Gå til innhold

Var igrunn enklere når de var små....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre gutter på 8, 10 og 12 år. Masse fine turer i nærområde. Fra de var helt små har vi fartet mye. Men, er nesten umulig å få med alle ut nå. Har flere ganger i det siste holdt på å avlyse turer, fordi en eller to protesterer høylydt. Når vi endelig kommer oss ut har alle det kjempe fint, og alle  er så glade for at vi reiste. I dag ville jeg ha med alle ut i solen på en liten tur. Smøre med niste og noe godt i sekken. Men, etter flere protester gav jeg rett og slett opp. Så da sendte jeg de ut, og gav beskjed om at de fikk finne på noe selv. Orket rett og slett ikke å ta kampen i dag. Flere som sliter med det samme?

Anonymkode: 2b06f...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yes!

Anonymkode: 2e610...964

Skrevet

Det er alderen. Men når dere har en artig tur: minn dem på at de først nektet å gå. Og når de neste gang nekter å gå, minn dem på hvor artig det var.

Anonymkode: 41800...030

Skrevet

Samme greia her, og de er 2, 4 og 7 år. 😕

Anonymkode: ef579...84a

Skrevet

Her har det vært bare gøy med tur frem til 10-års alderen, etter det har det blitt vanskeligere uten at noe mer fartsfylt har lokket. 

De to eldste her er nå 14 og 17 år, de er med når vi tar turen i slalåmbakken o.l., men gidder ikke gå tur i skogen for å grille pølser på bål lenger.

Jeg tenker at det kommer tilbake til dem, vi har hatt mange fine turer, det er gode barndomsminner og er er sikker på at de en dag finner gleden ved slike turer tilbake og de kommer garantert til å ta sine egne barn på slike turer når de blir foreldre :)

Anonymkode: 9407d...b2a

Skrevet

hvem er sjefen tenker jeg

Anonymkode: 4f195...903

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme greia her, og de er 2, 4 og 7 år. 😕

Anonymkode: ef579...84a

7 åringen motiverer du til å gå på tur med å kjøpe en billig skritt-teller til 200 kr :P Har selv en 6 åring som aldri ville gå på tur men etter han fikk skritt-teller så vil han gjerne gå på fjellturer eller andre lange turer :D For han har jo skjønt at det er konkurranse om flest mulig skritt. 

Det begynte egentlig med at meg og søsteren min har fitbit å begynte å konkurrere mot hverandre. Dette fikk småen med seg å ville også ha en skritt-teller for å se hvor mange skritt han klarte å gå. Så kjøpte altså en billig en,å nå vil han alltid ut å gå på tur,blir med på å GÅ til bursdager istedenfor at jeg kjører han osv. 

Anonymkode: d7cb1...f77

Skrevet

Synes bare alt er enklere jeg! Da de var små var det mye styr, vondt i beina, fryser, er det langt igjen? Og alt mulig tull. Nå som de er 7 og 11 år er det de som drar oss ut, både på ski, slalåm og fjellturer. De er engasjert i maten vi skal lage på stormkjøkkenet og hadde det vært opp til dem hadde vi teltet hver helg. Alltid gøy på tur, de er spesielt glade i år fiske, både isfiske og i fjellvann når det er varmere. Kanskje fordi vi har jobbet iherdig da de var små med å gjøre turene veldig spennede. Kanskje noe sitter, til tross for endel motstand den gangen. 

Anonymkode: 04c71...175

Skrevet

Hadde nok vert letter om de var bare to, men de er alle ganske forskjellige. Er som regel en som protesterer... Joda, jeg er "sjefen", men noen dager orker jeg rett og slett ikke kampen. Men, dagen ble veldig fin den. Hadde tenkt å kose meg i solen alene med kaffe og en god bok. Etter en stund kom de og kjedet seg. Så da ble det sykkeltur og skattejakt i skogen i nydelig vær. Avsluttet med god lunsj i solen. Og alle var strålende fornøyde. HI

Anonymkode: 2b06f...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...