Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Fortalte svigermor jeg er gravid i uke 10, og hun foreslo å ta abort😰hvordan skal jeg tolke dette? Jeg og sønnen har et godt og stabilt forhold, gode utdannelser og jobber, og eier vår egen bolig! Vi er forøvrig 35 og 37 år! Anonymkode: 40726...f75
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fortalte svigermor jeg er gravid i uke 10, og hun foreslo å ta abort😰hvordan skal jeg tolke dette? Jeg og sønnen har et godt og stabilt forhold, gode utdannelser og jobber, og eier vår egen bolig! Vi er forøvrig 35 og 37 år! Anonymkode: 40726...f75 Det tolkes som at hun vil at du skal ta abort. Jeg gjetter at det ligger mer historie bak, og at alt ikke er så perfekt tilrettelagt som du fremstiller det. Hennes respons er nemlig ikke normal hvis alt ellers er i orden, med mindre hun er sterkt dement, riv ruskende gal, du ikke er helt god, deres forhold (alle) er svært konfliktfylt. Anonymkode: 2f78b...737
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Hvorfor mente hun det, da? Det kan jo være mange årsaker til at hun ser at dere kanskje ikke bør ha barn. Det kan være økonomi, helse, for mange barn allerede, dårlig forhold, m.m. Om det ikke er noen slike årsaker bak så er ikke dama helt god. Anonymkode: 52388...a67
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Det er en klar utmelding. Trenger ikke tolkes. Hvorfor hun mener det er en god ide vet vi andre intet om, men dere er voksne mennesker, så du og mannen får sette dere ned og snakke igjennom hva dere ønsker og hva som er fornuftig. Om hun er bekymret for dere, på barnets vegne, på egne vegne eller hva som ligger bak vet du kanskje. Om det ikke er noen synlig grunn til at hun skulle tenke slik kan det være slike obskure grunner som at hun ikke føler seg klar til å bli bestemor eller at hun er redd for Downs eller misdannelser siden du nærmer deg 40 eller noe helt tredje. Anonymkode: eb3ec...dd0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Ikke så mange måter å tolke det på, hun mener dere ikke bør sette barn til verden og fortalte deg det. Hvorfor hun mener det aner ikke vi da, som ikke kjenner hverken dere eller henne. Regner med du har en formening om hvorfor hun mener det? Om du ikke har en formening mangler du enten totalt selvinnsikt eller dama er riv ruskende gal. Anonymkode: 79e5c...8c7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Hvis du fortalte det på en måte som om du ikke var glad for det, mannen har klaget mye på at dere har det travlt eller noe, kan det ha vært et forsøk på å være støttende. Anonymkode: a6c6c...930
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Fortalte svigermor jeg er gravid i uke 10, og hun foreslo å ta abort😰hvordan skal jeg tolke dette? Jeg og sønnen har et godt og stabilt forhold, gode utdannelser og jobber, og eier vår egen bolig! Vi er forøvrig 35 og 37 år! Anonymkode: 40726...f75 Kutte henne ut på livstid. Anonymkode: 270d9...c8b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 Da tror jeg faktisk jeg hadde spurt hvorfor i alle dager hun sa det. Kan hun for eksempel ha misforstått det du sa i retning av "obs, jeg er gravid, det var ikke helt meningen og egentlig passer det dårlig", jeg tenker på tonefall når du sa det, måten du ordla deg på og så videre.. Selvfølgelig, kan jo også hende hun generelt sett er en drittsekk, men hadde ikke kuttet henne ut før jeg hadde spurt hvorfor i alle dager hun sa det. Anonymkode: 9ebba...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå