Gå til innhold

Tror jeg har fått rosascea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Området under øynene, øverst på kinnene har et lite område som ser nesten hovent ut. Og så har jeg svære porer og er rød der og på nesen. Har kraftig kløe i hodebunnen, noe rødlig utslett rundt hårlinjen og jeg er så tørr i øynene at jeg nesten hører det knaser når jeg blunker. Føler alltid jeg har noe rusk i øynene. Er det noen som har rosascea her? Kan det være det jeg har fått? Har alltid slitt med tørr hud og litt kløe, men nå har jeg fått en kraftig forverring pluss at jeg føler meg så forandret i ansiktet

Anonymkode: 1100a...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som enten seborré eller atopisk eksem. Rosacea er mer rødlig/lilla og føles "varmt". Sentrerer seg bl a midt på kinnene, ikke typisk i hodebunn eller øynene. Huden er heller ikke nødvendigvis tørr ved rosacea, den har heller økt blodtilførsel og oppsvulmede årer.

Anonymkode: 9daca...6aa

Skrevet

Jeg trodde det var noe eksem jeg hadde. Men så plutselig ble hele ansiktet hovent og på vei nedover halsen, 40 i feber og Crp på over 200🙄 

Jeg ble innlagt og fikk antibiotika i tre døgn intravenøst før jeg begynte å se noenlunde normal ut. Så flasset jeg av all hud som var angrepet 🙈

Anonymkode: 98e9f...04d

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde det var noe eksem jeg hadde. Men så plutselig ble hele ansiktet hovent og på vei nedover halsen, 40 i feber og Crp på over 200🙄 

Jeg ble innlagt og fikk antibiotika i tre døgn intravenøst før jeg begynte å se noenlunde normal ut. Så flasset jeg av all hud som var angrepet 🙈

Anonymkode: 98e9f...04d

Hva het sykdommen?

Anonymkode: 9daca...6aa

Skrevet

Samme symptomer som jeg hadde, jeg har rosascea. Og dermografika. Må gå daglig på zyrtec,weledas malvesalve roer rosascea og tørr hud hos meg

Skrevet

Gå til legen og få en diagnose. Første gangen jeg hadde rosacea-utbrudd, gikk det betennelse i utslettet, og det ble 'bulkete' og hovent. Det måtte behandles med antibiotika.

Jeg klør også i øynene når jeg har utbrudd (er heldigvis ikke veldig plaget nå lenger). 

Jeg har også trøblete hodebunn, men det tror jeg egentlig ikke henger sammen med rosaceaen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...