GÃ¥ til innhold

Er det bare jeg som er gammeldags eller?🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna deres vil besøke venner, avtaler dere ikke da med foreldrene eller bare "dropper"dere og drar så lenge døren er åpen?Barna er førsteklassinger.

Nå kom vi nettopp hjem fra hytta og ti minutter etter er det to jenter her som begge ble kjørt hit og "levert på døra"foreldrene bare dro...jeg er sliten og har baby som skal legges nå...rakk dessverre ikke si til jenta vår at det ikke er anledning til besøk idag....er dette en vanlig greie hos dere?

Anonymkode: 05cbd...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Det høres jo helt latterlig ut. 

Jeg hadde ringt foreldrene og spurt hva i alle dager de holdt på med, og tydeliggjort at vi forventer at en avtale blir gjort før et barn plutselig blir levert på døra.

Anonymkode: f42f1...952

Skrevet

Ring dem sporensk og si at de må hente barna, dere skal få besøk 

Anonymkode: 83c63...d68

Skrevet

Nei, slik er det ikke her, men da jeg vokste opp avtalte aldri foreldrene våre. Vi gikk til hverandre, og passet det ikke så passet det ikke. Ingen big deal. Send dem hjem, eller (hvis det er for langt) send en SMS til foreldrene og be dem hente. 

Anonymkode: 08d69...6ea

Skrevet

Her må du jo bare ringe disse foreldrene med det samme og spørre hvorfor de tror det bare er å levere barna uten avtale før dere omtrent har kommet innom døren selv etter ferie. Slikt gjør man ikke en helligdag! I hverdagene kan man ha det mer avslappet hvis man kjenner hverandre godt og har god kommunikasjon ellers, men ikke slik det er gjort her!

Noen eier ikke hverken høflighet eller ansvarsfølelse eller skamfølelse.

Anonymkode: a9a41...174

Skrevet

Godt å høre at det ikke er bare jeg som reagerer slikt....jeg er veldig glad for at jenta vår har så mange venner, men det er blitt en greie at de bare "droppes"....jeg må begynne å si ifra skjønner jeg...jeg hører alltid med foreldrene før jenta vår drar noen sted...

Anonymkode: 05cbd...cf4

Skrevet

Veldig spesielt å kjøre dem til dere og dra igjen uten avtale. Her er nabojenta på besøk en time etter at vi kom hjem, men barna spurte veldig fint og det passet greit for oss. 

Anonymkode: 62f3a...3db

Skrevet

Her bor vi tett nok til at barna løper til hverandre selv og da forventer jeg at foreldrene sender barna ut for å leke eller hjem hvis det ikke passer. Til de vennene de må kjøres, avtaler vi selvfølgelig på forhånd. 

Jeg hadde sendt foreldrene sms om at de må hentes og synst alle, inkludert mitt eget barn, ut før å leke til de kom. 

Anonymkode: c4086...faf

Skrevet

Det er bare å si at nei, dere må gå hjem for det passer ikke nå.

Anonymkode: 53055...283

Skrevet

Er det unger i gata så forventer jeg ikke at det blir avtalt noe som helst. Men da går det også fint å si et det ikke passer, ellers så sender jeg bare barnet vårt ut også.

Snakker vi om større avstander, så er det veldig vanlig at det avtales.

Anonymkode: 46e79...141

Skrevet

Noe avtales når de er så små, men nå når minste er i 2 klasse er det svært lite som avtales og det har ikke vært mye av det siste året. De fyker rundt og avtaler på egen hånd. Tenker det er min jobb å si fra om det ikke passer. 

Anonymkode: 55393...aed

Skrevet

Har også ei i 1. klasse og har aldri skjedd at noen droppes. Besøk avtales på forhånd, og nabobarna spør og godtar svar. Du er ikke "gammeldags" i mine øyne! 

Anonymkode: 05466...68c

Skrevet

Nei, ikke vanlig. Hadde ringt foreldrene. Fortell tidlig hvordan ting skal være, hvis ikke kommer dette til å irritere deg i maaange år. Si i en hyggelig tone at det er koselig med besøk, men fint hvis det kan avtales på forhånd neste gang. 

Anonymkode: f546b...448

Skrevet

Du er ikke gammeldags for i gamle dager måtte man ikke ringe og avtale på forhånd. Da dro folk på besøk og dro hjem igjen om det ikke passet. 

Her kommer det unger og voksne innom. Trenger ikke avtale først. Er vi hjemme er det bare å komme:) 

Anonymkode: 40f33...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...