Gå til innhold

dere som har hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spørsmål: har en kjereste som har hund, selv har jeg ikke noe erfaring med hund. Tingen er den at hunden har en fast plass som den ligger på og når kjeresten ber hunden gå på plass så er den oppe etter 1 minutt igjenn og står å "maser" atme kjeresten. Han kan da be hunden gå på plass igjenn men så 1 min senere er den der..står å stirrer på åss. Han bruker da vanligvis å overse hunden og ikke be den om å gå på plass igjenn. Jeg synes det er litt ekkelt at hunden står å stirrer slik på oss og han later som ingenting :/ så er det normalt å bare da overse eller bør han være mere bestemt til hunden at den ikke får komme før han sier det er greit?? Hunden får mye lufting og sånt, dette skjer hele tiden selvom dem nettopp har vært ute for en lengre tur

Anonymkode: 6b58b...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hunden er litt sjalu på dere? Ellers har hunden vår også en seng i stua, men den får ikke gå ut før vi har sagt det er greit. Hender den prøver seg allikevel da 😁 Den sengen er mest brukt når hunden er våt (fra tur eller bad). 

Anonymkode: 2c9e6...f70

Skrevet

Hvis du synes det er ekkelt at en hund viser at den gjerne vil være sosial, og være en del av det som skjer, så kanskje du skal unngå å være en del av et hjem der dyr lever. Når det er sagt, så kan en hund fint lære seg at den skal ligge rolig på plassen sin, men den må jo ha evnen til å finne roen hvis det skal gå an å gjennomføre. 

Anonymkode: 5d7e1...e38

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hunden er litt sjalu på dere? Ellers har hunden vår også en seng i stua, men den får ikke gå ut før vi har sagt det er greit. Hender den prøver seg allikevel da 😁 Den sengen er mest brukt når hunden er våt (fra tur eller bad). 

Anonymkode: 2c9e6...f70

Ja mulig den er sjalu 😯den har hundeseng i stua

Skrevet

Det virker som alle parter ville tjene på at du fant deg en fyr som også synes dyr er vemmelige.

Anonymkode: d9ac0...500

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som alle parter ville tjene på at du fant deg en fyr som også synes dyr er vemmelige.

For et utrolig frekkt svar! Fikk det ikke med i posten men hunden får da mye oppmerksomhet og kos. Skal den sitte oppå oss også når man vil ha alenetid? Er det det du mener?

Skrevet

Jeg tenker at kjæresten din må være mer konsekvent i sin oppdragelse av hunden. Den har forstått at det er greit å snike seg bort til dere igjen, og da gjør den selvsagt det.

Personlig blir jeg gal av en hund som maser og/eller stirrer på meg. Hvis hunden har fått det den trenger av mat, tur og oppmerksomhet tåler den fint å få beskjed om å legge seg på plassen sin. Her er det rett og slett eier som tillater dette.

Anonymkode: 21d32...677

Skrevet

Det er ganske normalt ja. Hunden er nok ikke av den lydige og avslappa typen. Hunden min var slik i sine yngre år da jeg møtte samboeren. Han elsker han fra første stund. Han gjør slikt med folk han liker veldig godt. Det er en tegn på hengivenhet. Du har muligens forstyrret rytmen i hjemmet deres og han prøver å finne ut av dette nye, og deg. 

Jeg synes også at det er trist at du synes det er «ekkelt» når dette er vanlig hundeadferd. Vil du virkelig ha denne mannen må du finne en måte å bli kjent med og akseptere denne hunden. Hunden vil muligens ha oppmerksomhet og litt kos. Få den bort til der du sitter og stryk litt på den, få den til å ligge inntil sofaen der dere sitter. Min hund ligger ofte på gulvet ved sofaen og så har jeg en hånd ned på han. Han synes også det er deilig om jeg bare stryker han med foten. 

Du må gjøre noe med holdningen din til hunden, skjønner du ikke er vant med hund, men at en hund fredelig sitter og ser på deg er er ekkelt?

Anonymkode: fcbb8...664

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tøys og tull. Jeg har hatt hund hele livet og jeg hadde også blitt gal om jeg hadde en hund som satt og stirret på meg hele kvelden. 

Anonymkode: d3b5d...a03

Skrevet

Hvis han har bedt hunden gå og legge seg burde han være streng på at hunden skal ligge til den får beskjed om noe annet ja. Hvis han ikke har sagt noe og hunden bare står og stirrer er det helt innafor å bare overse slik at hunden ikke blir belønnet med oppmerksomhet.

Skrevet

Ikke noe skaper så mye latter som når kjøteren kommer og lurer på hva jeg og dama holder på med når vi har sex:-)

Anonymkode: 4e9ec...27b

Skrevet
1 time siden, Pobie skrev:

Hvis han har bedt hunden gå og legge seg burde han være streng på at hunden skal ligge til den får beskjed om noe annet ja. Hvis han ikke har sagt noe og hunden bare står og stirrer er det helt innafor å bare overse slik at hunden ikke blir belønnet med oppmerksomhet.

Å stå slik å stirre er en ubevisst handling, samme med feks å klynke i spenning når man skal ut av bil og gå tur, i gangen mens man tar på sko. Å straffe en hund for en ubevisst handling er jo bak mål. Å gå vekk fra plassen etter ett minutt er noe annet. 

Anonymkode: fcbb8...664

Skrevet

dette må du bare respektere faktisk.. dette er nytt for hunden

Anonymkode: 0fdba...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...