Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 På hvilket grunnlag fikk du det? Anonymkode: 2c929...739
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Legene var redd livmoren skulle revne ved rier da jeg har fjernet deler av livmoren tidligere. Anonymkode: a1f0a...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Fødselsangst på grunn av traumer. Anonymkode: a68e9...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Pga. ruptur (grad 3b) forrige fødsel. Anonymkode: 6cc6f...a6b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Stort barn og dårlig erfaring med vaginal fødsel. Forrige fødsel endte nesten tragisk, barnet på 4858g satt fast og måtte gjenopplives da de endelig klarte bryte henne løs. Hun fikk til dels store skader, varige skader, og er erklært 30% invalid. Så da jeg ble gravid igjen og de visste både at jeg hadde smalt bekken og at jeg produserte store barn, og hadde forrige fødsel i minne var det aldri noe tema å føde vaginalt. Da jeg var til ordinær ul sa de bare at jeg ville få innkalling til keisersnitt etterhvert. Jeg spurte aldri om keisersnitt, det bare ble bestemt så fort jeg ble gravid at jeg skulle ha det. Anonymkode: 5def7...f71
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Smalt bekken. Gikk nesten dårlig med 1. Da ble det akutt snitt. De neste barna ble automatisk ks Anonymkode: e1b9d...562
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Fordi jeg var redd for å føde vaginalt. Har hatt to ks, veldig fine opplevelser😊 Anonymkode: 5d05d...404
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Pga seteleie og smalt bekken med andremann. Med førstemann gikk jeg med på vendingsforsøk og lyktes faktisk, men da fødselen hadde vart i 36 timer og det stoppet helt opp ble det hastesnitt. Så med andremann visste de at bekkenet var for smalt.. Anonymkode: 570aa...6cc
MammantilNurket Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 (endret) Mange av kvinnene i familien på min mors side er skikkelig dårlige på vaginal fødsel i den forstand at det kommer rier, men det åpner seg ikke. Mulig konstruksjonsfeil?? Da jeg ble født holdt det på å gå veldig galt. Det endte med katastrofesnitt og komplikasjoner i etterkant. Da jeg fortalte dette til jordmor ble jeg sendt til samtale på sykehuset. Fikk beskjed om at de ikke ville ta noen sjanser og KS ble innvilget umiddelbart. Endret 3. april 2018 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Relativt stort barn i seteleie kombinert med overtid. Barnet ville ut før oppsatt tid da, så endte med hastekeisersnitt etter 18 timer med kontinuerlige rier og 1.5 timer med pressrier. Anonymkode: 84e94...4b6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 40 minutter siden, MammantilNurket skrev: Mange av kvinnene i familien på min mors side er skikkelig dårlige på vaginal fødsel i den forstand at det kommer rier, men det åpner seg ikke. Mulig konstruksjonsfeil?? Da jeg ble født holdt det på å gå veldig galt. Det endte med katastrofesnitt og komplikasjoner i etterkant. Da jeg fortalte dette til jordmor ble jeg sendt til samtale på sykehuset. Fikk beskjed om at de ikke ville ta noen sjanser og KS ble innvilget umiddelbart. Dette ☝🏻 Nr 1 åpnet jeg meg 3 cm på vei til sykehuset mens jeg satt på trikken faktisk😹 Men dessverre etter å ha ligget i 24 timer med konstant rier, og kroppen min avviser epidural så ga jeg opp. Åpnet meg ikke mer en 7 cm. Måtte få keisersnitt. Etter dette hadde jeg trauma med å føde vaginalt så fikk innvilget keisersnitt med nr 2 Anonymkode: 48d5b...8be
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 En unge som lå i tverrleie og ikke ville snu på seg. Anonymkode: 94580...ec7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Seteleie - fikk bestemme selv. Anonymkode: f293a...308
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 Seteleie pluss at sykehuset mistenkte liten plass og lite næring til fosteret. Ble tatt 3 uker før tida. Anonymkode: 5e637...84e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå