Gå til innhold

Dårlig blodgjennomstrømning til morkaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i dag, pga placenta previa (forliggende morkake). Er i uke 24. 

De fant ut at blodgjennomstrømningen til morkaken var på skala 3, skalaen går fra 0—4 der 0 er normalt. 

Skal ha ultralyd nå annen hver uke videre og keisersnitt. Har også en skillevegg i magen som deler livmoren i to og banyen ligger i tverrleie uten mulighet til å snu seg riktig vei. Født prematurt tidligere.

Noen som har opplevd dette og gått til termin. Hvor prematurt kom eventuelt babyen og har alt gått bra? og hvor ille er dette egentlig, allså nivå 3 så tidlig.. 

Anonymkode: e73cf...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette i uke 16 med min sønn, hadde mensenliggende blødning. Legevakten mente dette var abort, nå jeg kom til UL på sykehuset så vi barnet sprelle og kose seg inne det. Blødningen kom fra at jeg hadde også placenta previa. Husker ikke skalla osv. Det gikk helt fint, morkaka ville flytte seg etterkvart som barnet vokste i følge legen. Gikk noen dager på overtid og fødte en frisk gutt på 4300 gram :-) går helt fint skal du se. Men endte opp med keisersnitt forresten

Anonymkode: cfbce...782

Skrevet

Så bra at den heiste seg opp, den gjør jo somregel det :)

Men jeg er bekymret for blodgjennomstrømningen og er redd den svikter for tidlig. Noen som har erfaring?

Hi

Skrevet

Jeg hadde dårlig blodgjennomstrømning i morkaken i mitt første svangerskap. Det ble ikke oppdaget og babyen min døde på grunn av det i svangerskapsuke 37. Årsaken ble oppdaget da de obduserte morkaken. 

Det er bra de har oppdaget det allerede hos deg, da kan de følge med nøye. Skal du gå på blodfortynnende? Jeg gikk på albyl e de neste svangerskapene, og da hadde jeg fin gjennomstrømning i morkaken, og babyene ble født i uke 36, friske og fine. 

Krysser fingrene for at det går bra med deg og babyen❤❤😊

Anonymkode: 9dc85...898

Skrevet

Takk for svar. Nei, har ikke blitt satt på blodfortynnende. Har ul kontroll annen hver uke og kontroll hos lege annen hver uke. Så ukentlig kontroll.

Hi

Skrevet

Det hadde jeg med min første. Det ble tett oppfølging og gikk veldig bra. Baby fikk litt for lite næring og var derfor 2,8 kg ved fødsel ca en uke før termindato 

Anonymkode: 0cae7...99d

Skrevet

Jeg har fått 2 premature pga dårlig blod gjennomstrømning. Jeg må gå på blodfortynnende nå.

Så bra at du blir fulgt godt opp. Masse lykke til 💚💜💚💜

Anonymkode: 4e95c...8f5

Skrevet

Jeg hadde det, men det ble oppdaget litt senere. Babyen hadde vekstavvik på 24% (for stort hode i forhold til magediameter, siden hjernen prioriteres) og ble tatt med planlagt ks 16 dager før termin fordi detble vurdert at babyen ville ha det bedre utenfor magen.  Var liten, men alt gikk fint. Mener jeg hadde ul annenhver uke og deretter ukentlig. Var veldig bekymret, men det gikk som sagt bra.

Anonymkode: 393f7...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...