Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Hei. jeg lurer litt på en ting. den 23 februar så flyttet jeg og typen ut av leiligheten vi hadde leid. Vi betalte 1 månde ekstra siden vi flytta ut før oppsigelsestiden var ferdig. En stund etter vi hadde flytta ut så fikk vi meling om at det hadde blitt vannlekkasje på badet da det ikke sto på varme på badet. Men nå har det seg sånn når vi flytta inn så var det ikke varmekabler eller varmeovn på badet, vi hadde med egen varmeovn som vi satt på badet. De mener nå at dette er våres feil og må betale de for skadene, de truer oss også med og gå til advokat. Eneste jeg finner i kontralten er at varmen skal stå på om det er fare for frost. Men når det frøys i leiligheten så hadde det fryst i kjelleren, hos de vi leide hos og i andre etasje der vi hadde leid. Er det da vår feil? De viste at det var ingen som bodde i leiligheten og de hadde dull tilgang til leiligheten så de kumme ha sjekka det. Vi tok jo med oss varmeovnen når vi flytta siden den var våres. Der vannrøra ligger er det heller ikke isolert. Anonymkode: 9ef78...91b
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Jeg tror dere bør få en advokat til å se på dette. Om dere er medlem i leietakerforeningen kan dere kanskje få noen innledende råd der. Tror dette blir en flisespikkersak hvor ord vil stå mot ord. Strengt tatt er dere ansvarlig så lenge dere betaler leie, og da er dere vel ansvarlig ut fra det som står i leiekontrakt, og der står det som regel også noe om nok varme for at vannrør ikke skal fryse. Men så kommer det an på hvilken avtale dere har med huseier om det at dere flyttet ut tidligere. Hvis dere hadde vasket ut og huseier har sjekket dette og tatt imot nøklene for leiligheten vil jeg tro huseier er ansvarlig, selv om dere betalte en måned til. Hvis dere ikke har vasket ned og huseier har sett over leilighet og tatt over nøklene så tror jeg dessverre dere kanskje har en dårlig sak. Men så kommer også andre ting til, som det at det i utgangspunktet ikke var varme på badet, at huset var så dårlig isolert, og at det også frøys ellers i huset + at du sier at huseier hadde full tilgang til leiligheten og visste dere hadde flyttet. Anonymkode: 69898...142
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Jeg tipper det vil koke ned til om dere formelt sett har har overlatt leiligheten til eier igjen.(Flyttevask godkjent, avlesning av strømmåler og overlevering av nøklen) Anonymkode: 7b6dd...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå