Gå til innhold

Kan vinterdressen reddes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste torsdag før påskeferien ble jenta mi med en venninne hjem fra skolen. Hun fikk send med seg en våt didriksonssvinterdress i lys farge i en pose. Denne forsvant på en eller annen måte etter at hun kom hjem til venninna. Fikk melding om at posen var funnet for to dager siden og fikk hentet den nå. Den våte dressen har ligget innpakket i pose hele tiden.

Den lukter litt surt og har fått sånne små sorte prikker (mugg?). Kan den reddes?

Anonymkode: 95321...764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville forsøkt å vaske den i vaskemaskinen.

Anonymkode: 32165...35d

Skrevet

Tror ikke det. Sånne muggflekker sitter. 

Anonymkode: a51d9...cb0

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det. Sånne muggflekker sitter. 

Anonymkode: a51d9...cb0

Neida der er mulig men der blir vanseligere om hun lag dressen ligge lenger før hun prøver.

Skrevet

Det er så utrolig irriterende at helt rene ytterklær sendes hjem klissvåte i tette poser!!! 

Sånn var det ikke da jeg var liten. Da hang de det opp til tørk både i barnehagen og på skolen. I barnehagene var det tørkeskap.

ofte har dressen til treåringen min bare vært bittelitt fuktig når jeg har funnet den i en tett pose i barnehageskapet hennes. Da tar jeg den ut av posen og henger den der de henger dresser som skal brukes. Den er fin og tørr til dagen etter.

bare tull at vi skal drasse den med oss hjem og tørke hjemme og ta med tilbake igjen

Anonymkode: 045f8...5ae

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er så utrolig irriterende at helt rene ytterklær sendes hjem klissvåte i tette poser!!! 

Sånn var det ikke da jeg var liten. Da hang de det opp til tørk både i barnehagen og på skolen. I barnehagene var det tørkeskap.

ofte har dressen til treåringen min bare vært bittelitt fuktig når jeg har funnet den i en tett pose i barnehageskapet hennes. Da tar jeg den ut av posen og henger den der de henger dresser som skal brukes. Den er fin og tørr til dagen etter.

bare tull at vi skal drasse den med oss hjem og tørke hjemme og ta med tilbake igjen

Anonymkode: 045f8...5ae

Ja for innemiljø i bhg er bare tull, hva tror du skjer med luften om det henger 30 våte dresser, ligger 20/30 par våte votter etc til tørk i en liten garderobe? Jo det blir mugglukt og luften blir ekkel, dressene lukter høgg. Ta dressene med hjem og tørk de!! Og en dress blor ikke ødelagt av og ligge i en pose noen få timer, de fleste er ute på ettermifagen mellom 12 og 14 da er det max 3 timer til barna blir hentet, ta dressen ut av posen og heng den opp med en gang så blir det bra.

Tørkeskap har de færreste bhg nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...