Gå til innhold

Hva kaster man, hva beholder man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved flytting til mindre bolig ?

Vi bor i et altfor stort gammelt hus og skal flytte til noe langt mindre, men jeg sliter med pakkingen, for vet at vi får ikke plass til halvparten i den nye boligen.. og da tenker jeg ikke på møbler. For sånn sett har vi akkurat  det vi trenger. Men har samlet på alt mulig på loftet, alt fra leker og klær fra vår barndom til ungenes barndom. Har t.o.m ting og tang fra besteforeldrene våre... galskap, vet det, men det er minner i det gamle "skrotet" ..   noen som har noen gode råd ? 

Gamle bilder, bøker, 

Anonymkode: c3758...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder ville jeg tatt vare på, eller fått dem digitalisert. Hvis du kaster bilder kommer du garantert til å angre på det en eller annen gang.
Bøker tar du vare på om du tror du vil komme til å lese dem, eller få nytte av dem igjen.

Hvis du ikke skal ha flere barn, så tar du vare på et babysett fra dem hver som de selv kan få og gjøre hva de vil med når de får barn, er hyggelig å ha. Gå gjennom klærne og kast det som er kastbart, gi til fretex el.l. resten.

Er ikke noe flink å kaste selv heller ;)

Anonymkode: 7534c...a2f

Skrevet

Bilder av folk dere faktisk vet hvem er beholder dere. Ting med affeksjonsverdi.

Bøker ville jeg glatt gitt bort, med mindre de er ordentlig gamle. 

Klær, se igjennom alt og vær streng. Å arve gamle og slitte, men brukbare klær er ikke alltid så gøy.

En liten anektode om hvor viktig det er kaste ting. Mine foreldre er ikke hoardere på noe vis, men de sliter med å kaste brukbare ting. Resultatet er så mye ting! Noe som går greit for dem i hverdag, men med 2-3 barnebarn i hus er det omtrent umulig å holde det ryddig. Det er rett og slett for mye spennende å utforske.

Anonymkode: 0628d...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...