Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Min samboer og jeg er blitt invitert i bryllup til bror som skal gifte seg. Dette er to som overhode ikke ønsker kontakt verken via telefon eller besøk. Vi bor nærme hverandre (ca.1time)og her om dagen kjørte de forbi huset vårt uten å stikke innom. De har vært inne hos oss 1 gang i løpet av 8 år etter påtrykk fra mor, fordi de skulle noe og vi bodde nærme slik at de slapp å reise hjemmefra grytidlig. Vi bodde da et annet sted. Jeg forstår at de ikke velger slekta si selv og vi vet ikke hvorfor de ikke ønsker et snev av kontakt med oss. Samboer er lei seg og skuffet over at bror ikke ønsker kontakt med han og ønsker ikke å dra i bryllupet. Vi får følelsen av at vi er bedt fordi de må ikke for at de ønsker oss der. Anonymkode: e3d14...198
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 Ring og spør. Jeg er fan av ærlighet, selv om det er ubehagelig. Mulig de har invitert pga «plikt», og håper dere avslår. Og mulig de nå forsøker å strekke ut en hånd... 🤷🏻♀️ Anonymkode: a50f0...a29
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 Dra i bryllupet! Dere ønsker jo kontakt, da er det galskap å ikke dra som "hevn" for at de ikke har besøkt dere nok før. Anonymkode: b42c5...79c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 15 minutes ago, Anonym bruker said: Dra i bryllupet! Dere ønsker jo kontakt, da er det galskap å ikke dra som "hevn" for at de ikke har besøkt dere nok før. Anonymkode: b42c5...79c Vi mener ikke å hevne oss, men det er ikke noe god følelse av vi blir bedt fordi det er forventet og ikke at de ønsker å ha oss der. Anonymkode: e3d14...198
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #5 Skrevet 28. mars 2018 35 minutes ago, Anonym bruker said: Ring og spør. Jeg er fan av ærlighet, selv om det er ubehagelig. Mulig de har invitert pga «plikt», og håper dere avslår. Og mulig de nå forsøker å strekke ut en hånd... 🤷🏻♀️ Anonymkode: a50f0...a29 Min samboer har spurt foreldrene sine om de vet om han har gjort eller sagt noe som er grunnen til situasjonen, men får bortforklaringer og tydelige tegn på at tema ikke er aktuelt å snakke om. Anonymkode: e3d14...198
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min samboer har spurt foreldrene sine om de vet om han har gjort eller sagt noe som er grunnen til situasjonen, men får bortforklaringer og tydelige tegn på at tema ikke er aktuelt å snakke om. Anonymkode: e3d14...198 Han må spørre broren direkte, ikke foreldrene. Anonymkode: a50f0...a29
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min samboer har spurt foreldrene sine om de vet om han har gjort eller sagt noe som er grunnen til situasjonen, men får bortforklaringer og tydelige tegn på at tema ikke er aktuelt å snakke om. Anonymkode: e3d14...198 Spør direkte.ikke sladre til foreldre og bruke dem som mellomledd. Anonymkode: b42c5...79c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 Har dere prøvd å invitere dem til dere da? Det kan være mange grunner til at de ikke "stikker innom", trenger ikke være vondt blod. Min bror har sosial angst, og ikke ti ville hester kunne fått han til å stikke innom noen uten å være invitert altså. Han er ikke noe god til å invitere heller, angsten og den dårlige selvtilliten hans står i veien, for han tror inni hodet sitt at alle sikkert har bedre ting å gjøre så han ønsker ikke at folk skal komme av plikt fordi de føler de må når han har invitert.... Men de gangene han inviterer, akkurat to ganger i året, når barna hans har bursdag, så vil han gjerne at vi skal komme. De gangene vi inviterer han til oss, så vil han gjerne komme. Han vil gjerne ha kontakt, han tar bare aldri, virkelig aldri, initiativet til det selv. Anonymkode: 4a9b3...747
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 Hmmm...kan det være at dere har ulik forventning til hva "kontakt" innebærer? Eller ligger det en årsak til hvorfor din svoger ikke vil ha særlig med dere å gjøre? vi har lite kontakt med en side av familien. Vi går alltid i besøk om vi blir invitert og inviterer dem i barnas bursdag, men der stopper det. Vi ringes aldri, ses aldri ved høytider, stikker aldri innom og vi bor kun 3 mil fra dem. Vi har ingenting uoppgjort, vi synes bare de er fullstendig uinteressante å være sammen med. Men vi ville selvsagt invitert dem dersom vi skulle gifte oss! Jeg ville gått i bryllup. Om du er modig, kan du jo evt spørre om de faktisk ønsker dere der eller om det er en høflighetsinvitasjon...men om de ikke vil fortelle hva dom er problemet, må du gå ut ifra at det ikke er noe problem. Anonymkode: e47d9...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå