Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 https://www.tu.no/artikler/rapport-en-tesla-x-ma-kjore-mer-enn-en-halv-million-kilometer-for-den-slipper-ut-mindre-co2-enn-denne-dieselbilen/433166 Og siden jeg ikke driter penger slik at jeg kan kjøpe en el-bil med både størrelse, motorkraft og vettugt utseende, så kommer jeg til å kjøre dieselbil i overskuelig framtid. Jeg regner også med at dette el-bil-hysteriet vil roe seg ned innen få år, det tar kanskje ikke mer enn 3-4 år, så seirer fornuften og det vil bli utviklet andre typer motorer som ikke krever verken kullbasert elektrisitet eller oljebasert drivstoff. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Nå utvikler Tesla sin Gigafactory, men mål om å ikke bruke noe som helst fossil energi i batteriproduksjonen. Du kan si hva du vil, men at Musks gründervirksomhet er teknologidrivende, stiller krav til konkurrenter og kommer oss alle til gode er hevet over enhver tvil. Mulig fremtidens biler ikke er elektriske, men drevet på bensin eller diesel er de i alle fall ikke. Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå utvikler Tesla sin Gigafactory, men mål om å ikke bruke noe som helst fossil energi i batteriproduksjonen. Du kan si hva du vil, men at Musks gründervirksomhet er teknologidrivende, stiller krav til konkurrenter og kommer oss alle til gode er hevet over enhver tvil. Mulig fremtidens biler ikke er elektriske, men drevet på bensin eller diesel er de i alle fall ikke. Anonymkode: e29e4...bc5 Dette er jeg slett ikke uenig i, men elektrisitet er ikke svaret, mener jeg. Bilene må også bli rimeligere, Tesla er alt, altfor dyrt. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette er jeg slett ikke uenig i, men elektrisitet er ikke svaret, mener jeg. Bilene må også bli rimeligere, Tesla er alt, altfor dyrt. Anonymkode: d2966...5b6 Nå kommer det heldigvis stadig flere alternativ, og rekkevidden blir stadig bedre. Den store fordelen med Tesla fremfor andre elbiler er det fantastiske ladenettverket. Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: https://www.tu.no/artikler/rapport-en-tesla-x-ma-kjore-mer-enn-en-halv-million-kilometer-for-den-slipper-ut-mindre-co2-enn-denne-dieselbilen/433166 Og siden jeg ikke driter penger slik at jeg kan kjøpe en el-bil med både størrelse, motorkraft og vettugt utseende, så kommer jeg til å kjøre dieselbil i overskuelig framtid. Jeg regner også med at dette el-bil-hysteriet vil roe seg ned innen få år, det tar kanskje ikke mer enn 3-4 år, så seirer fornuften og det vil bli utviklet andre typer motorer som ikke krever verken kullbasert elektrisitet eller oljebasert drivstoff. Anonymkode: d2966...5b6 😂😂😂😂 Vi ler godt av sånne som deg. Keep on going! Anonymkode: 320b7...26f
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂😂 Vi ler godt av sånne som deg. Keep on going! Anonymkode: 320b7...26f Det er bare å le, god fornøyelse. Det handler om hvem som ler sist, vet du. Og i dette tilfellet er ikke det du. Beklager. 😎😃 Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂😂 Vi ler godt av sånne som deg. Keep on going! Anonymkode: 320b7...26f Hvorfor kan du ikke prøve å argumentere mot hi sin mening på en skikkelig og tillitsvekkende måte slik at folk hører på deg? Måten du besvarer på inngir ikke til hverken tillitt eller tro på at du sitter inne med noen kunnskap om temaet i det tatt! Anonymkode: b3c1c...6e1
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Skrevet 31. mars 2018 Du har ikke helt forstått hvordan teknologi utvikler seg du? Det er ikke sånn at det skjer kvantesprang over natta. Det må hele tiden skje en kontinuerlig utvikling, som går hånd i hånd med bruksmønster, politiske virkemidler og økt bevissthet i samfunnet. Alt dette påvirker hverandre. Så dagens elektriske biler er selvsagt ikke «svaret» på fremtidens behov. Men uten dagens elektriske biler vil vi som samfunn heller ikke klare å utvikle fremtidens biler. Så de som kjører elbil i dag bidrar til en helt nødvendig utvikling av samfunnet. Anonymkode: 2d8bd...5fc
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke helt forstått hvordan teknologi utvikler seg du? Det er ikke sånn at det skjer kvantesprang over natta. Det må hele tiden skje en kontinuerlig utvikling, som går hånd i hånd med bruksmønster, politiske virkemidler og økt bevissthet i samfunnet. Alt dette påvirker hverandre. Så dagens elektriske biler er selvsagt ikke «svaret» på fremtidens behov. Men uten dagens elektriske biler vil vi som samfunn heller ikke klare å utvikle fremtidens biler. Så de som kjører elbil i dag bidrar til en helt nødvendig utvikling av samfunnet. Anonymkode: 2d8bd...5fc Ehm... Host. Og at dagens elbil-teknologi, eller aller mest produksjon og etter hvert utbytting av batteripakker, forsøpler noe helt enormt sammenlignet med en bil på bensin eller diesel, det driter vi glatt i? Nei, verken dagens oljebaserte biler eller dagens dårlige el-teknologi er spesielt framtidsrettet, men det er forkastelig hvordan dagens svært lite miljøvennlige elbil-teknologi belønnes. At digre, tunge Teslaer slipper f.eks. bomavgifter er idiotisk. De sliter minst like mye på veien, de, som min dieselbil. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #10 Skrevet 31. mars 2018 Det kan være greit å se ting i et litt større perspektiv! https://www.dagbladet.no/nyheter/faktiskno-jo-elbiler-er-mer-miljovennlige-enn-fossilbiler/69332166 Anonymkode: 1aedb...167
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #11 Skrevet 31. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehm... Host. Og at dagens elbil-teknologi, eller aller mest produksjon og etter hvert utbytting av batteripakker, forsøpler noe helt enormt sammenlignet med en bil på bensin eller diesel, det driter vi glatt i? Nei, verken dagens oljebaserte biler eller dagens dårlige el-teknologi er spesielt framtidsrettet, men det er forkastelig hvordan dagens svært lite miljøvennlige elbil-teknologi belønnes. At digre, tunge Teslaer slipper f.eks. bomavgifter er idiotisk. De sliter minst like mye på veien, de, som min dieselbil. Anonymkode: d2966...5b6 Da er de gledelige nyhetene at batteriproduksjonen blir stadig mer miljøvennlig, samtidig som erfaring (innhentet data fra teslaer i bruk) viser at batteriene taper seg langt mindre enn beregnet. Vi har kjørt vår tesla over 200k km, og merker ingen praktisk forringelse av batteriet. Jeg regner med det samme gjelder for andre typer el-biler Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #12 Skrevet 31. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da er de gledelige nyhetene at batteriproduksjonen blir stadig mer miljøvennlig, samtidig som erfaring (innhentet data fra teslaer i bruk) viser at batteriene taper seg langt mindre enn beregnet. Vi har kjørt vår tesla over 200k km, og merker ingen praktisk forringelse av batteriet. Jeg regner med det samme gjelder for andre typer el-biler Anonymkode: e29e4...bc5 Artikkelen HI viser til omhandler dessuten biler som går på tysk elektrisitetblanding. Den norske er renere. Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #13 Skrevet 31. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Artikkelen HI viser til omhandler dessuten biler som går på tysk elektrisitetblanding. Den norske er renere. Anonymkode: e29e4...bc5 Men ren elektrisitet har vi ikke i Norge heller. Norsk kraft selges ut, og Norge kjøper kullkraft tilbake. Elektrisitet i Norge er renere enn i Tyskland, men ikke ren. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #14 Skrevet 31. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ren elektrisitet har vi ikke i Norge heller. Norsk kraft selges ut, og Norge kjøper kullkraft tilbake. Elektrisitet i Norge er renere enn i Tyskland, men ikke ren. Anonymkode: d2966...5b6 Det var akkurat det jeg skrev Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #15 Skrevet 31. mars 2018 I den undersøkelsen du viser til er regnestykket feil fordi det ikke er beregnet med strømmen som går med til å hente ut oljen/bensinen/diselen! Den er jo tilbakevist mange ganger. Anonymkode: 31de5...b65
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #16 Skrevet 31. mars 2018 Direkte skremmende hvor lite folk vet om den teknologiske utviklingen hva gjelder el-biler. Hvis du regner med å ha en bil i 3-4 år og da sammenligner utslipp av Diesel/Bensin bilene i denne perioden sammenlignet med batteriproduksjonen for el-biler er regnestykket idiotsikkert i el-bilens favør. Misunnelsen lenge leve, bare fordi du ikke har råd til å kjøpe en Model X så trenger du ikke å høres ut som en imbesil. Neste år vil det komme flere rimeligere barnefamilie vennlige el-biler. Ps; Jeg var fullstendig imot Tesla med en mann som var helt Tesla frelst. Vendingen ble regnestykket vi satt opp hvor vi sammenlignet Tesla Model X med en ny Ford S Max, forbruk og pris gjennom et år. Valget ble jammen meg enkel da! Og vi angrer ikke et sekund. Fantastisk bil. Hilsen 3 barns mor Anonymkode: 1e071...3a7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2018 #17 Skrevet 31. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Direkte skremmende hvor lite folk vet om den teknologiske utviklingen hva gjelder el-biler. Hvis du regner med å ha en bil i 3-4 år og da sammenligner utslipp av Diesel/Bensin bilene i denne perioden sammenlignet med batteriproduksjonen for el-biler er regnestykket idiotsikkert i el-bilens favør. Misunnelsen lenge leve, bare fordi du ikke har råd til å kjøpe en Model X så trenger du ikke å høres ut som en imbesil. Neste år vil det komme flere rimeligere barnefamilie vennlige el-biler. Ps; Jeg var fullstendig imot Tesla med en mann som var helt Tesla frelst. Vendingen ble regnestykket vi satt opp hvor vi sammenlignet Tesla Model X med en ny Ford S Max, forbruk og pris gjennom et år. Valget ble jammen meg enkel da! Og vi angrer ikke et sekund. Fantastisk bil. Hilsen 3 barns mor Anonymkode: 1e071...3a7 Hyggelig merkekapp, gitt. Takk skal du ha. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=imbesilitet&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Men man kan ikke se på bare 3-4 år isolert! Man må se på bilens fulle "livsløp". Misunnelse er det i alle fall ikke snakk om. Så stygg bil som Tesla skal jeg aldri eie. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #18 Skrevet 1. april 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hyggelig merkekapp, gitt. Takk skal du ha. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=imbesilitet&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Men man kan ikke se på bare 3-4 år isolert! Man må se på bilens fulle "livsløp". Misunnelse er det i alle fall ikke snakk om. Så stygg bil som Tesla skal jeg aldri eie. Anonymkode: d2966...5b6 Regnestykket blir bare bedre og bedre i el-bilers favør jo lengre de brukes. Jo lengre liv en elbil har, desto mer miljøvennlig er den. Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #19 Skrevet 1. april 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regnestykket blir bare bedre og bedre i el-bilers favør jo lengre de brukes. Jo lengre liv en elbil har, desto mer miljøvennlig er den. Anonymkode: e29e4...bc5 Joda, det begynner å hjelpe når Tesla'n har passert en halv million kilometer. Ikke så mange biler som ruller så langt. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #20 Skrevet 1. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, det begynner å hjelpe når Tesla'n har passert en halv million kilometer. Ikke så mange biler som ruller så langt. Anonymkode: d2966...5b6 Det der tror du ikke på selv en gang Det er bare en bil. Hvorfor så bitter? Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #21 Skrevet 1. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der tror du ikke på selv en gang Det er bare en bil. Hvorfor så bitter? Anonymkode: e29e4...bc5 Bitter? Vennligst ikke tillegg med egenskaper jeg ikke har. Les artikkelen jeg lenker til i hovedinnlegget. Bare en bil? Unnskyld meg... Tesla veier over to tonn og passerer gratis i bomstasjonene. Bomstasjoner som skal ta inn penger til delfinansiering av vegen. Den tyngste dieselbilen vår veier akkurat under to tonn, tror du den sliter SÅ mye mer på veien enn Tesla X på 2,5 tonn? Vanvittig urettferdig, spør du meg. Anonymkode: d2966...5b6
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #22 Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bitter? Vennligst ikke tillegg med egenskaper jeg ikke har. Les artikkelen jeg lenker til i hovedinnlegget. Bare en bil? Unnskyld meg... Tesla veier over to tonn og passerer gratis i bomstasjonene. Bomstasjoner som skal ta inn penger til delfinansiering av vegen. Den tyngste dieselbilen vår veier akkurat under to tonn, tror du den sliter SÅ mye mer på veien enn Tesla X på 2,5 tonn? Vanvittig urettferdig, spør du meg. Anonymkode: d2966...5b6 Bitterheten skinner gjennom i det du skriver i tråden. Artikkelen er feilaktig, og hadde den vært riktig ville den uansett ikke vært overførbar til norske forhold. Ja, elbiler sliter også på veiene, men nå er det politisk enighet om å innføre tiltak for å redusere forurensning. Fritak i bomring er en av gulrøttene. Dette er ikke noe elbilsjåfører sniker seg til, men et gode myndighetene har innført for å få folk til å ta mer miljøvennlige valg. Det finnes andre alternativ enn Tesla, og heldigvis dukker det stadig opp nye elbiler. Musk har mye av æren for å drive konkurrenter til å utvikle nye elbiler, og Tesla var for mange det første reelle alternativet. Vår modell S har fraktet vår familie på syv over 200 000 km, og det er deilig å tenke på hvor mye vi har spart miljøet ved å velge elektrisk. Anonymkode: e29e4...bc5
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #23 Skrevet 1. april 2018 Du er nok ikke helt med her i utviklingen HI. Alle de største bilprodusentene har begynt å gå over til el, og alle nyere modeller over de neste årene vil være hybrid eller el- ikke diesel eller bensin. Fremtiden er nok ikke lithium (for dyrt), men andre batterier eller noe annet enn diesel/bensin blir det garantert. Det å kjøre en fossilbil er ingenting i mot f.eks en Tesla Model X. Nå har vi faktisk bestilt oss en slik el-bil etter en massiv prøvingsrunde av mange forskjellige merker. Angrer nok ikke et sekund. De nye teslaene (X&S) er for øvrig alt annet enn stygge. https://goo.gl/images/QfXyZi Anonymkode: 073db...8c7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #24 Skrevet 1. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Direkte skremmende hvor lite folk vet om den teknologiske utviklingen hva gjelder el-biler. Hvis du regner med å ha en bil i 3-4 år og da sammenligner utslipp av Diesel/Bensin bilene i denne perioden sammenlignet med batteriproduksjonen for el-biler er regnestykket idiotsikkert i el-bilens favør. Misunnelsen lenge leve, bare fordi du ikke har råd til å kjøpe en Model X så trenger du ikke å høres ut som en imbesil. Neste år vil det komme flere rimeligere barnefamilie vennlige el-biler. Ps; Jeg var fullstendig imot Tesla med en mann som var helt Tesla frelst. Vendingen ble regnestykket vi satt opp hvor vi sammenlignet Tesla Model X med en ny Ford S Max, forbruk og pris gjennom et år. Valget ble jammen meg enkel da! Og vi angrer ikke et sekund. Fantastisk bil. Hilsen 3 barns mor Anonymkode: 1e071...3a7 Altså. Vi har fint råd til en modell X men den ser seriøst ut som den tilbakestående storebroren til de andre Teslaene. Det er virkelig en av de styggeste bilene jeg vet. Og hva er egentlig den «sandkassa» som henger bakpå noen av de? Mitt eneste argument for å kjøpe EL er at det er lavere engangsavgift og bomringene. Det jeg er spent på er den dagen myndighetene ikke subsidierer bomring og engangsavgiften. Det jobbes forøvrig med å få biler som går på fossilt ned mot null, det sies også at dieselbilen har langt større forutsetninger for å tunes enda mer ned i utslipp enn bensinmotoren. Daimler og Volkswagen har mye spennende på gang når det også gjelder fossile biler. Så får vi håpe at dette er virkelig da, at det ikke blir en ny utslippsskandale. Når det gjelder EL så er ikke det miljøvennlig i hele verden, som mange påpeker. Det er miljøvennlig lokalt i Norge, men enn så lenge er produksjonen, og vraking av bilen (når den tid kommer) langt mer miljøskadelig enn med fossile biler. Så jeg er ikke overbevist om at nødvendigvis EL er fremtiden i Norge. Alt avhenger av de som styrer landet. Og gudene skal vite hvor de vingler om fem år. Skjer det ingenting, altså det er som i dag så spår bransjen at dieselbilen vil være «død» i Norge innen 2025, med død mener jeg interesserte kjøpere er praktisk talt null. Du sier det er skremmende hvor lite folk vet, du virker ikke sånn super informert selv. Å kun tenke lokale utslipp ved bruk over tre år er ikke å ha perspektiv på hva som er mest miljøvennlig. Anonymkode: 006db...8bb
Anonym bruker Skrevet 1. april 2018 #25 Skrevet 1. april 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er nok ikke helt med her i utviklingen HI. Alle de største bilprodusentene har begynt å gå over til el, og alle nyere modeller over de neste årene vil være hybrid eller el- ikke diesel eller bensin. Fremtiden er nok ikke lithium (for dyrt), men andre batterier eller noe annet enn diesel/bensin blir det garantert. Det å kjøre en fossilbil er ingenting i mot f.eks en Tesla Model X. Nå har vi faktisk bestilt oss en slik el-bil etter en massiv prøvingsrunde av mange forskjellige merker. Angrer nok ikke et sekund. De nye teslaene (X&S) er for øvrig alt annet enn stygge. https://goo.gl/images/QfXyZi Anonymkode: 073db...8c7 Nei, hybrid er på vei ut. Dette er ikke et satsningsområde. I allefall EL og fossilt. Mulig det vil komme andre type hybrider men den hybriden vi ser i dag komme ikke til å leve lenge i følge brabsjeforbundet. Anonymkode: 006db...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå