Gå til innhold

Plagiat, spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk forespørsel om jeg kunne hjelpe venn A med en essay. Henvendelsen kom fra venn B som hjelper venn A nå med å skrive den.

Fristen på innlevering var for en uke siden, men venn A fikk en utsettelse. Venn B ba meg om å sende min essay til han slik at han kunne hjelpe venn A. Jeg er da snill, sender min essay til venn B. 

Som sagt, jeg er snill, jeg vil hjelpe dem. Men de har nå min essay. Hvis de kopierer ting fra den, da er det de som vil bli straffet for plagiat, eller kan jeg bli straffet selv, siden jeg sendte dem min essay? 

Anonymkode: ee70d...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de som kopierer som ev. får straffen.

Men du, det du har gjort er nok ment snilt, men det er det ikke. Venn A er tydeligvis ikke i stand til å skrive dette essayet selv, og da bør denne stå for det og ta følgene av det. Om venn B mer eller mindre skriver essayet er det jo fremdeles ulovlig.

Hverken du eller venn B hjelper venn A. Dere hjelper han eller henne bare til å komme unna med å ikke jobbe for ting selv. Venn A lærer seg å ikke ta ansvar, dere syr puter under armene på venn A. Venn A snylter på både dere og skolesystement.

Send en sms til venn B og si at du forventer at det ikke blir en eneste avskrift av ditt essay, at de kun ser på ditt som et eksempel på hvordand et gjøres. Og minn dem på at venn A må skrive selv, så kan heller venn B hjelpe med korrektur og mindre forbedringer.

Anonymkode: 8aff3...5c0

Skrevet

Takk for svar.

Venn B spurte meg om essayen og han skrev at de skulle selvsagt ikke kopiere min. Dette tror jeg på, han er professionell når det gjelder det. Han visste bare ingenting om temaet.

Jeg har ingen forhold til venn A uten at vi studerer det samme faget samme år.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Venn B spurte meg om essayen og han skrev at de skulle selvsagt ikke kopiere min. Dette tror jeg på, han er professionell når det gjelder det. Han visste bare ingenting om temaet.

Jeg har ingen forhold til venn A uten at vi studerer det samme faget samme år.

Ta en prat med venn B også - ikke la venn A slippe gjennom studier uten å faktisk være kvalifisert til det!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er de som kopierer som ev. får straffen.

Men du, det du har gjort er nok ment snilt, men det er det ikke. Venn A er tydeligvis ikke i stand til å skrive dette essayet selv, og da bør denne stå for det og ta følgene av det. Om venn B mer eller mindre skriver essayet er det jo fremdeles ulovlig.

Hverken du eller venn B hjelper venn A. Dere hjelper han eller henne bare til å komme unna med å ikke jobbe for ting selv. Venn A lærer seg å ikke ta ansvar, dere syr puter under armene på venn A. Venn A snylter på både dere og skolesystement.

Send en sms til venn B og si at du forventer at det ikke blir en eneste avskrift av ditt essay, at de kun ser på ditt som et eksempel på hvordand et gjøres. Og minn dem på at venn A må skrive selv, så kan heller venn B hjelpe med korrektur og mindre forbedringer.

Dette.

Anonymkode: 12a86...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...