Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Jeg jobber i kommunal bhg i Oslo og vi har åpent til kl 17 i morgen. Så rart.. Anonymkode: 09442...379
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Jeg synes det rart at barnehager har stengt eller stenger tidlig den dagen, det er jo vanlig arbeidsdag. Datteren min gikk i kommunal barnehage i Oslo før, den var åpen til 17 onsdag før påske. Jeg har vanlig, full arbeidsdag den dagen, så det var praktisk for oss. Men så flyttet vi og byttet barnehage, og den nye barnehagen følger skoleruta og har stengt i romjulen, hele påskeferien, høstferie og vinterferie, og hele juli. Det er ganske håpløst. Anonymkode: f9350...903
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det rart at barnehager har stengt eller stenger tidlig den dagen, det er jo vanlig arbeidsdag. Datteren min gikk i kommunal barnehage i Oslo før, den var åpen til 17 onsdag før påske. Jeg har vanlig, full arbeidsdag den dagen, så det var praktisk for oss. Men så flyttet vi og byttet barnehage, og den nye barnehagen følger skoleruta og har stengt i romjulen, hele påskeferien, høstferie og vinterferie, og hele juli. Det er ganske håpløst. Anonymkode: f9350...903 Jeg skjønner seriøst ikke at dette blir godtatt. Man har jo primært ungene i barnehagen fordi man jobber og trenger en trygg plass å ha dem og med fem uker feire hadde i hvert fall jeg slitt med en barnehage som tok så lite hensyn til kundene sine. Vår barnehage har stengt julaften, ellers er det kun røde dager den har stengt. Anonymkode: e97a4...2a1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det rart at barnehager har stengt eller stenger tidlig den dagen, det er jo vanlig arbeidsdag. Datteren min gikk i kommunal barnehage i Oslo før, den var åpen til 17 onsdag før påske. Jeg har vanlig, full arbeidsdag den dagen, så det var praktisk for oss. Men så flyttet vi og byttet barnehage, og den nye barnehagen følger skoleruta og har stengt i romjulen, hele påskeferien, høstferie og vinterferie, og hele juli. Det er ganske håpløst. Anonymkode: f9350...903 Det skjønner jeg ikke hvordan er mulig å kunne gjøre. hvordan kan de klare å opparbeide seg all den avspaseringen? Jeg jobber i barnehage, og er ikke i nærheten av å kunne spare opp så mye avspasering. Hvor får de den fra? Anonymkode: 8b008...247
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner seriøst ikke at dette blir godtatt. Man har jo primært ungene i barnehagen fordi man jobber og trenger en trygg plass å ha dem og med fem uker feire hadde i hvert fall jeg slitt med en barnehage som tok så lite hensyn til kundene sine. Vår barnehage har stengt julaften, ellers er det kun røde dager den har stengt. Anonymkode: e97a4...2a1 Det at arbeidstiden slutter 12 på dag før helligdag står i mange tariffavtaler, bl.a. staten og KS sine. Så det handler ikke om å ta hensyn til "kundene", det handler om å følge et avtaleverk. Dessuten er ikke en barnehage avhengig av kunder på samme måte som en forretning. De færreste kommuner har en overflod av barnehageplasser, så de plassene som er blir stort sett fylt uansett. Det er dessuten kommunen som dekker de største kostnadene ved drift. Foreldrebetalingen er bare en liten slump av hva en barnehageplass egentlig koster. Anonymkode: 57091...5a9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Her er bhg og sfo stengt man, tirs og onsdag. Så her er det ikke noe valg. Heldigvis har mannen fri i 10 dager hver påske. Anonymkode: ec61d...d25
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner seriøst ikke at dette blir godtatt. Man har jo primært ungene i barnehagen fordi man jobber og trenger en trygg plass å ha dem og med fem uker feire hadde i hvert fall jeg slitt med en barnehage som tok så lite hensyn til kundene sine. Vår barnehage har stengt julaften, ellers er det kun røde dager den har stengt. Anonymkode: e97a4...2a1 Det opplegget du siterer er jo helt ekstremt. Men at barnehager stenger tidligere i morra har ikke noe med å ta hensyn eller ei til kundene sine, mange har det i tariffavtalene sine Anonymkode: 8b008...247
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 Barnehagen vår stenger kl 12. Det er bare eit barn som muligens kjem. Dersom barnet ikkje kjem så blir den stengt Anonymkode: c3972...8f2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Skrevet 28. mars 2018 Barnehagen vår er stengt man-tir-ons, kommunal bhg. Kommunen har bestemt....synes det er uakseptabelt. Anonymkode: 45304...01c
Superdolly Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 Her er det slik både i barnehage og på SFO at de sender ut lapper med bindende påmelding for disse dagene, og hvis de blir påmeldt færre enn 6 barn stenger de. Grunnen til at de gjør det slik, er fordi at tidligere opplevde de at veldig mange meldte på barna sine "for sikkerhets skyld", og så kom de ikke likevel. At en barnehage skal ha stengt i alle skolens ferier var da virkelig ekstremt. Da hadde jeg engasjert meg i foreldrerådet og jobbet for å endre den praksisen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Skrevet 28. mars 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det at arbeidstiden slutter 12 på dag før helligdag står i mange tariffavtaler, bl.a. staten og KS sine. Så det handler ikke om å ta hensyn til "kundene", det handler om å følge et avtaleverk. Dessuten er ikke en barnehage avhengig av kunder på samme måte som en forretning. De færreste kommuner har en overflod av barnehageplasser, så de plassene som er blir stort sett fylt uansett. Det er dessuten kommunen som dekker de største kostnadene ved drift. Foreldrebetalingen er bare en liten slump av hva en barnehageplass egentlig koster. Anonymkode: 57091...5a9 I kommunen her er det altfor mange barnehageplasser så barnehagene må sloss om kundene. Anonymkode: 1a15b...8e6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 Vi har åpent til 12, men det kommer aldri noen barn så da har vi stengt,. Anonymkode: 4a69a...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå