dimitri_toalett Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Hei, en venn av meg satt en stund på toalettet for en tid tilbake. Det fikk meg til å lure på hvor lenge en stund varer. Kanskje mest lurer jeg på hvor lenge en stund på toalettet varer. Finnes det en klar definisjon? For eksempel hvis det er diaré inne i bildet kan jeg forvente at vennen min sitter lengre, men vil da definisjonen av en stund variere med tilstanden i magen til vennen min. Personlig mener jeg rundt 15 minutter bør tilsvare en stund, mens kanskje 20 minutter passer bedre når vennen min sitter en stund på toalettet med diaré. Er jeg på villspor?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Det kommer av tysk. På tysk betyr det en time. Så en stund varer nøyaktig 60 minutter lenge. Anonymkode: 97bc7...597
dimitri_toalett Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2018 Jeg har nylig fått meg en kjæreste for 5 dager siden, betyr det da at vi har vært kjærester en stund da?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, dimitri_toalett skrev: Jeg har nylig fått meg en kjæreste for 5 dager siden, betyr det da at vi har vært kjærester en stund da? Ehh nei! Etter en måned så kan du si at dere har vært kjærester en stund. Anonymkode: abb35...6af
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, dimitri_toalett skrev: Hei, en venn av meg satt en stund på toalettet for en tid tilbake. Det fikk meg til å lure på hvor lenge en stund varer. Kanskje mest lurer jeg på hvor lenge en stund på toalettet varer. Finnes det en klar definisjon? For eksempel hvis det er diaré inne i bildet kan jeg forvente at vennen min sitter lengre, men vil da definisjonen av en stund variere med tilstanden i magen til vennen min. Personlig mener jeg rundt 15 minutter bør tilsvare en stund, mens kanskje 20 minutter passer bedre når vennen min sitter en stund på toalettet med diaré. Er jeg på villspor? Føler kanskje du er litt på villspor ja, for når jeg har diare så er mine toalettbesøk relativt kjapt (og hyppig) unnagjort, men de gangene jeg blir "en stund" på toalettet så er det oftest hard mage involvert. Synes forøvrig du er i det generøse hjørnet når du omtaler 15 minutter på do som "en stund" - hadde jeg feks hatt en venn på besøk som fortsatt ikke var kommet ut fra do etter et kvarter, så ville jeg sannsynligvis gått rundt og fryktet at vedkommende hadde hatt et illebefinnende. Anonymkode: 64683...e65
En stund til Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 En kompis av meg skrev nettop at han flyr om en stund. Lurte veldig på hvor lenge en stund er, så søkte det opp her. Fikk så vite at en stund kommer fra det tyske språket og betyr 60 minutter. Sendte han en bildemelding tilbake for å spørre om han flyr om 60 minutter. Han svarte så at han flyr om 5 minutter. Kan ikke da skjønne at en stund betyr 60 minutter? Kanskje en stund burde diskuteres litt mer nøye? Er jeg helt på villspor nå????
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Det er jo helt personavhengig hvor mye man legger i en stund Anonymkode: 63b54...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå