Gå til innhold

Hatt jeg blitt lurt nå? Ang veggmaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å pusse opp og bestilte jotun sin nye fargekart og fant en farge jeg likte veldig godt. Gikk til malerforretning og de sa de ikke hadde jotun maling, men at hvis jeg hadde fargekoden så kunne de lage malingen. Jeg spurte om den da ble lik den som var i katalogen til jotun. Fikk til svar at ingen maling ble helt lik siden fargene på fargekartene er trykte farger, men at det er så liten forskjell at normale folk ikke ser forskjell. Vel jeg kjøpte maling, og har malt et strøk. Men herregud fargen er så grusom stygg. Den er ikke tørket enda så kan jo forandre seg, men tviler på det. Så er jeg blitt lurt eller stemmer det han på malerforretningen sa?

og tar gjerne imot tips til malingsfarge til jenterom til en på 11 år. Hun vil ha noe lyst i dus farge.

Anonymkode: 6185d...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer, det han sa. Men en fargeprøve på et papir kan se kjempefin ut, mens samme farge på veggen kan bli katastrofe.... Har du fargeprøven og kan legge den på veggen så du ser at det er samme farge da? Kan jo ha skjedd noe feil. 

Anonymkode: 9c5e9...343

Skrevet

Et tips er å finne et klesplagg feks med en farge du tror kan bli fin på veggen, og ta den med på maleforretningen. Mange har et apparat som kan måle fargen, og blande maling i samme farge. Det beste tipset er å kjøpe bare en (evt flere alternativer) liten boks maling først, og prøvemale en del av veggen....

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer, det han sa. Men en fargeprøve på et papir kan se kjempefin ut, mens samme farge på veggen kan bli katastrofe.... Har du fargeprøven og kan legge den på veggen så du ser at det er samme farge da? Kan jo ha skjedd noe feil. 

Malingen er ikke tørket enda, men til nå så er det stor forskjell på fargeprøven og veggen. Fargen på veggen virker lysere og mer rødtonet er fargeprøven. Men den kan jo endre seg til den er tørket. Men tror jeg får finne en annen farge. 

Noen som har noen tips? Vil ha en lys dus farge. Hadde syrin (lys lilla) tidligere på veggen. Har så lyst til å få til et fint rom til datteren min:)

hi

Skrevet

Farge på vegg kan se veldig annerledes ut enn på prøver. Det har både med lysforhold i rommet, hva slags lamper man bruker og til og med hva slags tekstur man har på veggene. Uttrykket på fargen blir preget av alt. Det lureste er egentlig å kjøpe fargeprøver og male en liten flate av veggen for å se hvordan det ser ut i akkurat det rommet. 

Anonymkode: d6268...226

Skrevet

Husk at du må male to strøk før du kan sammenligne fargen på prøven. 

Anonymkode: 38c02...c8e

Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd å bli veldig usikker på fargen ved første strøk, men så blir det helt annerledes når jeg får på andre strøket. Malt andre strøket og se om det blir mer riktig da...

Anonymkode: 17822...495

Skrevet

Hvis du ønsker et konkret tips: støvrosa

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ønsker et konkret tips: støvrosa

Det var en nydelig farge, men blir ikke den litt barnslig til en snart 11-åring?

hi

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var en nydelig farge, men blir ikke den litt barnslig til en snart 11-åring?

hi

He He, av en eller annen grunn trodde jeg at jeg hadde lest at det måtte være rosa... Syns forresten ikke den fargen er barnslig akkurat, men skjønner om en 11-åring vil ha noe annet. 😊

Skrevet

Det er datterens rom, kan hun ikke få lov til å velge selv? 

Anonymkode: dc4f7...c64

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holder på å pusse opp og bestilte jotun sin nye fargekart og fant en farge jeg likte veldig godt. Gikk til malerforretning og de sa de ikke hadde jotun maling, men at hvis jeg hadde fargekoden så kunne de lage malingen. Jeg spurte om den da ble lik den som var i katalogen til jotun. Fikk til svar at ingen maling ble helt lik siden fargene på fargekartene er trykte farger, men at det er så liten forskjell at normale folk ikke ser forskjell. Vel jeg kjøpte maling, og har malt et strøk. Men herregud fargen er så grusom stygg. Den er ikke tørket enda så kan jo forandre seg, men tviler på det. Så er jeg blitt lurt eller stemmer det han på malerforretningen sa?

og tar gjerne imot tips til malingsfarge til jenterom til en på 11 år. Hun vil ha noe lyst i dus farge.

Kanskje fargen rett og slett ikke passer der. Mamma hadde en farge på veggen i stua som var kjempefin, så jeg malte den i gangen hos meg. Måtte male det om igjen, den var helt for jævlig der.

Anonymkode: 22288...172

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er datterens rom, kan hun ikke få lov til å velge selv? 

Anonymkode: dc4f7...c64

Jo, det kunne hun hvis hun ikke hadde vært psykisk utviklingshemmet,ikke hadde manglet språk og hvis hun hadde forstått hva jeg mener når jeg spør hvilke farge hun vil ha. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...