Gå til innhold

Droppe bursdagsselskap pga migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor?

skal feire bursdagen til barnet i morgen. Jeg har stresset litt i dag og jeg har nå fått aura. Det betyr at jeg er garantert å få migreneanfall i morgen uansett hvor mye medisiner jeg tar. Barna er hos far og kommer hjem en time før selskapet i morgen. I disse selskapene hvor jeg er vert, er det ingen som hjelper til. Det har aldri skjedd. Det lengste det tas er at man kanskje rydder en tallerken. Jeg har en tafatt familie. 

Anonymkode: 1b904...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du migreneanfall er det vel umulig å gjennomføre en bursdag for din del. Jeg hadde i hvertfall ikke kunnet det. 

Hvis det er et familieselskap ville jeg utsatt det noen dager, men om det er et barneselskap er det vanskeigere. Hadde det da vært meg hadde jeg ringt noen i "backupstyrken" og forklart problemet og så hadde de tatt over slik at selskapet kunne gå sin gang mens jeg gikk i dekning. 

Anonymkode: bb873...c1d

Skrevet

Det er familieselskap. Det er vanskelig å gjennomføre med migrene. Jeg ligger som regel rett ut og krabber inn på badet for å kaste opp under hele anfallet. I verste fall må jeg på legevakt og få sprøyter med voltaren. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er familieselskap. Det er vanskelig å gjennomføre med migrene. Jeg ligger som regel rett ut og krabber inn på badet for å kaste opp under hele anfallet. I verste fall må jeg på legevakt og få sprøyter med voltaren. 

Da sier det seg selv. Du kan ikke ha selskap og du kan ikke ha ansvaret for barn som ikke klarer seg selv. La ungene bli hos får og utsett selskapet til neste helg.

Skrevet

Da sier det seg selv. Du kan ikke ha selskap og du kan ikke ha ansvaret for barn som ikke klarer seg selv. La ungene bli hos får og utsett selskapet til neste helg.

Far leverer de i morgen uansett. Kakene er ferdig bakt. Men når familien ikke klarer/vil hjelpe meg, så tror jeg gjennomføring blir vanskelig

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Far leverer de i morgen uansett. Kakene er ferdig bakt. Men når familien ikke klarer/vil hjelpe meg, så tror jeg gjennomføring blir vanskelig

Har du fortalt får hvor dårlig du blir i morgen? 

Hvor gamle er barna? Kan de passe på seg selv et par dager? Kan de gjennomføre selskapet mens du ligger og spyr?

Skrevet

Har du fortalt får hvor dårlig du blir i morgen? 

Hvor gamle er barna? Kan de passe på seg selv et par dager? Kan de gjennomføre selskapet mens du ligger og spyr?

Far driter i om jeg er frisk eller syk eller hva det skulle være. 

Barna er 8 og 10 og klarer det meste selv om jeg har anfall. Har ei venninne som kan komme innom og være litt med de, men hun tar ikke selskapet 

Skrevet

Du kan ikke spørre din mor om hjelp? Eller noen andre i selskapet?

Anonymkode: cbc68...761

Skrevet

Husker vi flyttet hele juleselskapet en gang mamma fikk migrene anfall på juleaften. All maten ble flyttet opp til farmor sammen med gavene. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke spørre din mor om hjelp? Eller noen andre i selskapet?

Nei. De gidder ikke likevel. De har ikke migrene selv, og men mine 20-25 anfall per mnd, så er de visst dritt lei av klagingen min også. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Husker vi flyttet hele juleselskapet en gang mamma fikk migrene anfall på juleaften. All maten ble flyttet opp til farmor sammen med gavene. 

Ja, men jg har ikke noe sted å flytte det til.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det innafor?

skal feire bursdagen til barnet i morgen. Jeg har stresset litt i dag og jeg har nå fått aura. Det betyr at jeg er garantert å få migreneanfall i morgen uansett hvor mye medisiner jeg tar. Barna er hos far og kommer hjem en time før selskapet i morgen. I disse selskapene hvor jeg er vert, er det ingen som hjelper til. Det har aldri skjedd. Det lengste det tas er at man kanskje rydder en tallerken. Jeg har en tafatt familie. 

Si fra til far. Be om at han blir med, eller at selskapet blir der.

Anonymkode: b1cf5...012

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Si fra til far. Be om at han blir med, eller at selskapet blir der.

Det er ikke en mulighet dessverre.

Skrevet

Men du.

1. Du sier du kommer til å ligge rett ut.

2. Du har ingen som vil hjelpe deg.

3. Du vil ikke engang spørre om hjelp.

4. Du vil ikke flytte selskapet.

5. Du vil ikke ha far tilstede. 

Hvorfor spør du egentlig om det er innafor? Det sier seg vell selv at du ikke kan ha selskap hjemme uten hjelp når du kommer til å ligge å spy!

Skrevet

så klart det er. 

Anonymkode: ae168...ab7

Skrevet

Migrene er et helvette. Du har min fulle støtte iallefall. Jeg greier ikke noe annet enn å ligge i et mørkt rom. 

Anonymkode: 702a0...a15

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du.

Hvorfor spør du egentlig om det er innafor? Det sier seg vell selv at du ikke kan ha selskap hjemme uten hjelp når du kommer til å ligge å spy!

Det er vel bare å avlyse. Med 20-25 anfall i måneden er jo HI tett opp mot invalidisert av migrene.

Skrevet

Hvis du blir skikelig dårlig, har du jo ikke noe valg. Utsett selskapet! Det er fridag på mandag også, så du har jo mulighet til å utsette et døgn.

God bedring og lykke til!👍

Anonymkode: 910a0...c11

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel bare å avlyse. Med 20-25 anfall i måneden er jo HI tett opp mot invalidisert av migrene.

Hun er i hvertfall ikke egnet til å ha ansvaret for barn.

Noe sier meg at hi overdriver relativt kraftig med hvor ofte hun blir dårlig og hvor dårlig hun blir. Selv om hvert anfall bare varer et døgn har hun jo etter hva hun skriver bare 5-10 dager i uka der hun er i stand til å jobbe eller gjøre vanlige ting som å lage middag eller hjelpe barn med leksene. Sånne forhold bør selvfølgelig ingen barn vokse opp i.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du.

1. Ja

2. Stemmer

3. Jeg har forsøkt før, men det er ikke hjelp å få.

4. Jeg har ikke sagt jeg ikke kan flytte selskapet

5. Jeg har ikke sagt jeg ikke vil ha far der.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er i hvertfall ikke egnet til å ha ansvaret for barn.

Noe sier meg at hi overdriver relativt kraftig med hvor ofte hun blir dårlig og hvor dårlig hun blir. Selv om hvert anfall bare varer et døgn har hun jo etter hva hun skriver bare 5-10 dager i uka der hun er i stand til å jobbe eller gjøre vanlige ting som å lage middag eller hjelpe barn med leksene. Sånne forhold bør selvfølgelig ingen barn vokse opp i.

Tåpelig kommentar. Er ikke tidsbestemt hvor lenge et anfall varer. Får jeg det klokken 20.00 om kvelden, så går det over til klokken 06.00 om morgenen. Å si at et anfall varer i et døgn er kunnskapsløst.

Og jeg er en veldig god mamma.

Skrevet

Men hvis du blir så dårlig at du blir sengeliggende og ingen kan hjelpe deg har du vel ikke annet valg enn å avlyse? 

Anonymkode: 6e468...e65

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du blir så dårlig at du blir sengeliggende og ingen kan hjelpe deg har du vel ikke annet valg enn å avlyse? 

Anonymkode: 6e468...e65

Det er sant, men så vil det stå et skuffet barn der da. Men jeg har avlyst nå.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant, men så vil det stå et skuffet barn der da. Men jeg har avlyst nå.

Å innse sine begrensninger er del av å være en god mamma. 

Skrevet

Kanskje barnet / barna har det best å bo hos far. Om du har opptil 25 anfall i måneden som er så kraftige at naboen / venner må se til barna er du virkelig ingen god mor. 

Anonymkode: 5b711...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...