Gå til innhold

Skremmende hendelse ved Sognsvann i februar

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/a/9688041/

Nå vet jeg at dette skjedde i februar, men likevel skremmer det meg da vi skal flytte til Sogn. Har dere inntrykk av at det er utrygt å gå på tur i området Sognsvann? 

Spesielt skremmende er det at dette skjedde på formiddagen. Samme tidspunkt som vi bruker å være på tur.

Anonymkode: bd7a3...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det foregår mye shady ved Sognsvann. 

Anonymkode: 54117...562

Skrevet

Skal du flytte et sted hvor det aldri har vært kriminalitet skal du lete lenge... et tips er vel å unngå hele Østlandet 

Anonymkode: 23e96...682

Skrevet

Det er ingen større risiko på Sogn enn andre steder. Vi bor på Oslo vest og hvert år er det 4-5 lokke episoder i området her. Det foregår noe over alt. Hvis du skal flytte til et område fritt for kriminalitet ønsker jeg deg lykke til med å finne det. 

Anonymkode: a65f0...70b

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.tv2.no/a/9688041/

Nå vet jeg at dette skjedde i februar, men likevel skremmer det meg da vi skal flytte til Sogn. Har dere inntrykk av at det er utrygt å gå på tur i området Sognsvann? 

Spesielt skremmende er det at dette skjedde på formiddagen. Samme tidspunkt som vi bruker å være på tur.

Ja, syns du bør begynne å gå tur på kvelden i stedet. Sikkert et mye tryggere tidspunkt enn midt på skumleste formiddagen.

Anonymkode: 20d90...da4

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det foregår mye shady ved Sognsvann. 

I snitt hvor mange hendelser per år? Jeg vet at ingen steder er trygge, men når det skjer kl 1020 på formiddagen er det virkelig ekkelt. Hadde det vært kl 20 på kvelden og mørkt hadde jeg blitt mindre overrasket. Ville dere tatt sjansen på å ta med barna til Sognsvann på tur?

Jeg vil ikke bure meg inne.

Bor nå i Tromsø og selv der har noen blitt forsøkt lokket inn i bil

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen større risiko på Sogn enn andre steder. Vi bor på Oslo vest og hvert år er det 4-5 lokke episoder i området her. Det foregår noe over alt. Hvis du skal flytte til et område fritt for kriminalitet ønsker jeg deg lykke til med å finne det. 

Anonymkode: a65f0...70b

Skjønner at ingen steder er trygge. Hvor på Oslo vest bor dere? 

HI

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner at ingen steder er trygge. Hvor på Oslo vest bor dere? 

HI

Et sted du ikke vil bo, ettersom det tydeligvis er verre enn Sogn..!

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I snitt hvor mange hendelser per år? Jeg vet at ingen steder er trygge, men når det skjer kl 1020 på formiddagen er det virkelig ekkelt. Hadde det vært kl 20 på kvelden og mørkt hadde jeg blitt mindre overrasket. Ville dere tatt sjansen på å ta med barna til Sognsvann på tur?

"Ingen steder er trygge"? Hva faen snakker du om? Norge er ett av de landene med minst kriminalitet i hele verden, og du lurer på om hun ville "tatt sjansen" på å gå tur rundt Sognsvann med ungene? 

Du må flytte til Røst, heller. Skjer sikkert rare ting der også, men siden det verken er trær eller fjell der, så kan alle se det.

Skrevet

Sikkert ikke halvparte så skremmende som hendelsen på Langesund Fjordhotell! :D:D:D

Anonymkode: 90f24...4c7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke halvparte så skremmende som hendelsen på Langesund Fjordhotell! :D:D:D

Anonymkode: 90f24...4c7

Eller når det kommer kvinnfolk som ramler i oppkjørselen og blir liggende - scary! 

Skrevet

Jeg har brukt Sognsvann siden jeg var 19, er nå 43. Har aldri opplevd noe ekkelt der. 

Anonymkode: 6bd69...0e6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt Sognsvann siden jeg var 19, er nå 43. Har aldri opplevd noe ekkelt der. 

Det er godt å høre 😀 Statistisk sett er vel sjansene for at det skjer noe marginale. HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er muligens ikke så mye kriminelt, men det er et kjent sted for dogging, og har også vært endel forsøpling i forbindelse med rom-leire. 

https://m.nettavisen.no/nyheter/--du-kan-ikke-ga-noen-plass-uten-a-trakke-pa-kondomer/3520580.html

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt å høre 😀 Statistisk sett er vel sjansene for at det skjer noe marginale. HI

Det er et populært sted, og masse mennesker. Noen ganger blir man irritert over andre menneskers frekkhet. Likevel er det en oase for min del. 

Skrevet

Jeg er mest fasi ert av hbor lite effektive disse kidnspperene i hvite vareniler er. Vi hører stadig om at de nesten har fått med seg noen, men jeg kan bare huske et eneste eksempel der de klarte det (og der tror jeg ikke det var en hvit varebil).

Anonymkode: 0422f...e77

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mest fasi ert av hbor lite effektive disse kidnspperene i hvite vareniler er. Vi hører stadig om at de nesten har fått med seg noen, men jeg kan bare huske et eneste eksempel der de klarte det (og der tror jeg ikke det var en hvit varebil).

Hvorfor er de så lite effektive? 

Tilfelle hvor de klarte det, hvilken plass var det?

Skrevet

Typisk nordnorsk mentalitet. 

Anonymkode: 7e0cd...936

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, nei. Ikke i det hele tatt. Jeg er fra Lofoten, har bodd mange år i Tromsø, men har allikevel ikke pådratt meg grunnløs panikk for joggeturer om formiddagen i bynære strøk. Og vet vel egentlig ikke om noen andre som dyrker slike skrekkscenarioer heller...

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er de så lite effektive? 

Tilfelle hvor de klarte det, hvilken plass var det?

Sigridsaken i Oslo (i 2012?)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sigridsaken i Oslo (i 2012?)

Sigrid ble ikke forsøkt kidnappet. Hun ble påkjørt ved et uhell av en psykis syk. Isteden for og ringe til ambulanse tok han henne med i bilen og gjemte henne. 

Anonymkode: 22973...c7a

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for nordnorske folk er en ensartet gruppe 😂

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for nordnorske folk er en ensartet gruppe 😂

Nordlendinger i Oslo ja.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sigrid ble ikke forsøkt kidnappet. Hun ble påkjørt ved et uhell av en psykis syk. Isteden for og ringe til ambulanse tok han henne med i bilen og gjemte henne. 

Anonymkode: 22973...c7a

Godt mulig. Jeg husker ikke så nøye. Kidnappet med bil ble hun i hvertfall selv om det muligens ikke var planlagt. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig. Jeg husker ikke så nøye. Kidnappet med bil ble hun i hvertfall selv om det muligens ikke var planlagt. 

Gjerningsmannen innrømte drapet først etter 4 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...