Gå til innhold

foreldremøte og dårlig samvittighet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk flere mld på at dette møtet var viktig.

Er alene med 3 barn 8,8 og 12. Ikke barnevakt da hun meldte seg syk.

De hadde klart seg 2 timer, men kjenner at jeg er så sliten etter jobben og ryggskade som verker.

Nå sitter jeg med elendig samvittighet.

Anonymkode: 041f7...b9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk flere mld på at dette møtet var viktig.

Er alene med 3 barn 8,8 og 12. Ikke barnevakt da hun meldte seg syk.

De hadde klart seg 2 timer, men kjenner at jeg er så sliten etter jobben og ryggskade som verker.

Nå sitter jeg med elendig samvittighet.

Anonymkode: 041f7...b9f

Kjenner til det der. Er også alene med barn og jobber ofte ettermiddag/kveld. Ikke enkelt å komme seg på foreldremøte alltid. 

Siden de har sagt det er viktig ville jeg evn ha dratt men sagt ifra at jeg ikke kan bli på hele møtet. Så kan du få info om det som er viktig og holde deg litt oppdatert og dra hjem igjen etter en times tid så både barn og rygg blir tatt hensyn til.

Anonymkode: 13028...7eb

Skrevet

Hvem holder foreldremøtet da, læreren eller foreldrerepresentantene?

Jeg hadde nok ikke klart holde meg hjemme når det er gitt flere beskjeder om at det er et viktig møte, men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med de som holder det. Om du melder fra at du ikke kan komme fordi du ligger rett ut med vond rygg, men gjerne vil ha et referat så har du vist interesse og det vil tilbake vises forståelse for at man ikke alltid får det til. Å bare utebli synes jeg er skikkelig ufint faktisk.

Anonymkode: 82325...594

Skrevet

Når du har fått flere meldinger om at dette møtet er viktig så sier det seg selv at du bør møte siden du tross alt har mulighet.

Anonymkode: 0e368...3ad

Skrevet

Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat.

Anonymkode: c0ad0...d35

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat.

Anonymkode: c0ad0...d35

Ett av barna er psykisk utviklingshemmet.

Lærer som har dette, jeg sendte mail og ble hjemme.

Anonymkode: 041f7...b9f

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ett av barna er psykisk utviklingshemmet.

Lærer som har dette, jeg sendte mail og ble hjemme.

Anonymkode: 041f7...b9f

Men du sier jo selv at de hadde klart seg hjemme alene et par timer selv om barnet er utviklingshemmet. Der stopper argumentet nok en gang.

trir du må holde deg til å skylde på ryggen eller si det som det er: du orker faktisk ikke å gå. Det er lov å være sliten

Anonymkode: 1237d...56e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men du sier jo selv at de hadde klart seg hjemme alene et par timer selv om barnet er utviklingshemmet. Der stopper argumentet nok en gang.

trir du må holde deg til å skylde på ryggen eller si det som det er: du orker faktisk ikke å gå. Det er lov å være sliten

Anonymkode: 1237d...56e

Takk. Er rimelig sliten etter full dag på jobb lekser og middag. Ett av de andre barna er mye på sykehus så er på urallige møter. Må mikse ang jobben så ikke alle møtene går utover de.

Hadde enda bf stilt opp en gang...

Anonymkode: 041f7...b9f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Er rimelig sliten etter full dag på jobb lekser og middag. Ett av de andre barna er mye på sykehus så er på urallige møter. Må mikse ang jobben så ikke alle møtene går utover de.

Hadde enda bf stilt opp en gang...

Anonymkode: 041f7...b9f

Fedre som ikke stiller opp må man bare slutte å regne med. Det har jeg gjort 

Anonymkode: 1237d...56e

Skrevet

Du bør jo ha dårlog samvittighet når du ikke klarer å følge opp ungene dine slik du bør. Samvittigheten er en god ting. Lytt til den.

Anonymkode: f64df...d4b

Skrevet

Har du sett filmen «Bad moms»? 

Jeg drakk vin og så den i går -Anbefales! 

Anbefales også til meggene i tråden som mener at du burde ha dårlig samvittighet -det er en karakter til dere også i filmen 😉

Anonymkode: 6bb7c...c93

Skrevet

Kjære deg! Dropp det møtet med god samvittighet! Jeg hsr vært alene med tre barn i veldig mange år nå. Noen ganger er det ikke mulig å få med seg alt. Du får et referat og alle oppegående mennesker har forståelse for at ikke det alltid er mulig for en i din sitasjon å møte opp. De andre driter du i.

Det er vel ingen i verden som følger opp barn mer enn oss som er helt alene med de. Det er 24/7 365 dager i året. At du dropper et foreldremøte eller ti gjør ingenting! Regner med at du hadde stilt opp om det lot seg gjøre, og de gangene det ikke er mulig så er det helt greit.

Anonymkode: bda8d...b61

Skrevet

Hadde ikke klart å være passiv hjemme når dere får en slik beskjed. Barna klarer seg fint alene sier du?

Ja, ja...

Anonymkode: 19619...b7c

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg! Dropp det møtet med god samvittighet! Jeg hsr vært alene med tre barn i veldig mange år nå. Noen ganger er det ikke mulig å få med seg alt. Du får et referat og alle oppegående mennesker har forståelse for at ikke det alltid er mulig for en i din sitasjon å møte opp. De andre driter du i.

Det er vel ingen i verden som følger opp barn mer enn oss som er helt alene med de. Det er 24/7 365 dager i året. At du dropper et foreldremøte eller ti gjør ingenting! Regner med at du hadde stilt opp om det lot seg gjøre, og de gangene det ikke er mulig så er det helt greit.

Anonymkode: bda8d...b61

Dette. 

(Foreldremøter er ellers bare ett av flere tiltak som brukes fra skolen for å oppdra foreldrene.)

Anonymkode: 43844...4b3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du bør jo ha dårlog samvittighet når du ikke klarer å følge opp ungene dine slik du bør. Samvittigheten er en god ting. Lytt til den.

Anonymkode: f64df...d4b

Å følge opp barna ved at de må være alene hjemme...? Ja, det er oppfølgingen sin, det! 

Anonymkode: 43844...4b3

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat.

Anonymkode: c0ad0...d35

Et godt referat plikter de å skrive uansett.

Anonymkode: 43844...4b3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å følge opp barna ved at de må være alene hjemme...? Ja, det er oppfølgingen sin, det! 

Anonymkode: 43844...4b3

Det er snakk om ganske store barn som hi i tillegg sier klarer seg alene i 2 timer!!

Sitter du og holder ungene i hånda alle våkne timer?

Dette er latskap. Å følge opp barna handler om p vise interesse for deres hverdag også.

Anonymkode: 19619...b7c

Skrevet

Var det et felles foreldremøte, eller bare du og lærer?

Felles møte hadde jeg stått over i din situasjon, men jeg gjør alt jeg kan for å få med meg en til en-møter! Passer det ikke å ta et møte, så tar vi det over telefonen. 

Men ellers! Vi mødre har en tendens til å kveles i vår dårlige samvittighet! Slutt med det! Du er alene med tre barn hvor ett har spesielle behov og er mye på sykehus. Du er på jobb i tillegg til dette, og har kroppslige plager selv. Vet du? Drit i den samvittigheten! Og her sitter noen å sier at du er lat?? Jeg har selv barn med spesielle behov, og jobber ikke pga dette. Vi er inn og ut av sykehus, og trenger mye oppfølging! Jeg vet hvor tøft det er!

Det er snakk om et jævla foreldremøte! 

Klem til deg ❤️

Anonymkode: 0a41d...314

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om ganske store barn som hi i tillegg sier klarer seg alene i 2 timer!!

Sitter du og holder ungene i hånda alle våkne timer?

Dette er latskap. Å følge opp barna handler om p vise interesse for deres hverdag også.

Anonymkode: 19619...b7c

Og den interessen kan man vise uten å sitte to timer på underdimensjonerte pinnestoler og høre på møteplagere.

Anonymkode: 43844...4b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...