Gå til innhold

Hva skjer når barn dreper barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser om Kevin saken der to barn på 5 og 7 år skal ha drept ett annet barn.Hva skjer egentlig med barna når to så små barn har drept ett annet barn? Hvilken konsekvens får det egentlig? 

Anonymkode: 25514...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første drepte de ingen.

For det andre har man noe som kalles kriminell lavalder i Norge. Vil anta det samme gjelder i Sverige.

Skrevet

Så med andre ord skjer det ikke noe? 

Skrevet
4 minutter siden, Fru Banderas skrev:

For det første drepte de ingen.

For det andre har man noe som kalles kriminell lavalder i Norge. Vil anta det samme gjelder i Sverige.

Det vet ikke du noe om. De ble jo dømt for det.

Skrevet

Hva mener du skulle skjedd? Skal man straffeforfølge en seksåring?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aha, ok, så hvis det foreligger en dom, så er kritisert herfra til helvete og tilbake, med god grunn, så betyr det at de er skyldige? Leser du i det hele tatt nyheter? Fått med deg det nye i saken, for eksempel?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så med andre ord skjer det ikke noe? 

Hvis jeg ikke tar feil, tror jeg foreldrene kan bli straffet for barnenes lovbrudd.

Anonymkode: a384b...144

Skrevet
1 minutt siden, Fru Banderas skrev:

Aha, ok, så hvis det foreligger en dom, så er kritisert herfra til helvete og tilbake, med god grunn, så betyr det at de er skyldige? Leser du i det hele tatt nyheter? Fått med deg det nye i saken, for eksempel?

Uansett så tenkte jeg bare helt generelt,bare kom til å tenke på det etter å ha lest Kevin saken.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet åpenbart heller ikke mye. De ble ikke dømt, de ble mistenkt. Og i dag ble de renvasket.  

Anonymkode: 4d3ee...db7

Skrevet

Du vet åpenbart heller ikke mye. De ble ikke dømt, de ble mistenkt. Og i dag ble de renvasket.  

Tydligvis du som ikke vet mye.Med ett enkelt googlesøk så er det mange aviser som skriver at de ble DØMT. I dokumentaren om saken sier de ved flere tilfeller at de ble dømt i den saken. Så ikke kom her å lek bedreviter når du ikke har peiling på hva du snakker om!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydligvis du som ikke vet mye.Med ett enkelt googlesøk så er det mange aviser som skriver at de ble DØMT. I dokumentaren om saken sier de ved flere tilfeller at de ble dømt i den saken. Så ikke kom her å lek bedreviter når du ikke har peiling på hva du snakker om!

På nyhetene i stad sa de at de ikke ble dømt. De sa at politiet konkluderte med at de hadde gjort det og gikk ut i media og fortalte det, men siden de var under kriminell lavalder ble det ingen rettssak og de ble ikke dømt.

Anonymkode: a4bd0...f37

Skrevet

https://www.nrk.no/urix/svenske-bror-er-reinvaska-i-kevin-saka-1.13982092

»Brørne var under 15 år då dei blei mistenkt for drap. Men dei er aldri dømde for hendinga.»

Anonymkode: 4dbf8...9c4

Skrevet

I Sverige så ble jo ingen dirkete dømt, men foreldrene og barna måtte flytte i en slags leilighet hvor de fikk oppfølging fra det offentlige. Dersom du googler så finner du ut mer, jeg husker ikke nøyaktige fakta nå så tør ikke gjengi noe uten å vite at det er helt korrekt. 

Det har også skjedd drap av barn av barn her i Norge, bl.a i Trondheim. Usikker på hva som skjedde der etterpå. Kanskje er Google din venn her og. 

Ellers har det skjedd flere drap i Norge de siste årene begått av ungdommer på ca 14-15 år. Dersom de blir dømt for drap må de sone i ungdomsfengsel. De har et i Bergen her i Norge. Dette fins det flere artikler på i norske nettaviser så det er bare å Google. 

I utlandet som USA eller England så finnes det også ungdomsfengsel. Google James Bulger-saken eller Mary Bell, så får du en pekepinn på hva som skjer med dømte barn i utlandet. I disse sakene ble de dømte sluppet ut etter hvert.

Anonymkode: 324c0...998

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I dokumentaren snakker begge to om at de ble dømt,det samme snakket foreldrene om.

Ja, men jeg tror de bare mener at det ble konkludert med at de var skyldig, det var aldri noen rettssak.

Anonymkode: a4bd0...f37

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo helt ute. De var altså 5 og 7 år gamle da dette skjedde. Kildekritikk og sunn fornuft må du skaffe deg

Skrevet

Ingen RETTSAK - ingen DOM!

Kun mistenkte!

Skrevet

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler deg å se dokumentaren. De ble aldri dømt, og forhørsmetodene som ble brukt var svært tvilsomme. Barna ble prøvde å si det de voksne ville de skulle si, etterhvert. Det gikk nok prestisje i å få en tilståelse. Nå tror de at Kevin døde som følge av ei ulykke.

Familien ble svært preget av det hele, og selv om det ikke var noen dom, fikk de på mange måter en straff, med st de måtte bo på institusjon.

Som sagt: se dokumentaren.

Anonymkode: 6423f...b0c

Skrevet

Hele den saken er tragisk. Dokumentaren til SVT viser tydelig hvordan politiet har manipulert svar og lagt ord i munnen på guttene. De  var små barn, og ble avhørt/presset i timesvis uten foreldre eller advokat til stede. De hadde vitner som plasserte den på et annet sted, med politiet hadde bestemt seg for at guttene var skyldige.

De ble selvsagt ikke dømt, men de ble erklært som de skyldige. Dette har hatt store konsekvenser i ettertid, da faren og stemoren, samt guttene ble tvangsflyttet til et sted de kunne opserveres av barnevernet, som også har fulgt med på dem etter at de kunne flytte til ny bolig. Det har begrenset guttene i forhold til venner, skole, jobb og samfunnet, siden det er svært belastende å leve med denne antagelsen om skyld. 

Utrolig trist sak å tenke på... 

Anonymkode: 86029...9c9

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele den saken er tragisk. Dokumentaren til SVT viser tydelig hvordan politiet har manipulert svar og lagt ord i munnen på guttene. De  var små barn, og ble avhørt/presset i timesvis uten foreldre eller advokat til stede. De hadde vitner som plasserte den på et annet sted, med politiet hadde bestemt seg for at guttene var skyldige.

De ble selvsagt ikke dømt, men de ble erklært som de skyldige. Dette har hatt store konsekvenser i ettertid, da faren og stemoren, samt guttene ble tvangsflyttet til et sted de kunne opserveres av barnevernet, som også har fulgt med på dem etter at de kunne flytte til ny bolig. Det har begrenset guttene i forhold til venner, skole, jobb og samfunnet, siden det er svært belastende å leve med denne antagelsen om skyld. 

Utrolig trist sak å tenke på... 

Anonymkode: 86029...9c9

Helt forferdelig sak, det er jo ikke gutten som døde og hans familie som ble rammet, men de to som fikk skylden og deres familie.

Det er umulig å sette seg inn i hva dette har gjort for livet til disse guttene. Forferdelig trist.

Anonymkode: a45a1...785

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser om Kevin saken der to barn på 5 og 7 år skal ha drept ett annet barn.Hva skjer egentlig med barna når to så små barn har drept ett annet barn? Hvilken konsekvens får det egentlig? 

Du er klar over at det omtrent ALDRI skjer, ikke sant? Kevin-saken var jo bløff fra ende til annen.

Anonymkode: 01808...dd4

Skrevet

Barn under den kriminelle lavalder blir ikke dømt for kriminalitet - hverken for drap eller annen kriminalitet. 

Men både barna kg voksne går oppfølging, gjerne av barnevern, bup og andre instanser. 

Ungdom ovee15 blir dømt og det finnes egne ungdomsfengsler og avdelinger i  ordinære fengsler. 

Anonymkode: 9374a...4a3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er klar over at det omtrent ALDRI skjer, ikke sant? Kevin-saken var jo bløff fra ende til annen.

Anonymkode: 01808...dd4

Ja jeg vet det,er jo derfor jeg lurer på hva som egentlig skjer med de da.Men da har jeg fått svar på det jeg lurte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...