Gå til innhold

Hva er det viktigste i et godt vennskap?


byjentepålandet

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 år gammel og kan telle vennene mine på en hånd. Det trenger ikke å være min egen en gang! Jeg kan bruke hånden til en kompis av gubben, han mistet først en finger da han og en klassekamerat skulle hogge ved som barn (gjett hvem klassekameraten var!) og senere mistet han en til da gifteringen hektet seg fast i noe på arbeid. Da gjenstår tre.

Det betyr altså at det er maks tre personer jeg regner som venner.

Jeg har aldri ansett meg selv for å være spesielt begavet når det gjelder å omgås andre mennesker, men jeg har jo blitt kjent med en del folk i løpet av livet likevel, så det er tydeligvis ikke der problemet ligger. Hvis det i det hele tatt er et problem, da. Stort sett er jeg fornøyd med tingenes tilstand, men det hender at jeg ønsker at jeg hadde hatt en venninne i nærheten. 

For meg handler vennskap, mer enn noe annet, om tillit. Om at man tror på hverandre mer enn man tror på rykter. Om at man holder sammen, uansett. Om at man har noen å snakke med, som aldri dømmer, som er glad i deg for den du er, og som stiller opp når det trengs. Og at alt dette går begge veier! 

Hva synes du er viktigst i et godt vennskap?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...