Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Fikk flere mld på at dette møtet var viktig. Er alene med 3 barn 8,8 og 12. Ikke barnevakt da hun meldte seg syk. De hadde klart seg 2 timer, men kjenner at jeg er så sliten etter jobben og ryggskade som verker. Nå sitter jeg med elendig samvittighet. Anonymkode: 041f7...b9f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fikk flere mld på at dette møtet var viktig. Er alene med 3 barn 8,8 og 12. Ikke barnevakt da hun meldte seg syk. De hadde klart seg 2 timer, men kjenner at jeg er så sliten etter jobben og ryggskade som verker. Nå sitter jeg med elendig samvittighet. Anonymkode: 041f7...b9f Kjenner til det der. Er også alene med barn og jobber ofte ettermiddag/kveld. Ikke enkelt å komme seg på foreldremøte alltid. Siden de har sagt det er viktig ville jeg evn ha dratt men sagt ifra at jeg ikke kan bli på hele møtet. Så kan du få info om det som er viktig og holde deg litt oppdatert og dra hjem igjen etter en times tid så både barn og rygg blir tatt hensyn til. Anonymkode: 13028...7eb
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Hvem holder foreldremøtet da, læreren eller foreldrerepresentantene? Jeg hadde nok ikke klart holde meg hjemme når det er gitt flere beskjeder om at det er et viktig møte, men jeg ville ihvertfall tatt kontakt med de som holder det. Om du melder fra at du ikke kan komme fordi du ligger rett ut med vond rygg, men gjerne vil ha et referat så har du vist interesse og det vil tilbake vises forståelse for at man ikke alltid får det til. Å bare utebli synes jeg er skikkelig ufint faktisk. Anonymkode: 82325...594
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Når du har fått flere meldinger om at dette møtet er viktig så sier det seg selv at du bør møte siden du tross alt har mulighet. Anonymkode: 0e368...3ad
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat. Anonymkode: c0ad0...d35
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat. Anonymkode: c0ad0...d35 Ett av barna er psykisk utviklingshemmet. Lærer som har dette, jeg sendte mail og ble hjemme. Anonymkode: 041f7...b9f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ett av barna er psykisk utviklingshemmet. Lærer som har dette, jeg sendte mail og ble hjemme. Anonymkode: 041f7...b9f Men du sier jo selv at de hadde klart seg hjemme alene et par timer selv om barnet er utviklingshemmet. Der stopper argumentet nok en gang. trir du må holde deg til å skylde på ryggen eller si det som det er: du orker faktisk ikke å gå. Det er lov å være sliten Anonymkode: 1237d...56e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men du sier jo selv at de hadde klart seg hjemme alene et par timer selv om barnet er utviklingshemmet. Der stopper argumentet nok en gang. trir du må holde deg til å skylde på ryggen eller si det som det er: du orker faktisk ikke å gå. Det er lov å være sliten Anonymkode: 1237d...56e Takk. Er rimelig sliten etter full dag på jobb lekser og middag. Ett av de andre barna er mye på sykehus så er på urallige møter. Må mikse ang jobben så ikke alle møtene går utover de. Hadde enda bf stilt opp en gang... Anonymkode: 041f7...b9f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #9 Skrevet 4. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Er rimelig sliten etter full dag på jobb lekser og middag. Ett av de andre barna er mye på sykehus så er på urallige møter. Må mikse ang jobben så ikke alle møtene går utover de. Hadde enda bf stilt opp en gang... Anonymkode: 041f7...b9f Fedre som ikke stiller opp må man bare slutte å regne med. Det har jeg gjort Anonymkode: 1237d...56e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Du bør jo ha dårlog samvittighet når du ikke klarer å følge opp ungene dine slik du bør. Samvittigheten er en god ting. Lytt til den. Anonymkode: f64df...d4b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 Har du sett filmen «Bad moms»? Jeg drakk vin og så den i går -Anbefales! Anbefales også til meggene i tråden som mener at du burde ha dårlig samvittighet -det er en karakter til dere også i filmen 😉 Anonymkode: 6bb7c...c93
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 Kjære deg! Dropp det møtet med god samvittighet! Jeg hsr vært alene med tre barn i veldig mange år nå. Noen ganger er det ikke mulig å få med seg alt. Du får et referat og alle oppegående mennesker har forståelse for at ikke det alltid er mulig for en i din sitasjon å møte opp. De andre driter du i. Det er vel ingen i verden som følger opp barn mer enn oss som er helt alene med de. Det er 24/7 365 dager i året. At du dropper et foreldremøte eller ti gjør ingenting! Regner med at du hadde stilt opp om det lot seg gjøre, og de gangene det ikke er mulig så er det helt greit. Anonymkode: bda8d...b61
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 Hadde ikke klart å være passiv hjemme når dere får en slik beskjed. Barna klarer seg fint alene sier du? Ja, ja... Anonymkode: 19619...b7c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #14 Skrevet 4. april 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære deg! Dropp det møtet med god samvittighet! Jeg hsr vært alene med tre barn i veldig mange år nå. Noen ganger er det ikke mulig å få med seg alt. Du får et referat og alle oppegående mennesker har forståelse for at ikke det alltid er mulig for en i din sitasjon å møte opp. De andre driter du i. Det er vel ingen i verden som følger opp barn mer enn oss som er helt alene med de. Det er 24/7 365 dager i året. At du dropper et foreldremøte eller ti gjør ingenting! Regner med at du hadde stilt opp om det lot seg gjøre, og de gangene det ikke er mulig så er det helt greit. Anonymkode: bda8d...b61 Dette. (Foreldremøter er ellers bare ett av flere tiltak som brukes fra skolen for å oppdra foreldrene.) Anonymkode: 43844...4b3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #15 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du bør jo ha dårlog samvittighet når du ikke klarer å følge opp ungene dine slik du bør. Samvittigheten er en god ting. Lytt til den. Anonymkode: f64df...d4b Å følge opp barna ved at de må være alene hjemme...? Ja, det er oppfølgingen sin, det! Anonymkode: 43844...4b3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #16 Skrevet 4. april 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Så store barn trenger ikke barnevakt for et par timer så det er et ugyldig argument. Hvis ryggen er så vond at du ikke klarer et foreldremøte varsler du på forhånd og ber de skrive et utfyllende og godt referat. Anonymkode: c0ad0...d35 Et godt referat plikter de å skrive uansett. Anonymkode: 43844...4b3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #17 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Å følge opp barna ved at de må være alene hjemme...? Ja, det er oppfølgingen sin, det! Anonymkode: 43844...4b3 Det er snakk om ganske store barn som hi i tillegg sier klarer seg alene i 2 timer!! Sitter du og holder ungene i hånda alle våkne timer? Dette er latskap. Å følge opp barna handler om p vise interesse for deres hverdag også. Anonymkode: 19619...b7c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #18 Skrevet 4. april 2018 Var det et felles foreldremøte, eller bare du og lærer? Felles møte hadde jeg stått over i din situasjon, men jeg gjør alt jeg kan for å få med meg en til en-møter! Passer det ikke å ta et møte, så tar vi det over telefonen. Men ellers! Vi mødre har en tendens til å kveles i vår dårlige samvittighet! Slutt med det! Du er alene med tre barn hvor ett har spesielle behov og er mye på sykehus. Du er på jobb i tillegg til dette, og har kroppslige plager selv. Vet du? Drit i den samvittigheten! Og her sitter noen å sier at du er lat?? Jeg har selv barn med spesielle behov, og jobber ikke pga dette. Vi er inn og ut av sykehus, og trenger mye oppfølging! Jeg vet hvor tøft det er! Det er snakk om et jævla foreldremøte! Klem til deg ❤️ Anonymkode: 0a41d...314
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #19 Skrevet 4. april 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er snakk om ganske store barn som hi i tillegg sier klarer seg alene i 2 timer!! Sitter du og holder ungene i hånda alle våkne timer? Dette er latskap. Å følge opp barna handler om p vise interesse for deres hverdag også. Anonymkode: 19619...b7c Og den interessen kan man vise uten å sitte to timer på underdimensjonerte pinnestoler og høre på møteplagere. Anonymkode: 43844...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå