Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Altså,ikke noe negativ til det, men bare lurer på om dere legger dere sammen med barnet? Tenker ikke på spebarn som ikke har døgnrytme enda,men fra 9-10 mnd og oppover, 1 åringer osv. Da har de jo gjerne fått en rytme og legger seg tidlig. Ihvertfall har mine 3 gjort det,lagt seg ca 1830. Hvordan gjør dere det? Dere som har de i foreldresengen. Tenker på at de kan ramle ut osv... Har ingenting i mot at man gjør det, har bare ikke gjort det med mine 3, de har sovnet lett i sine egne senger. Anonymkode: 1f515...57b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 Har min på ni mnd i foreldresengen. Har rammemadrassen rett på gulvet, og babycall. Erfaringsmessig lærer hun å krype ut med beina først i løpet av en måned eller to. Anonymkode: 1d8dc...593
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 Førstemann samsov vi med til han var 4år (fra han var ca 2-3 sov han i egen seng, men kom inn ca kl 01 og sov videre med oss). På en side av sengen var sprinkelseng, minus en langside, skrudd fast og på andre siden av barnet rullet vi bare sammen en dyne. Erfaringsmessig så ga han lyd fra seg, før han kravlet ut, så vi kom opp før han ramlet ut av sengen. -Begynte rett på med voksenseng på barnerommet når han skulle sove i egen seng også. Har nå ny baby, og regner med at det blir sånn med han også etterhvert Jeg sover selv lettest med barna intill meg, og de sover lengre økter. Anonymkode: cae44...d86
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 Jeg ruller vår dyne og puter som et lite gjerde rundt barnet. Ja, det kommer seg lett over, men det vil ikke trille ut, og i stedet or å krabbe over så har alle barna mine ropt på oss. Vi har babycall, så hører når de roper. Anonymkode: 69c9b...e4b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Har samsovet med vesla hele veien. Hun er 2.5 år. Har ofte lagt meg med henne på kvelden om jeg har vært helt utslitt. Men andre ganger ligger jeg der til hun sovner og står opp igjen. Anonymkode: 7e69b...de9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Da mimæn var så lita som 6 mnd til 12 mnd lå jeg sammen med henne de 10 minuttene der tok før hun sovna. Nå er hun to år og jeg leser bok og synger før jeg går ut. Senga er ikke veldig høy, og det står en krakk ved siden av så hun kommer seg både opp og ned selv, og hun har vett til å passe seg så hun ikke detter ut. Sjekker selvfølgelig når hun har sovnet at hun ikke ligger ute på kanten. Hun har aldri ramlet ut av senga Anonymkode: 68bb7...fed
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 Jeg må bare spørre siden jeg snart skal ha en til, er det vanlig å ligge sammen med ungene når de er bikket noen mnd? Og ligge sammen med de til de sovner? Er det spesielle behov hos barnet? Ingen jeg kjenner har holdt på slik med ungene sine. Anonymkode: 1ea2d...581
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare spørre siden jeg snart skal ha en til, er det vanlig å ligge sammen med ungene når de er bikket noen mnd? Og ligge sammen med de til de sovner? Er det spesielle behov hos barnet? Ingen jeg kjenner har holdt på slik med ungene sine. Anonymkode: 1ea2d...581 Barn er forskjellig. Ikke nødvendig og være frekk Anonymkode: afad3...f24
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 Samsov til hun var 1,5 år. Hun la seg på kvelden, og vi la oss når vi var trøtte. Hun trengte nærheten, de første 3 månedene var hun skikkelig kengurubarn. Lå oppå oss fra dag 1, til hun var tre måneder. I dag har jeg en trygg, sikker og utforskende 2 åring. For meg sa det seg selv at en baby trenger masse nærhet fra foreldrene. Urinstinkter som kicker inn. Hva andre gjør legger ikke jeg meg opp i. Forventer at andre respekterer mine meninger og følelser rundt det også. Anonymkode: f36a5...f65
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #10 Skrevet 29. mars 2018 Samsov til hun var 6år. Hun la seg først og jeg etterpå. Null problem:) Var heller ikke noe problem for henne å sove borte og da vi fikk bedre plass sov hun fint i egen seng. Anonymkode: 1cf77...29f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 Da hun var baby lå jeg ved siden av til hun sovnet, etterhvert gikk vi over til at jeg la henne og gikk ned. I en periode fra 6-7 mnd til litt over året la jeg henne i sprinkelseng ved siden av dobbeltsengen slik at hun ikke skulle falle ut mens hun var alene. Anonymkode: ed8b3...53f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare spørre siden jeg snart skal ha en til, er det vanlig å ligge sammen med ungene når de er bikket noen mnd? Og ligge sammen med de til de sovner? Er det spesielle behov hos barnet? Ingen jeg kjenner har holdt på slik med ungene sine. Anonymkode: 1ea2d...581 Vet ikke hvor vanlig det er jeg, men jeg følte instintivt at det var riktig å ha babyene nær meg da de ble født. Ingen spesielle behov, men godt og koselig å sove sammen med kosete gode små skatter. Største flyttet i egen seng v 2 år, men var ofte overnattingsgjest hos oss frem til hun var 6 år. Minste er 3 og sover sammen med oss fremdeles og det får hun lov til så lenge hun vil selv. Anonymkode: ed8b3...53f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså,ikke noe negativ til det, men bare lurer på om dere legger dere sammen med barnet? Tenker ikke på spebarn som ikke har døgnrytme enda,men fra 9-10 mnd og oppover, 1 åringer osv. Da har de jo gjerne fått en rytme og legger seg tidlig. Ihvertfall har mine 3 gjort det,lagt seg ca 1830. Hvordan gjør dere det? Dere som har de i foreldresengen. Tenker på at de kan ramle ut osv... Har ingenting i mot at man gjør det, har bare ikke gjort det med mine 3, de har sovnet lett i sine egne senger. Anonymkode: 1f515...57b Vi har sengen inntil veggen, lille ligger innerst så ingen fare for å ramle ut av sengen. Legger meg med barnet til det sovner også går jeg ut av rommet igjen etter det. Vi har samsovet i årevis og det har vært en utelukkende positiv opplevelse for oss Anonymkode: 3181b...9ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare spørre siden jeg snart skal ha en til, er det vanlig å ligge sammen med ungene når de er bikket noen mnd? Og ligge sammen med de til de sovner? Er det spesielle behov hos barnet? Ingen jeg kjenner har holdt på slik med ungene sine. Anonymkode: 1ea2d...581 Barnet har ligget i magen din i ni måneder, såklart føler barnet seg aller tryggest ved å være nær deg så mye som mulig. Folk får gjøre som de mener er best med sine egne barn. Men mine barn har alltid fått denne nærhetsstunden ved leggetid og vi har aldri hatt problemer med sovingen Anonymkode: 3181b...9ac
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 Jeg hater å samsove. De to første barna sov i egen seng fra de ble født. Nr 3 var en hard nøtt og vi fikk en tøff start, så han ble lagt i sengen min på sykehuset og da ble det et mareritt å få han til å sove i egen seng. Han sov med meg til han var 6 mnd, men da var jeg så sliten at jeg måtte få han over i egen seng. Tok et par uker, men det var godt å endelig kunne sove en hel natt Anonymkode: b9ed9...5e7
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 Takk for svar dere. Men er dere ikke redde for at de skal rulle ut? Mine har vært noen marker hele veien og ligger ikke stille når de sover. Ser at noen ruller en pølse av dynene, men er det bra? Man leser jo at man helst ikke skal bruke sprinkelsenbeskytter pga fare for krybbedød (jeg har brukt det på alle 3 altså), men tenker det er værre med dyner. Ikke noe kritikk altså,jeg bare lurer da jeg ikke har erfaring med det selv. Mine har heller ikke ropt på oss når de var 5-6 mnd, da har de styra en stund før de f.eks gråter. Jeg hadde ikke slappet av ihvertfall. Men for all del, det høres veldig koslig ut,men personlig hadde jeg inke orket det,må sove alene ellers hadde jeg ikke fått en natts søvn fra nyfødt og til 6 år. Kan og nevne at mine er trygge barn som sover hvor som helst og, selv om de har sovet i egen seng fra dag en. Hi Anonymkode: 1f515...57b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #17 Skrevet 29. mars 2018 Vi har to som vi begge samsover med, legger oss sammen med dem til de sovner og går ut de dagene vi vil. Det er som regel kun en av oss som er hjemme med begge på kvelden så da hender det den eldste sovner selv de dagene han ønsker det selv. Vi sover med hvert vårt barn. Vi har en sprinkelseng og bruker ellers dyner som vi ruller eller ammeputer for å hindre at de ruller ut. De har aldri rullet uansett. De sover veldig rolig, så det har egentlig aldri vært noe problem. Vi har likevel babycall med kamera til den minste så vi er sikre. Jeg får ikke sove alene. Det er en trygghet å ha dem rett i nærheten og samsover gjerne med begge to samtidig. Våkner uansett om de snur seg, klynker eller annet i rommet ved siden av. Dessuten er begge helt hysteriske ved legging om vi prøver å legge dem alene i egen seng. Det klarer jeg rett og slett ikke. De sover lite og dårlig nok fra før til at jeg gidder å stå opp hver time for å legge igjen. Anonymkode: 3f37b...ff8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2018 #18 Skrevet 30. mars 2018 jeg samsov med gutten i 2mnd, da ville han ikke mer , han var bare urolig og våken, la han i egen seng og han sov veldig godt. tenker at barn fra 1 og oppover har godt i egen seng.. veldig spent på lillesøster som vi venter i mai blir lik storebror på 5, håper og samsove til 1 år Anonymkode: 9886f...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå