Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 En dame skriver "far ukjent" på sykeuset. Det er dermed ingen å kreve bidrag fra. Etter noen år ombestemmer hun seg, oppgir fars navn og krever bidrag. Far nekter og må dømmes til å ta dna-prøve for å fastslå farskap. Dette tar en del tid. Fra hvilket tidspunkt blir far pålagt å betale bidrag? Fra fødsel? Fra mor sender krav? Fra farsskapet blir fastslått? Anonymkode: afce2...02a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Fra mnd etter man søker Anonymkode: b0840...dfd
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fra mnd etter man søker Anonymkode: b0840...dfd Selv om det på det tidspunktet ikke er fastslått hvem som er far? Anonymkode: afce2...02a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Hun får et minstebidragd fra staten. Det må far betale tilbake. Anonymkode: c5e6a...e0a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun får et minstebidragd fra staten. Det må far betale tilbake. Anonymkode: c5e6a...e0a Fra hvilket tidspunkt? Anonymkode: afce2...02a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Jeg mener at når hun ikke oppgir noe ved fødselen kan hun se langt etter bidrag når hun plutselig ombestemmer seg senere. Hun fratar tross alt far muligheten til å være far fra begynnelsen. Idiotisk å plutselig skal kreve penger. Anonymkode: 8ec78...fa4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fra hvilket tidspunkt? Anonymkode: afce2...02a Jeg mener han må betale alt som hun har fått, men husk at Dinbaby.no ikke er en sikker kilde. Anonymkode: c5e6a...e0a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Tenker du på etterbetaling? Du kan få etterbetaling inntil 3 år .... Anonymkode: ccfb2...1ef
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker du på etterbetaling? Du kan få etterbetaling inntil 3 år .... Anonymkode: ccfb2...1ef Ja og nei, jeg tenker på hvor mye far må betale til staten og på hvor mye bidrag han må betale til mor. Det er ganske kjedelig å plutselig ha kjempekveld på grunn av et barn du ikke går vist om og dermed ikke har kunnet bli kjent med. Anonymkode: afce2...02a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Jeg mener jeg har hørt om 2 år tilbake i tid fra tidspunktet han ble oppgitt som far. Bidraget vil da komme i forhold til mor og fars inntekt, mulig han kan kreve at noe blir ettergitt siden han ikke har hatt mulighet til å ha samvær de to årene. Det beste han nok kan gjøre er å få en time hos en fra NAV som har peiling på dette. Anonymkode: 9142c...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå