Gå til innhold

Til dere med ME og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer litt om dere har funnet noe som hjelper dere med energien? Jeg har 2 krevende unger og sliter med maks ut til tider. Jeg tar vitamin tilskudd men ikke noe mer enn det..

Anonymkode: 87730...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta pauser når barna er i BHG/skole. Vaskehjelp en gang i uka. Matvarer hjem på døra. Lar faren ta seg av tunge løft/fysisk aktivitet etc. Mye avhenger jo også av hvor syk en er. Er en sengeliggende hele døgnet, er det jo håpløst. Da er en jo helt avhengig av at familie hjelper til. Hvor dårlig er du?

Anonymkode: 14fcd...832

Skrevet

Adams matkasse, snill mann og en stor dose «ta meg sammen for barna sin skyld»

Anonymkode: 55ca2...e1e

Skrevet

Meget snill mann, sove når jeg kan, gjøre «ikkeslitsomme» ting med barna (som å male, snakke sammen, leggetid, lese). Jeg har mild ME, og er i perioder bedre. 

Anonymkode: 8e21b...c3a

Skrevet

Klarer å ha samvær i perioder, men ikke noe mer. Barna er frivillig plassert i fosterhjem hos tanta mi. 

Anonymkode: 4797a...10b

Skrevet

Aktivitetstilpasning er det eneste som fungerer med/mot ME, så man må rett og slett lytte til kroppen for å unngå symptpmforverrring. Hvor mye man tåler er jo individuelt, og avhengig av hvilken grad du har av sykdommen.

Jeg har mild til moderat grad så jeg er stort sett ikke sengebunden, men er ofte husbunden. Mesteparten av livet mitt foregår i sofaen....

Jeg har vaskehjelp

Jeg hviler når barna er på skolen

All unødig bakgrunnsstøy er fjernet (her står ikke TV, radio o.l. på på dagtid)

God solskjerming så det ikke blir så skarpt lys inne, solbriller ute.

Legger meg stort sett samtidig som ungene om kvelden. Sover ikke så mye, men hviler i rolig, kjølig soverom uten lyd, klær o.l. som "plager" kroppen

Jeg tar de rolige tingene med ungene, leksehjelp, kos, samtaler på sengekanten osv. Far følger i idrettshall og slike ting.

Anonymkode: 4a75b...539

Skrevet

Jeg har mild ME til moderat men fikk en stor knekk på høsten som jeg sliter med enda. Mine barn er ikke min samboer sine og far til barna har dem kun annen hver helg. Så overlate mye annsvar på samboer føler jeg er så feil. Føler vi som par og sliter til tider pga min sykdom.

Far til barna bur en halv time unna oss og derfor han kun kan ha de annen hver helg.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mild ME til moderat men fikk en stor knekk på høsten som jeg sliter med enda. Mine barn er ikke min samboer sine og far til barna har dem kun annen hver helg. Så overlate mye annsvar på samboer føler jeg er så feil. Føler vi som par og sliter til tider pga min sykdom.

Far til barna bur en halv time unna oss og derfor han kun kan ha de annen hver helg.

Kanskje far kunne tenke seg å bo nærmere dersom han kunne hatt barna mer? Om det er et alternativ da.

Anonymkode: 3e578...516

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje far kunne tenke seg å bo nærmere dersom han kunne hatt barna mer? Om det er et alternativ da.

Anonymkode: 3e578...516

Han ønsker ikke å bu næmere der vi bor desverre. 

Skrevet

Hvor gamle er barna da? Kan du flytte nærmere far?

Har du vaskehjelp? Kanskje må du søke hjelp fra kommunen?

Ellers må jo alt som kan lette hverdagen gjøres. Skrive ukeplaner, ukeshandle, mannen kan kanskje lage større porsjoner med mat på søndager så dere enkel mat tilgjengelig i fryseren osv.

Du har jo helt barnefri annnehver helg, da må du hvile skikkelig ut.

Skrevet

Hadde ikke fungert å ha de hjemme uten en snill mann, vaskehjelp, matkasse, robotklipper, litt smårutete og støvete hus, lav list på det meste osv osv....

Anonymkode: 8b3c1...050

Skrevet

Barna er 6 og 10. Jeg har ingen nettverk der han bur og barna har ett nettverk her med skole, venner, aktiviteter og familien min. Men det er ikke så mye hjelp å få fra dem.

De helgene jeg har barnefri gjør jeg ingenting, men problemet er at det tar mer enn 2 dager for å hente seg inn igjen 

Skrevet

ME er en dårlig unnskylding. det er det late folk sier de har...

Anonymkode: cbf5b...643

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er her i dag igjen ja, og skjønner ikke hvordan slike utspill bare forteller oss hvor uvitende du er... Om du vil bli tatt seriøst må du finne en annen angrepsmetode altså.

Skrevet
På 30.3.2018 den 13.10, Anonym bruker skrev:

Ja guu hadde dette det vert så lett. skulle ønske at det bare var latskap og at jeg kunne gjør hva jeg ville og ikke tenke på noen andre enn meg selv. Du har tydligvis problemer med deg selv som kan komme med slike utspill som dette. Huff synes faktisk synd på folk som deg som må synke så lavt å kommentere en slik melding. Kanskje komme deg ut litt blandt folk isdedenfor å sitte bak en skjerm og gjemme deg

Skrevet

Jeg beundrer dere som mestrer hus og hjem med ME. Selv har jeg ikke ME, kun blant annet fibromyalgi. Og kjenner kun hvor tappet for energi en kan bli på grunn av sykdommen jeg har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...