Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #26 Skrevet 29. mars 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: 👏👏👏 Så FLINKE dere er! Virkelig strålende foreldre. Sånn, kan dere slutte å diskutere det som ikke var tema for tråden. Kanskje dere heller kan lage en hvem er beste foreldre tråd? Med de eldste ungene sto vi opp hver vår dag, mens nå har mannen blitt A menneske og står opp hver dag når han er hjemme mellom jobbreisene. Jeg nyter det. Anonymkode: c0237...c54 Hahahaha, TAKK! 😂 Anonymkode: 19ee2...520
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #27 Skrevet 29. mars 2018 Her sover barna til 8-9 (3 og 10 år). Eldste var "morgenfugl" da hun var liten, da byttet vi på å stå opp med henne men den andre fikk sove. Ingen av oss er sånne som ligger veldig lenge om morgenene, sjelden vi ikke er oppe til 9 begge to. Bortsett fra sommerferien, da sover vi til 9-10 alle 4. Anonymkode: e0d7a...f35
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #28 Skrevet 29. mars 2018 Vi kjører nazi på annenhver dag, uansett. Jeg har det markert i kalenderen på mobilen så det ikke skal være noe tvil. På hverdager står vi jo opp samtidig stort sett, men alle ferier, helger og røde dager følger vi den faste «turnusen». Hvis jeg eller mannen er bortreist en helg el.l så betyr ikke dette at den andre automatisk får igjen «tapte» sovedager helgen etter. Men det er lov å være snille med hverandre, da uten å forvente samme tjeneste igjen. På denne måten føler ingen av oss forpliktelser eller har ubesvarte forventninger ift hvem som har mest «hevd» på å sove lenge («men jeg fikk ikke sove ut noe forrige helg når du var på jobb/guttetur forrige helg, det er urettferdig») eller dårlig samvittighet for at man har kunnet sove ut en hel helg på jentetur. Funker som et egg for oss. Anonymkode: b2cad...e65
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #29 Skrevet 29. mars 2018 Mannen min er sinnsykt B - menneske og nesten umulig å ha med å gjøre tidlig på morgenen. Så jeg stod opp med barna "året rundt" når de var små. Nå er de såpass store t de klarer seg alene på morgenen. Så da sover jeg til ca 7:30-8:30. Står kanskje opp etter å ha sjekket litt nyheter etc i senga. Mannen blir vekt i 10 tiden Anonymkode: a7f6f...e00
Mumua Skrevet 29. mars 2018 #30 Skrevet 29. mars 2018 Vi tar annenhver dag. Men han er så sur og grinete på mårran at jeg ofte tar over og så går han og legger seg igjen. Orker ikke høre på at han er sur mot barnet vårt. Vi er begge B-mennesker. Nå har vi en baby i tillegg til 2-åringen så nå må begge opp mesteparten av tiden. 2-åringen står opp mellom 06.30-07.30 og babyen våkner alt fra 08-10. På "mine" dager står jeg opp rundt 08.30 med babyen så vi får litt morgen sammen alle fire. Hadde samboeren fått sove så lenge han ville hadde han sovet til 12-13. Jeg klarer ikke sove lenger enn til maks kl 10 etter vi fikk barn, det er jeg veldig glad for 😊
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #31 Skrevet 29. mars 2018 Jeg stod alltid opp med barna. De våknet mellom 5 og 6 uansett når de la seg. Jeg brukte mer tid på å vekke mannen enn på å bare stå opp selv, så da stod jeg opp da. Hvis han skulle stå opp, så satt han på TV og sovnet og det var ikke en god løsning. Nå er vi skilt og barna sover til 8-9 i helgene. De er 8 og 10 år, så jeg kan ligge lenger enn de Anonymkode: 1dab7...4d4
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #32 Skrevet 29. mars 2018 Vi tok annenhver dag i helger og fridager da barna var små, men hendte ofte at mannen tok en dag ekstra. Han trenger mindre søvn enn meg, og han er gladere å stå opp tidlig. Han vet også at om jeg får for lite søvn, så blir jeg sur halve dagen, selv om jeg prøver å ikke være det. Anonymkode: 09986...b0d
Eliseflisa Skrevet 29. mars 2018 #33 Skrevet 29. mars 2018 (endret) Hvis mine våknet kl 05 håndterte jeg dette som at det var natt, og da var det bare å sove videre. Ingen fikk lov å stå opp her kl 05. Dette ga igjen gode rutiner, som endte med at de sov til ca 08. Vi delte på denne tilvenningen da. Blir som å ha barn som er vanskelige å legge, da må man jobbe litt =) Endret 29. mars 2018 av Eliseflisa
sug lut Skrevet 29. mars 2018 #34 Skrevet 29. mars 2018 Vi slåss om å stå opp med ungene, det var så inmari koselig, samtidig som vi jo visst at vi egt trengte søvn, så den som tapte fikk sove.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #35 Skrevet 29. mars 2018 9 minutter siden, sug lut skrev: Vi slåss om å stå opp med ungene, det var så inmari koselig, samtidig som vi jo visst at vi egt trengte søvn, så den som tapte fikk sove. 😂😂 haha dagens Anonymkode: 76576...f83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #36 Skrevet 29. mars 2018 27 minutter siden, Eliseflisa skrev: Hvis mine våknet kl 05 håndterte jeg dette som at det var natt, og da var det bare å sove videre. Ingen fikk lov å stå opp her kl 05. Dette ga igjen gode rutiner, som endte med at de sov til ca 08. Vi delte på denne tilvenningen da. Blir som å ha barn som er vanskelige å legge, da må man jobbe litt =) Jeg lurer på om iq også er noe man jobbe med bare man har gode rutiner? Anonymkode: 23366...849
*Miss Marple* Skrevet 29. mars 2018 #37 Skrevet 29. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på om iq også er noe man jobbe med bare man har gode rutiner? Anonymkode: 23366...849 👏😂 kongekommentar
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #38 Skrevet 29. mars 2018 Før når ungane var heilt små og vakna tidleg så sov mannen ut på laurdsgen og eg på søndagen 😊😊 Anonymkode: 0f36c...8e0
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #39 Skrevet 29. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: 👏👏👏 Så FLINKE dere er! Virkelig strålende foreldre. Sånn, kan dere slutte å diskutere det som ikke var tema for tråden. Kanskje dere heller kan lage en hvem er beste foreldre tråd? Med de eldste ungene sto vi opp hver vår dag, mens nå har mannen blitt A menneske og står opp hver dag når han er hjemme mellom jobbreisene. Jeg nyter det. Anonymkode: c0237...c54 Det handler ikke om å være flink, men om definere hva som er natt. Hvis barna våknet kl 04 ville du stått opp da også? Eller hvis de våknet 02? Anonymkode: 04ebe...577
☆☆☆ Skrevet 29. mars 2018 #40 Skrevet 29. mars 2018 Vi tok kvar sin dag. Men ungane er nesten like B-mennesker som foreldra, klokka var ikkje 6 når vi måtte opp. No står ungane opp sjølv og vi står opp 9-10 begge to.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #41 Skrevet 29. mars 2018 Jeg er den som er våken på natten og først om morgenen. Hvis smårollingen vil til pappa så vekkes pappa. Mannen min jobber veldig mye så han trenger å få sove. Jeg sovner på kvelden i blant med smårollingen for å ta igjen litt søvn Anonymkode: 5fac7...78a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #42 Skrevet 29. mars 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om å være flink, men om definere hva som er natt. Hvis barna våknet kl 04 ville du stått opp da også? Eller hvis de våknet 02? Anonymkode: 04ebe...577 Så har du oss som ikke orker å ta den kampen som likevel går over av seg selv. Alle fire barna mine har hatt perioder hvor dagen startet kl 5, og i stedet for å tvinge et våkent barn til å ligge i sengen til foreldrene mente det var innafor å stå opp startet vi heller dagen med fornøyde unger som fikk sine behov ivaretatt og slapp å starte dagen med tårer og frustrasjon. Vips så var den perioden over og ungene sov godt til 7-8. Så enkelt kan det gjøres Anonymkode: c0237...c54
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #43 Skrevet 29. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så har du oss som ikke orker å ta den kampen som likevel går over av seg selv. Alle fire barna mine har hatt perioder hvor dagen startet kl 5, og i stedet for å tvinge et våkent barn til å ligge i sengen til foreldrene mente det var innafor å stå opp startet vi heller dagen med fornøyde unger som fikk sine behov ivaretatt og slapp å starte dagen med tårer og frustrasjon. Vips så var den perioden over og ungene sov godt til 7-8. Så enkelt kan det gjøres Anonymkode: c0237...c54 Det kan det selvfølgelig! Men det jo ikke slik at «vips så var den perioden over» for alle. Noen har barn som står opp kl 05 i maaaaaange år. Noen foreldre synes kanskje det er greit - andre synes det ikke. Og du svarer jo egentlig ikke på spørsmålet mitt: hva hvis barnet bestemmer seg for at morgenen starter kl 04, eller 02? Er det også da helt greit fordi man «ikke skal tvinge et våkent barn til å ligge i sengen til foreldrene mente det var innafor å stå opp»? Anonymkode: 04ebe...577
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #44 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan det selvfølgelig! Men det jo ikke slik at «vips så var den perioden over» for alle. Noen har barn som står opp kl 05 i maaaaaange år. Noen foreldre synes kanskje det er greit - andre synes det ikke. Og du svarer jo egentlig ikke på spørsmålet mitt: hva hvis barnet bestemmer seg for at morgenen starter kl 04, eller 02? Er det også da helt greit fordi man «ikke skal tvinge et våkent barn til å ligge i sengen til foreldrene mente det var innafor å stå opp»? Anonymkode: 04ebe...577 Et barn som våkner kl 2 er etter all sannsynlighet ikke utsovet, og trenger hjelp til å finne søvnen igjen, mens mine fire unger har alle hatt perioder hvor de var klare for dagen i 4-5 tiden og da selvsagt fikk stå opp. Vi voksne la oss bare tilsvarende tidlig den perioden. Og jeg snakker selvsagt om små barn som ikke skjønner konseptet om å vente til det er morgen, så så veldig mange år er det sjelden snakk om. Og siden vi er på dib er det vel nødvendig å presisere at jeg snakker om alminnelig friske barn uten andre utfordringer. Anonymkode: c0237...c54
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #45 Skrevet 29. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om å være flink, men om definere hva som er natt. Hvis barna våknet kl 04 ville du stått opp da også? Eller hvis de våknet 02? Anonymkode: 04ebe...577 Og hvis man snur det. Barnet vil ikke legge seg kl 20.00 som du har sagt han skal, får barnet da stå opp? Anonymkode: 76576...f83
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #46 Skrevet 29. mars 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen min er sinnsykt B - menneske og nesten umulig å ha med å gjøre tidlig på morgenen. Så jeg stod opp med barna "året rundt" når de var små. Nå er de såpass store t de klarer seg alene på morgenen. Så da sover jeg til ca 7:30-8:30. Står kanskje opp etter å ha sjekket litt nyheter etc i senga. Mannen blir vekt i 10 tiden Anonymkode: a7f6f...e00 Sånn trodde mannen min han kunne holde på også. Så sluttet jeg å akseptere det og jeg sparker han ut av senga en dag i helgen(vi står opp hver vår dag) men nå evner mannen å stå opp i ukedagene når han skal på jobb så da har han egentlig ikke noe unnskyldning for å ikke gjøre det i helgen Anonymkode: 40f83...320
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #47 Skrevet 29. mars 2018 Vi tar hver vår morgen i helgene. Den som ikke står opp tidlig får ligge til kl 09. Holdt på sånn i flere år, GLEDER meg til minste blir så stor at hun ikke trenger nært oppsyn🙌🏻 Anonymkode: 64354...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå