med en mann fra utlandet (utenfor Europa) og de har et barn sammen. Hun nevner stadig at han maser om foreldreansvar men ser ikke barnet sitt, kan det være en grunn til at han ønsker foreldreansvar pga oppholdstillatelse eller annet? Penger fra nav? Hun sier han snakker kun om at hun må signere at han får foreldreansvar vil nesten ikke se barnet før da sier han, hun blir veldig skeptisk og det skjønner jeg godt.! Hvordan kan man finne ut av dette? Er skummelt om han har baktanker med å få ansvaret .. Anonymkode: 50cb9...49c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Bortføre barnet? Anonymkode: 50cb9...49c
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Det vil ikke gi ham økte rettigheter økonomisk eller ifht opphold. Anonymkode: 4f461...23e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vil ikke gi ham økte rettigheter økonomisk eller ifht opphold. Anonymkode: 4f461...23e Å? Jeg skulle tro det ville være lettere for han å få opphold i Norge om barnet hans bodde her, og han kan vise til at han har en aktiv rolle i barnets liv. Foreldre og barn har rett til kontakt med hverandre, så jeg vil absolutt tenke at det vil spille inn. Hva sier faren selv om hvorfor han vil ha foreldreansvar da? Anonymkode: 8ccad...29c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Men nå spør vel hi om faktum, ikke synsing? Foreldreansvaret har som sagt ingen betydning for opphold, heller ikke for fars samværsrettigheter. Man kan ha en like aktiv eller fraværende rolle i barnets liv med eller uten del i foreldreansvaret. Anonymkode: 4f461...23e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 Hadde ikke skrevet over noe foreldreansvar! Det betyr at mor er avhengig av far til å blant annet får pass. Far har da også rett på innsyn av alle dokumenter som omhandler barnet, og dette kan også gi far informasjon om mor. Foreldreansvar og omsorg er ikke det samme!! Mengden på samvær skal ikke påvirkes av foreldreansvaret. Jeg for eksempel har full omsorg, og far har delt foreldreansvar men ingen samvær. Veldig trasigt når jeg skal ha nytt pass til barnet, eller vil flytte utenlands. Dette kan jeg ikke gjøre uten fars samtykke. Anonymkode: 87411...910
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Om han ikke bor i Norge kan hun jo si at delt foreldreansvar er veldig upraktisk, som andre skriver under her så trenger hun da hans underskrift for å få pass på barnet, valg av barnehage og skole må godkjennes av begge osv. Han trenger ikke å ha foreldreansvar for å stå oppført som far. Jeg ville vært veldig skeptisk til å dele det med en som ikke brydde seg mer om barnet. Anonymkode: 07738...238
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 Hun må ikke finne på å ha delt foreldreansvar med en som bor i et annet land. Jeg har biofar til eldste på andre siden av verden. Da sønnen vår var rundt 3 år kom det advokatpapirer derfra hvor han krevde alt mulig rart (og hadde da ikke sett sønnen sin på 2,5 år). Men siden han ikke hadde foreldreansvar så kom de jo ingen vei med alle hårreisende krav (type han kan bo 6 mnd der og 6 mnd her). Nå er ungen 12, faren tar ikke kontakt, har ikke sett ham på 11,5 år. Anonymkode: 9949d...efb
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 Med delt foreldreansvar får hun ikke så mye som opprettet en bankkonto til barnet uten fars underskrift, veldig tungvindt når han ikke bor i landet. Hadde sagt klart ifra at han er registrert som barnets far, men noe mer enn det kommer ikke til å skje for det blir for tungvindt når han ikke bor her. Han kan selv velge hvor delaktig han vil være i barnets liv, om han har foreldreansvar styrer ikke dette. Men hvilket land kommer han fra da, kanskje delt foreldreansvar betyr noe annet i hans land enn i vårt. Kanskje det utløser noen rettigheter der som vi ikke vet noe om? Anonymkode: 421ed...bc1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Han er fra Senegal.. vet ikke om det har noe å si.. muslimsk land ja :/ Anonymkode: 50cb9...49c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 For å kunne få familiegjenforening med et barn er det faktisk et krav om delt foreldreansvar om man ikke skal bo sammen med den andre foreldren. Anonymkode: 07738...238
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å kunne få familiegjenforening med et barn er det faktisk et krav om delt foreldreansvar om man ikke skal bo sammen med den andre foreldren. Anonymkode: 07738...238 Der ser man... Anonymkode: 50cb9...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå