Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Ja lang historie kort , mannen min fortalte meg for noen dager siden at min svigermor har sagt masse dritt bak ryggen min til min mann. Alt fra barneoppdragelsen min til at jeg er for kontrollerende, utnytter han vil ta «pengene» hans og ikke lar han være seg selv. Det var så mye at jeg nesten ikke fikk puste når han fortalte meg det. Det var så stygge ting at jeg rett og slett ikke vet hvordan jeg skal ta tak i dette. Jeg føler meg uendelig sviktet og kjempe lei meg. Jeg har den som har fått min mann og moren sin til å ha tettere kontakt. Jeg har alltid sagt at han kun har en mor og må ta godt vare på henne! Jeg har kjøpt dyre gaver i hans sitt navn (med mine penger til jul bursdag osv) Jeg trodde vi hadde et flott forhold men der tok jeg visst feil. Jeg inviterte henne hjem slik at hun kunne komme når hun har lyst osv. Men altså nå vill hun jo komme i påsken og jeg for hjertebank og magesmerter ved tanken. Hun vet ikke at jeg vet alt. Jeg ønsker ikke å være uvenn med henne da vi trenger henne som barnevakt noen ganger da vi begge jobber turnus. Men hvordan skal ja ta tak i dette?? Jeg orker jo knapt å se på henne 😔 Anonymkode: 7e435...8fd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 Min første tanke er - hva sa mannen din til sin mor da hun snakket så stygt om deg til ham?? Det spiller inn på hvordan jeg hadde taklet det videre, tror jeg. Anonymkode: 58f4d...151
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min første tanke er - hva sa mannen din til sin mor da hun snakket så stygt om deg til ham?? Det spiller inn på hvordan jeg hadde taklet det videre, tror jeg. Anonymkode: 58f4d...151 Nei det var det da:( han prøvde å si henne i mot. Til hans forsvar så kjefter hun på inn og utpust så det er ikke så mye en for sagt. Men jeg er enig i at det ikke gjør situasjonen bedre. Jeg har grått nå mer eller mindre hver dag siden dette. Det er så vondt..;( Anonymkode: 7e435...8fd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 Prøv å ikke ta det så personlig, kanskje hadde hun en dårlig dag og kastet ut av seg en del galle hun ikke mente engang. Kanskje var mannen din litt frustert over noe og startet hele tiraden ved å først si noe negativt om deg? De fleste mennesker vi kjenner kan vi skrive en hel siden med negative sider om, om vi er i det humøret og kanskje er litt irritert og frustrert den dagen. Men vi kan antageligvis skrive like mange positive ting en annen dag, og er tross alt glad i dem selv om de har sine feil. Svigermoren din er ikke perfekt, det er ikke du heller. Så lenge hun oppfører seg anstendig mot deg må du prøve å legge dette bak deg. Hun ønsker å komme på besøk, hun ønsker å passe barna deres og ha en relasjon til dere, hun kan ikke synes du er så helt gal selv om hun hadde en liten utblåsning den dagen. Du får være litt overbærende selv om hun var ufin den dagen Anonymkode: a0755...295
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #5 Skrevet 28. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det var det da:( han prøvde å si henne i mot. Til hans forsvar så kjefter hun på inn og utpust så det er ikke så mye en for sagt. Men jeg er enig i at det ikke gjør situasjonen bedre. Jeg har grått nå mer eller mindre hver dag siden dette. Det er så vondt..;( Anonymkode: 7e435...8fd Vet du, da synes jeg at dere skal sørge for barnevakt en av dagene når hun kommer nå, helst første dagen, og så tar du og mannen og setter dere ned og snakker med henne sammen. Rett og slett konfronter henne med det hun sa. At han "prøvde å si henne imot" er ikke nok. Her må dere sammen - med mannen i spissen! - gjøre det helt klart at den oppførselen hennes er noe dere IKKE aksepterer i fremtiden. Ville sagt videre at hvis hun ikke respekterer det så må hun bare akseptere at hun mister kontakten med dere og barnebarna. Og så synes jeg dere skal avslutte med å spørre henne hvordan hun har tenkt å rette opp igjen i dette? Da tvinger dere henne til å tenke litt over at dette faktisk er hennes ansvar. Du og mannen bør vise felles front, han bør føre ordet og si dette, men han må gjøre det helt tydelig at han mener det og at dere to står sammen, at det er du og barna som er hovedfamilien hans, at han ikke vil akseptere at hans mor sier eller gjør slike stygge ting om deg mer. Anonymkode: 58f4d...151
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv å ikke ta det så personlig, kanskje hadde hun en dårlig dag og kastet ut av seg en del galle hun ikke mente engang. Kanskje var mannen din litt frustert over noe og startet hele tiraden ved å først si noe negativt om deg? De fleste mennesker vi kjenner kan vi skrive en hel siden med negative sider om, om vi er i det humøret og kanskje er litt irritert og frustrert den dagen. Men vi kan antageligvis skrive like mange positive ting en annen dag, og er tross alt glad i dem selv om de har sine feil. Svigermoren din er ikke perfekt, det er ikke du heller. Så lenge hun oppfører seg anstendig mot deg må du prøve å legge dette bak deg. Hun ønsker å komme på besøk, hun ønsker å passe barna deres og ha en relasjon til dere, hun kan ikke synes du er så helt gal selv om hun hadde en liten utblåsning den dagen. Du får være litt overbærende selv om hun var ufin den dagen Anonymkode: a0755...295 Jo normalt sett hadde jeg vert enig! Jeg er ikke hårsår eller nærtagende. Men dette var altså virkelig stygge ting! Ikke bare en utblåsning. Blant annet ville hun tvinge han til å skrive ett skriv hos advokaten om at han skal få mer sv huset hvis vi skiller oss, fordi at jeg kun er ute etter pengene hans. Vi tjener begge like mye altså. Og at jeg måtte gi opp hobbien min for det var uakseptabelt at jeg brukte penger på det osv osv. Så her snakker vi ikke kun en utblåsning. Anonymkode: 7e435...8fd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 Det hadde vært kroken på døren for min del. Jeg hadde sagt til mannen at den drittkjerringa der vil jeg ikke ha noe mer ned å gjøre. Hun hadde aldri kommet inn i vårt hus igjen. Skjønner ikke hva slags dott du har til mann som ikke satt henne på plass. Min mann hadde eksplodert på henne. Jeg betaler heller for å skaffe meg en barnevakt enn å ha noe mer med henne å gjøre. Vi måtte gjøre dette selv med min svigerfar, som er gift med en asiatisk kvinne som ikke har behandlet meg med respekt og sagt stygge ting om meg og til meg. Det er nå 6 år siden vi avsluttet kontakten med svigerfar og henne. Vi har det mye bedre nå. Man må ikke på død og liv ha kontakt med familie fordi det er familie. Vi lever bare en gang og ondskapsfulle drittfolb trenger man ikke å ha noe med å gjøre hvis man ikke vil. Tror du bør sette ned foten her. Uansett hva du velger å gjøre vil jeg ønske deg lykke til. Husk å ikke finne deg i hva som helst 😊 Anonymkode: 2a59e...774
3 i april Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 Her hadde jeg sagt i fra til mannen at jeg ikke ønsket å ha besøk av henne i påsken, før hun hadde sagt unnskyld å hun måtte ha forklart hvorfor hun mener alle disse tingene. Mener du sikker på at mannen ikke har komt med små stikk som svigermor kan ha misforstått ? Feks at han har beklaget seg over at du har nektet han å kjøpe noe han ønsker seg ol. At han har betrodd seg til henne etter en krangel ol ? Å mannen han må se til å manne seg opp å ta til motmæle, han er faktisk ikke en liten guttunge. Din må mann må vise at han støtter deg å han bør ringe til sin mor å være tydelig ovenfor henne at han ikke finner seg i at hun snakker sånn om deg, og at hun ikke er velkommen før hun beklager oppførselen sin.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Skrevet 28. mars 2018 Hun høres ut som en dere bør ha mindre med å gjøre og ikke mer. Ikke prøv å blidgjøre med gaver osv. Moren min er ganske lik slik du beskriver din svigermor. Hun har personlighetsforstyrrelse, borderline og mest sannsynlig narsissist. Jeg brøt med henne for noen år siden og selv on det var trist og vondt på en måte, har livet mitt blitt mye bedre etterpå. Også mine barn og min mann nyter godt av å ikke ha henne i livet vårt. ❤️ Anonymkode: 409fc...6c6
vimsa3 Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 (endret) 3 minutter siden, 3 i april skrev: Endret 28. mars 2018 av vimsa3
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Skrevet 28. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo normalt sett hadde jeg vert enig! Jeg er ikke hårsår eller nærtagende. Men dette var altså virkelig stygge ting! Ikke bare en utblåsning. Blant annet ville hun tvinge han til å skrive ett skriv hos advokaten om at han skal få mer sv huset hvis vi skiller oss, fordi at jeg kun er ute etter pengene hans. Vi tjener begge like mye altså. Og at jeg måtte gi opp hobbien min for det var uakseptabelt at jeg brukte penger på det osv osv. Så her snakker vi ikke kun en utblåsning. Anonymkode: 7e435...8fd Ikke meg du svarer her, jeg svarte litt over. Med det du forteller her hadde det vært helt uaktuelt for meg å ha besøk av henne i påsken. Så ville jeg vurdert å ev. ta en møte med henne etter påske, men kun om mannen hadde vært tydelig på forhånd om at han støtter deg 100 % og også vil gjøre det ansikt til ansikt med moren i møtet og senere. Men høres ut som om hun er en person som kanskje ikke bør være en særlig stor del av livet deres. Hun vil forgifte forholdet deres om hun ikke endrer seg. Anonymkode: 58f4d...151
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 Problemet er jo at vi har hatt en veldig bra tone frem til nå. Jeg visste jo ikke om dette! Hun har i følge mannen min sagt slike ting tidligere også men at han ville skåne meg og derfor ikke fortalt det Anonymkode: 7e435...8fd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #13 Skrevet 28. mars 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo normalt sett hadde jeg vert enig! Jeg er ikke hårsår eller nærtagende. Men dette var altså virkelig stygge ting! Ikke bare en utblåsning. Blant annet ville hun tvinge han til å skrive ett skriv hos advokaten om at han skal få mer sv huset hvis vi skiller oss, fordi at jeg kun er ute etter pengene hans. Vi tjener begge like mye altså. Og at jeg måtte gi opp hobbien min for det var uakseptabelt at jeg brukte penger på det osv osv. Så her snakker vi ikke kun en utblåsning. Anonymkode: 7e435...8fd Da hadde hun ikke vært velkommen i påsken, og det fikk mannen bare fortelle henne. "Nei mamma, du kan faktisk ikke komme hit i påsken. Etter alt det stygge du sa om "Lise" sist jeg var hos deg kunne jeg ikke lenger la være å fortelle henne hvordan du snakker om henne, så nå vet hun alt, og jeg vil ikke ha deg her. Når du tenker så dårlig om kvinnne jeg har valgt å leve livet mitt med kan du ikke få være hos oss lenger. Jeg skal ikke nekte deg å være sammen med barnebarna, jeg skal ta de med på besøk til deg, men du er ikke velkommen i vårt hus" Anonymkode: a0755...295
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #14 Skrevet 28. mars 2018 Kutt henne ut og skaff dere en betalt barnevakt, mye billigere i lengden. Anonymkode: 1f22c...085
3 i april Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 Dette er godt nok til å nekte svigermor å komme i påsken. Hadde mye heller betalt en barnevakt enn å få ødelagt hele påsken av en bitter svigermor. No way at den kjerringa der hadde fått komt på besøk 👿😈
santorius Skrevet 28. mars 2018 #16 Skrevet 28. mars 2018 Støtter henne over som nevner bipolar narsissist. Min svigermor er dette og oppfører seg akkurat som du beskriver. Super hyggelig mot meg, men slenger med leppa med en gang hun har sønnen for seg selv. Og det er utrolig stygge ting hun kan finne på å si som går på person. Mannen min vet hun er narsissist. Han fortalte meg dette med en gang vi fikk et seriøst forhold. Men det er visst ganske vanlig at barna ikke er klar over dette. Mannen min ser på henne som syk og bryter ikke kontakten med henne fordi alle andre i familien har gjort det. Jeg anbefaler deg å lese deg opp litt på emne. Hvis du føler det stemmer så ta en prat med mannen din. Hvis han er vokst opp med en narsissist så har han nok noen issues å jobbe med. Og ikke ta det hun sier personlig, det er ikke det. Hun vil bare ha mannen din for seg selv og finner på de utroligste ting for å manipulere han. At han forteller deg om det vil egentlig bare si at han vet det er noe gale med moren og kanskje han har ventet til nå med å si det fordi han vil du skal ta styringen i forhold til henne. Mannen min blir hvertfall sliten av sin mor og har bare vært glad til når jeg har tatt kampen. Skal sis at jeg etter mange år ikke gidder henne mer da siste påstand var at yngste barnet vårt ikke var mannens. Og med det ville hun ha han til å flytte fra meg 😂 vi lo litt av den, men samtidig merket jeg at jeg ikke orker den falske oppførselen hennes mer.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #17 Skrevet 28. mars 2018 Dette handler ikke om deg. Hun forsøker å binde sønnen sin tettere til seg, og ser deg som en trussel. Hev hodet, hold henne på armlengdes avstand!! Anonymkode: e9ed5...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå