Gå til innhold

hva er din matplan i påsken?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene uten barn fra i morgen, så min ser sånn ut :

Onsdag : skal jeg bestille mat, det er noe jeg aldri gjør ellers ( alenemor til 3 ) så skal kose meg litt ekstra da

Torsdag : Fisk og grønnsaker

Fredag : Taco

Lørdag : skal jeg bort mest sannsynlig,ellers blir det biff med tilbehør

Søndag : Fisk med tilbehør

Mandag : Kjøttpølser med tilbehør

barna på 10-17 er ikke hjemme før 20 på kvelden, de drar med faren på fjellet i morgen.

hva er deres matplan for påsken, siller ikke noe rolle om du er alene eller skal være med familien :) tenkte kanskje det kunne være til hjelp for noen som ikke vet ennå hva de skal spise :)

 

Anonymkode: 13e69...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøtt i mørket torsdag

Elggyte fredag

Lammelår lørdag

Sodd søndag

Mandag rester/hva som finnes hjemme i skap og fryser.

Anonymkode: d516f...0f1

Skrevet

I dag: Røkt skinke med gratinerte poteter og grønnsaker.

I morgen: Kinarestaurant

Torsdag: Sønnen lager mat, antagelig laks og wok.

Fredag: Andre sønnen lager mat, sikkert noe med pasta. 

Lørdag: Biff

Søndag: Lammelår

Mandag: Bedt bort. 

Anonymkode: c7e8b...0e9

Skrevet

Jeg har fire barn, så de få dagene i året de ikke er hjemme til middag gidder jeg ikke lage middag. Lager ikke middag bare til meg selv altså....

Vi skal ha

tirsdag- pizzasnurrer

onsdag- laks og poteter

torsdag- grille pølser på bålpanna

fredag- jeg er alene og gidder ikke lage middag

lørdag- kylling i pitabrød

søndag- steik og poteter

mandag- rester

Anonymkode: 9a6d4...d46

Skrevet

Alene hjemme med et barn på 2 år, har sendt resten av familien på påskeferie ;) 

Idag: kyllinglår med pasta og grønnsaker

imorgen: ut og spise med venninner så da får minsten havregrynsgrøt eller speilegg

torsdag: snitzel med pommes frittes

fredag: taco

lørdag: lammestek

søndag: grøt

mandag: seibiff med løk

Anonymkode: adf56...abf

Skrevet

I dag skal vi ha ørret med poteter, rømme og agurksalat

onsdag: pasta med bacon og brokkoli

torsdag: hvis været er bra, så skal vi grille pølser og karbonader

fredag: hjemmelaget kyllingsuppe med hvitløkbaguetter til 

lørdag : pinnekjøtt med tilbehør 

søndag: fiskepinner med poteter og grønnsaker

mandag: hjemmelagde karbonader med brød og salat .

Anonymkode: e502f...48f

Skrevet

Idag : stekt fisk 

onsdag: hjemmelagd pizza 

torsdag : koteletter 

fredag : taco 

lørdag : pinnekjøtt 

søndag: kylling 

mandag: lammelår 

Anonymkode: d77f7...94c

Skrevet

Onsdag: Torsk med Chorizo, ertepuré og potetstappe.

torsdag: fiskesuppe 

fredag: asedo pipo ( klippfiskgryte)

lørdag: aner ikke, har blitt bedt på middag

søndag: soya og ingefærmarinert hvalkjøtt med div grønnsaker

mandag: har ikke bestemt meg enda( muligens en slags grønnsaksgryte slik at jeg får brukt opp det jeg har)

Anonymkode: 38c67...4a5

Skrevet

Onsdag : en helt vanlig dag, så Kyllingfilet med ris, bearnaise saus, og salat 🙂. 

Torsdag: usikker 

Fredag: Vi får besøk så vi skal servere helstekt indrefilet, fløtegratinerte poteter og salat 🙂 hjemmelaget is til dessert. 

Lørdag: vi skal på middagsbesøk, så då får vi lammelår 🙂

Søndag: Enten pinnekjøtt eller ut å spise på Egon. 

Mandag: det vi ikke gjør på søndag. 

Anonymkode: a2a48...c1a

Skrevet

Onsdag: fiskegrateng 

Torsdag: lammelår

Fredag: kalkun

Lørdag: taco

Søndag: svinestek 

Mandag: noe fisk fra frysen

Skrevet

Alkohol, påskegodt, kaffe.

Skrevet

Min plan er å ligge på sofaen foran peisen mens mannen og påskegjestkompisen lager gourmetmiddag til oss hver dag!

Anonymkode: 55c24...1e9

Skrevet

Spise mest mulig. Hver dag.

Skrevet

Er også alene i påsken. Har sååå lyst på lammelår, men er for mye å lage til en, synes jeg, så da blir det lammeskank en dag.

Har ikke planlagt, har en del god mat i fryseren, så blir vel breiflabb med en hvitvinssaus en dag, biff/filet med selvplukket sopp og rødvinssaus. Kalkunbryst med grønnsaker til, og koker kraft på beina etterpå, så da blir det kanskje en enkel suppe dagen etterpå. Har rosenkål i hus også, så da blir det vel å lage rosenkål/bacon/rosmarin à la Jamie Olivier til en av middagene også.

Ellers gleder jeg meg til frokostene også. En dag er stekte egg, spinatstuing og stekt paprika, en annen dag eggerøre og røykalaks og grapefrukt, en annen dag stekt bacon til egg i en eller annen form.

Og så blir det vel mye salat til lunsj og frokost hver dag.

Og mørk sjokolade på kveldene.

Anonymkode: 555e5...5d2

Skrevet

Planen er ingen plan men gode innfall. Dagens innfall var lammelår. Innfall for i morgen er pai. Og påfyll av påskesjokolade.

Skrevet

Sendte mann og barn innom Burger King etter de var i badeland idag. Så har jeg spist to donuts til kvelds (viktig med en i hver fot). Imårra blir det kylling parmesan og stekte søtpoteter, salat og hjemmelagd hvitløksdressing. Så blir det taco en dag, pizza på lørdag for da kommer det familiebesøk som har kjørt 13 timer i bil for å komme hit. På søndag har vi dåp og det kommer 30 personer hjem til oss som skal få lasagne, foccacia og salat pluss kaker. Mandag og tirsdag skal vi ha kake til middag. Og kanskje litt gelé ✌

Skrevet

Onsdag: fiskegrateng

torsdag: egg og egg og egg og rundstykker

fredag: middag hos bror

lørdag: lammestek

søndag: lammefrikassé 

mandag: pølser, pizza og kake (bursdag)

Anonymkode: 775fb...96c

Skrevet

Ons: Seifilet, potetmos og grønnsaker

Tors: Koteletter, fløtegratinerte poteter, ananas og asparges 

Fre: Hjemmelaget pizza

Lør: Spaghetti bolognese 

Søn: Grov pita med grønnsaker og laks 

Man: Blomkålsuppe 

Anonymkode: 05f52...3fa

Skrevet
1 time siden, Mumua skrev:

Mandag og tirsdag skal vi ha kake til middag. Og kanskje litt gelé ✌

Jeg liker hvordan du tenker. Og nå fikk jeg lyst på gele! Og Eton Mess. Nam. Butikk i morra ja. 

Skrevet

Alt må planlegges da vi er på hytta. Ikke innlagt vann, men heldigvis strøm.

Onsdag: spaghetti bolognese og brownies

Torsdag: finnbiff og napoleonskake

Fredag: lapskaus og oreo ostekrem

Lørdag: kotletter og fløtepoteter og påskeegg

Søndag: pasta carbonara og rester etter etegildet

Anonymkode: f0c32...ebc

Skrevet

masse godt her :) 

Anonymkode: 13e69...fa9

Skrevet
10 timer siden, sug lut skrev:

Jeg liker hvordan du tenker. Og nå fikk jeg lyst på gele! Og Eton Mess. Nam. Butikk i morra ja. 

Enda godt du ble inspirert før den hellige ånd sørget for stengte matbutikker i dagesvis. Gele til folket! God påske 🐣

 

Skrevet

Onsdag: hjemmelaget pizza

torsdag: lammestek 

fredag: taco

lørdag: lammelår 

søndag: lager en gryte med restene fra lammelåret

mandag: kylling

Skrevet

høres bra ut tyrisk pepper :)

Anonymkode: 13e69...fa9

Skrevet

Her blir det:

Onsdag: taco i lefseform med tortillachips og ost stekt i ovn. Diverse tilbehør.

Torsdag: Får besøk. Helstekt indrefilet av okse med hasselbakte poteter, rotgrønnsaker, jordskokkpuré med rødvinssaus

Fredag: Lettsaltet torsk med gulerøtter, kolråbi, poteter, bacon og løk

Lørdag: Kyllingfilet, usikker på tilbehør

Søndag: Indrefilet av svin, båtpoteter og wokgrønnsaker 

Mandag: Fiskegrateng med poteter, grønnsaksblanding og løk

 

Ellers blir det god frokost/lunsj med rundstykker, godt pålegg, salat og egg

God Påske 🐣

Anonymkode: 2c3ad...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...