Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #1 Skrevet 30. mars 2018 Exen min blir mye presset av sin mor til og gå til rettsak mot meg for og få guttungen mer, men som jeg sier så lenge han er sammens med ei som sliter så mye som hun gjør er det ikke aktuelt. og dessuten har han ingen orden på økonomi eller jobb. Han vil ha gutten anhver uke, og anhver jul og nyttår, og ferier ellers, han begynner på skolen i 2019, så da mener far at dette må skje nå, for når han begynner på skolen, så kan han ikke ha han anhver uke mer,men anhver helg og en gang i uka + ferier, jeg har sagt at dette ikke er aktuelt. Han sier det er greit,men med engang moren kommer på banen, gir han etter presset. moren hans har ingen kontakt med barnet, utenom at de snakker på tlf den dagen faren har samvær, det har skjedd mye i fortiden som gjør at hun ikke har kontakt, og er frarådet fra og ha kontakt med både farmoren og farens nye samboer av barnevernet. Men hvordan skal jeg få en stopper for dette en gang for alle ? vi må vel på fvk først før han evt går til rettsak og? vi har bare vert der en gang når samlivsbruddet var. Noen som har noen gode tips og komme med ? Anonymkode: 48fdf...4b9
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #2 Skrevet 30. mars 2018 Hvor gammelt er barnet? Uansett, det er jo ikke aktuelt å gjøre en så stor endring i barnets liv som bare skal gjelde vel et år før han igjen vil gjøre en endring når han skal begynne på skolen. Bare med det argumentet så vil jeg tro at far ikke har sjanse for å nå frem i retten. Under skolealder er det uansett ikke anbefalt med 50/50 samvær. Et slikt samvær frarådes der mor og far ikke bor nær hverandre eller ikke samarbeider bra. Når far i tillegg har en samboer og en mor som barnevernet sier barnet ikke bør ha kontakt med disse så sier det seg selv at far ikke vil nå frem på noen måte med de samværsplanene hans mor planlegger. Din oppgave er å beskytte barnet ditt. Og dere bør absolutt tilbake til familievernkontoret. Bestill time rett over påske. Pass på at du holder deg saklig hele veien. Hvis barnets far blir urimelig, fortsett å være saklig og vis hele tiden til hva som er det beste for barnet. Få gjerne tak i skriftlig anbefalingene fra barnevernet som gjelder at barnet ikke bør være sammen med fars samboer og mor. Om far er veldig steil, kanskje du kan "roe" ham litt og si at det er uaktuelt med en endring i samvær nå siden han vil endre det igjen når han begynner på skolen om vel et år, men at dere kan diskutere mer samvær når han er ferdig med utdanningen sin. Da kan du jo håpe på at han roer seg med den ordningen dere har nå. Kanskje han etter noen år på skole også blir mer moden og greier å riste seg løs fra morens negative påvirkning og kanskje også har kvittet seg med samboeren som er så uheldig for barnet (med det håper du bare på, du sier det selvfølgelig ikke høyt ). Hold deg saklig, vær konkret mtp. hva som er best for barnet, vis til det barnevernet har sagt om hans mor og samboer. Anonymkode: c5d3a...491
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #3 Skrevet 30. mars 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Exen min blir mye presset av sin mor til og gå til rettsak mot meg for og få guttungen mer, men som jeg sier så lenge han er sammens med ei som sliter så mye som hun gjør er det ikke aktuelt. og dessuten har han ingen orden på økonomi eller jobb. Han vil ha gutten anhver uke, og anhver jul og nyttår, og ferier ellers, han begynner på skolen i 2019, så da mener far at dette må skje nå, for når han begynner på skolen, så kan han ikke ha han anhver uke mer,men anhver helg og en gang i uka + ferier, jeg har sagt at dette ikke er aktuelt. Han sier det er greit,men med engang moren kommer på banen, gir han etter presset. moren hans har ingen kontakt med barnet, utenom at de snakker på tlf den dagen faren har samvær, det har skjedd mye i fortiden som gjør at hun ikke har kontakt, og er frarådet fra og ha kontakt med både farmoren og farens nye samboer av barnevernet. Men hvordan skal jeg få en stopper for dette en gang for alle ? vi må vel på fvk først før han evt går til rettsak og? vi har bare vert der en gang når samlivsbruddet var. Noen som har noen gode tips og komme med ? Anonymkode: 48fdf...4b9 Dere må på FVK, ja, hvis han ønsker endring i samværet. Dere kan bestille inntil 7 meklingstimer. Anonymkode: a020e...db5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #4 Skrevet 30. mars 2018 Tusen takk for svar begge 2. Ja dette er selvsagt helt uaktuelt for meg, og han skal ikke til far så lenge han bor sammens med henne han bor med nå, blir det slutt en gang og han får ting mer på stell kan vi diskutere det. oki godt han ikke bare kan gå rettens vei. ja han får bare bestille den timen. farmoren har vel heller ikke noe og sagt her Anonymkode: 48fdf...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå