Gå til innhold

Jeg trenger hjelp - desperat

Anbefalte innlegg

Skrevet

I slutten av januar hadde jeg en SA, blødde og mistet alle symptomer brått.  Siden jeg bare var 4-5 uker på vei tenkte jeg at jeg ikke trengte å gå til lege. Blødde brunt i flere uker. I februar fikk jeg mensen med digre blodklumper på størrelse med grapefrukter. Tenkte at det var renselse og at kroppen ordnet opp. Blødde masse friskt. Nå i påsken har jeg blitt så oppblåst og vondt i magen, tok en test og den var positiv. Kan den bli det uten at jeg er gravid? Er så fortvilet, er så gammel og de siste to gangene har jeg født alt for tidlig og det har ikke gått då bra. 

Anonymkode: b6744...48b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle vel gått til lege for lenge siden. Men det eneste du kan gjøre nå, er å ringe legen i morgen tidlig og be om en time

Anonymkode: 22dbe...07e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I slutten av januar hadde jeg en SA, blødde og mistet alle symptomer brått.  Siden jeg bare var 4-5 uker på vei tenkte jeg at jeg ikke trengte å gå til lege. Blødde brunt i flere uker. I februar fikk jeg mensen med digre blodklumper på størrelse med grapefrukter. Tenkte at det var renselse og at kroppen ordnet opp. Blødde masse friskt. Nå i påsken har jeg blitt så oppblåst og vondt i magen, tok en test og den var positiv. Kan den bli det uten at jeg er gravid? Er så fortvilet, er så gammel og de siste to gangene har jeg født alt for tidlig og det har ikke gått då bra. 

Anonymkode: b6744...48b

Ring legen med en gang i morgen tidlig og få en skikkelig sjekk!

Anonymkode: 1377a...01d

Skrevet

Det kan jo hende at du ikke mistet likevel første gang? Husker mamma fortalte om siste barnet hun fikk, da blødde hun mye i starten og trodde at hun kom til å miste barnet, men det ble født helt velskapt. Hun var da 41 år. 

Du kan oppsøke sykehus i morgen og få en hastetime med ultralyd. 

Anonymkode: 1d800...916

Skrevet

Det er mulig du aborterte i februar og fremdeles har nok hcg i kroppen til å teste positivt, men svært lite trolig.

Sannsynligvis betyr positiv test nåværende graviditet. Uansett: gå til legen. Du må få målt hcg med to dagers mellomrom og/eller (helst og definivt dersom hcg er høyere enn 10,000) få foretatt en ultralydundersøkelse. Lykke til.

Anonymkode: 7c69e...981

Skrevet

Du trenger ikke å være gravid på nytt, det kan være igjen rester i livmoren etter aborten som gir positiv test. Uansett, du må til legen, for rester kan gi infeksjon IG alternativt er du gravid. Føler du deg gravid da?

Anonymkode: 10bc0...578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...