Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Du som fikk det innvilget. Og ja jeg vet at det kan ta opp til 8 mnd, det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer på hvor lang tid det tok for DEG som er ufør Ei jeg kjenner fikk det innvilget på en uke, mens en annen ventet ca 8 mnd. Anonymkode: 40809...f78
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Grunnen til ulik saksbehandlingstid er at noen saker blir vurdert som kurantsaker. Dette er f.eks. mennesker som er døende av kreft. Andre saker som ofte har kort behandlingstid er de som blir ferdig avklart i løpet av sykemeldingsåret uten behov for aap. Disse prioriteres slik at man slipper innom AAP kun pga saksbehandlingstiden på ufør. De øvrige sakene (som jo er de fleste), har saksbehandlingstid på inntil 8mnd. Noen fylker opererer med saksbehandlingstid på 4mnd og klarer da oftest å overholde dette. Hva som gjelder i ditt fylke finner du på nav.no. Anonymkode: 64e5b...81b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Grunnen til ulik saksbehandlingstid er at noen saker blir vurdert som kurantsaker. Dette er f.eks. mennesker som er døende av kreft. Andre saker som ofte har kort behandlingstid er de som blir ferdig avklart i løpet av sykemeldingsåret uten behov for aap. Disse prioriteres slik at man slipper innom AAP kun pga saksbehandlingstiden på ufør. De øvrige sakene (som jo er de fleste), har saksbehandlingstid på inntil 8mnd. Noen fylker opererer med saksbehandlingstid på 4mnd og klarer da oftest å overholde dette. Hva som gjelder i ditt fylke finner du på nav.no. Anonymkode: 64e5b...81b i know! Og det er ikke dette jeg spør om Jeg spør av nysgjerrighet Anonymkode: 40809...f78
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Jeg søkte ufør etter 4,5 år på aap. Diagnosen min er ME Så ingen slik kurantsak som forrige hi skisserer Jeg søkte på mandag, onsdag sto det på mitt nav at søknaden var mottatt, og fredag sto det at den var innvilget. Tok altså 5 dager Dette var i oktober 2016. Anonymkode: e3209...781
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Ikke HI, men her skulle salbehandleren min ordne ferdig alle papirer så jeg søker rett over påske. Håper jeg er like "heldig" som deg. Har ME. Vært syk i 8 år nå. Fått diagnosen av en av de fremste me-legene i norge. Gått gjennom rehabelitering med en 6 siders epikrise som anbefaler ufør. Vært gjennom utprøving som konkluderer 100 % ufør. Krysser fingra, men er rimelig spent. Hører jo om alle som må klage i det uendelige 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg søkte ufør etter 4,5 år på aap. Diagnosen min er ME Så ingen slik kurantsak som forrige hi skisserer Jeg søkte på mandag, onsdag sto det på mitt nav at søknaden var mottatt, og fredag sto det at den var innvilget. Tok altså 5 dager Dette var i oktober 2016. Anonymkode: e3209...781 Anonymkode: c8fde...c3d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #8 Skrevet 30. mars 2018 4 mnd. Søkte i mai 2017. Var oppgitt 8 mnd behandlingstid. Anonymkode: e55cf...5c5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #9 Skrevet 30. mars 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke HI, men her skulle salbehandleren min ordne ferdig alle papirer så jeg søker rett over påske. Håper jeg er like "heldig" som deg. Har ME. Vært syk i 8 år nå. Fått diagnosen av en av de fremste me-legene i norge. Gått gjennom rehabelitering med en 6 siders epikrise som anbefaler ufør. Vært gjennom utprøving som konkluderer 100 % ufør. Krysser fingra, men er rimelig spent. Hører jo om alle som må klage i det uendelige Anonymkode: c8fde...c3d Sånn som jeg har forstått det er det to ting som er viktig, evnen legen din har til å skrive gode attester og hvordan saksbehandler formulerer seg oppover i systemet. Er legen din dyktig og skriver gode legeattester uten ord som "jeg tror", "kanskje ikke" osv, men er helt klar i sin tale uten tvetydigheter og muligheter til å tolke, og saksbehandleren din er det samme, da er det ikke noe problem å få gjennomslag Men mange leger skriver elendige attester, og de skriver de på en måte som kan tolkes på flere måter, unndrar seg ansvar ved å skrive på en måte som gir usikkerhet osv og da kan det fort bli tvil om du egentlig er utredet godt nok, har prøvd alt som er å tilby av behandling osv. Jeg fikk min ME diagnose på ME-klinikken på sykehuset i Kristiansand, etter strengeste kriterier. Jeg har også en lege som er kjempeflink til å ordlegge seg og skriver veldig tydelige attester (det har jeg fått tilbakemeldinger på både fra sykehus som har motatt henvisninger fra han og fra nav som har mottatt legeattester fra han). Anonymkode: e3209...781
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #10 Skrevet 30. mars 2018 Jeg fikk innvilget ufør på under en uke, 2 måneder før maxdato. Så jeg gikk ikke på aap. Anonymkode: 9041e...aee
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #12 Skrevet 30. mars 2018 Takk for svar alle Jeg vet ikke om min sak er enkel eller ikke. Jeg søkte forrige helg men over post siden jeg har barn og den er ikke registrert ennå ifølge min side. Regnet ikke med det heller i påskeuka. Jeg har to sjeldne sykdommer som jeg har resten av livet, altså ingen kur og det finnes ingen god smertelindring for den ene så jeg har daglige intense smerter. Har hatt AAP i 2 år og mislykkede arbeidsutprøvinger. Anonymkode: 40809...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå