Gå til innhold

Dere som har gått i parterapi?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål til dere som har gått til parterapi. Hva var det som utløste at dere begynte å gå dit? Hvordan var forholdet når dere begynte å få terapi? Fikk dere noen bedring av forholdet, eller valgte dere å gå fra hverandre?

Anonymkode: 5dd2d...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her ble det dessverre ikke bedre, så vi fikk fra hverandre etter et halvt års tid

Anonymkode: 48db7...363

Skrevet

Ble bedre en stund. Men de uvanene mannen hadde, som for meg var deal breakers, klarte han ikke å plukke av seg. (Det dreide seg om sjikanerende og respektløs omtale av meg, drittslenging om familien min og måten han snakket på i alle konflikter.) 

Så etter noen ganske ubehagelige tilbakefall satte jeg rett og slett strek. Det skuffet meg altfor mye å først høre ham love bot og bedring inne på terapirommets, og deretter trampe rett uti med begge beina hjemme. 

 

Anonymkode: 6096f...1a6

Skrevet

Vi hadde et spesifikt problem, en uenighet vi ikke ble enige om og som forgiftet forholdet vårt. Dette løste seg i terapi, vi fant tilbake til hverandre og er lykkelige i dag! Tror vi blir gamle sammen!

Vi hadde begge motivasjon til å gå i terapi, vi ville begge løse situasjonen, vi hadde bare kjørt oss fast og trengte hjelp til å finne en vei ut. 

Hvis en av partene mangler motivasjon er jeg usikker på om det er noe poeng å gå i terapi. 

Anonymkode: 20b3d...f91

Skrevet

Skulle ønske vi alltid kunne gått i terapi sammen, er så nyttig! Vi har gått i to omganger, første gang vedrørende uenigheter om barneoppdragelse. Var veldig nyttig og problemene løste seg. Andre gangen fordi vi ville styrke forholdet, ingen utfordringer. 

Skulle gjerne fortsatt, men det tar mye tid i en ellers så hektisk hverdag. Vi har vært sammen i 20 år og vil nok være sammen resten av livet. 

Anonymkode: 53041...72b

Skrevet

Noen som har tips til en god parterapaut. Trenger at personen greier å komme igjennom til min kone så hun blir positiv til parterapi hvis ikke kommer vi nokk ingen vei med terapien. Hun er ekstremt skeptisk til psykologer og andre som driver terapi så er avhengig av at personkjemien stemmer.

Anonymkode: f53d6...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...