Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Jeg er alene uten barn fra i morgen, så min ser sånn ut : Onsdag : skal jeg bestille mat, det er noe jeg aldri gjør ellers ( alenemor til 3 ) så skal kose meg litt ekstra da Torsdag : Fisk og grønnsaker Fredag : Taco Lørdag : skal jeg bort mest sannsynlig,ellers blir det biff med tilbehør Søndag : Fisk med tilbehør Mandag : Kjøttpølser med tilbehør barna på 10-17 er ikke hjemme før 20 på kvelden, de drar med faren på fjellet i morgen. hva er deres matplan for påsken, siller ikke noe rolle om du er alene eller skal være med familien tenkte kanskje det kunne være til hjelp for noen som ikke vet ennå hva de skal spise Anonymkode: 13e69...fa9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Kjøtt i mørket torsdag Elggyte fredag Lammelår lørdag Sodd søndag Mandag rester/hva som finnes hjemme i skap og fryser. Anonymkode: d516f...0f1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 I dag: Røkt skinke med gratinerte poteter og grønnsaker. I morgen: Kinarestaurant Torsdag: Sønnen lager mat, antagelig laks og wok. Fredag: Andre sønnen lager mat, sikkert noe med pasta. Lørdag: Biff Søndag: Lammelår Mandag: Bedt bort. Anonymkode: c7e8b...0e9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Jeg har fire barn, så de få dagene i året de ikke er hjemme til middag gidder jeg ikke lage middag. Lager ikke middag bare til meg selv altså.... Vi skal ha tirsdag- pizzasnurrer onsdag- laks og poteter torsdag- grille pølser på bålpanna fredag- jeg er alene og gidder ikke lage middag lørdag- kylling i pitabrød søndag- steik og poteter mandag- rester Anonymkode: 9a6d4...d46
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Alene hjemme med et barn på 2 år, har sendt resten av familien på påskeferie Idag: kyllinglår med pasta og grønnsaker imorgen: ut og spise med venninner så da får minsten havregrynsgrøt eller speilegg torsdag: snitzel med pommes frittes fredag: taco lørdag: lammestek søndag: grøt mandag: seibiff med løk Anonymkode: adf56...abf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 I dag skal vi ha ørret med poteter, rømme og agurksalat onsdag: pasta med bacon og brokkoli torsdag: hvis været er bra, så skal vi grille pølser og karbonader fredag: hjemmelaget kyllingsuppe med hvitløkbaguetter til lørdag : pinnekjøtt med tilbehør søndag: fiskepinner med poteter og grønnsaker mandag: hjemmelagde karbonader med brød og salat . Anonymkode: e502f...48f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Idag : stekt fisk onsdag: hjemmelagd pizza torsdag : koteletter fredag : taco lørdag : pinnekjøtt søndag: kylling mandag: lammelår Anonymkode: d77f7...94c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Onsdag: Torsk med Chorizo, ertepuré og potetstappe. torsdag: fiskesuppe fredag: asedo pipo ( klippfiskgryte) lørdag: aner ikke, har blitt bedt på middag søndag: soya og ingefærmarinert hvalkjøtt med div grønnsaker mandag: har ikke bestemt meg enda( muligens en slags grønnsaksgryte slik at jeg får brukt opp det jeg har) Anonymkode: 38c67...4a5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Onsdag : en helt vanlig dag, så Kyllingfilet med ris, bearnaise saus, og salat 🙂. Torsdag: usikker Fredag: Vi får besøk så vi skal servere helstekt indrefilet, fløtegratinerte poteter og salat 🙂 hjemmelaget is til dessert. Lørdag: vi skal på middagsbesøk, så då får vi lammelår 🙂 Søndag: Enten pinnekjøtt eller ut å spise på Egon. Mandag: det vi ikke gjør på søndag. Anonymkode: a2a48...c1a
Leverpostei Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Onsdag: fiskegrateng Torsdag: lammelår Fredag: kalkun Lørdag: taco Søndag: svinestek Mandag: noe fisk fra frysen
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 Min plan er å ligge på sofaen foran peisen mens mannen og påskegjestkompisen lager gourmetmiddag til oss hver dag! Anonymkode: 55c24...1e9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Er også alene i påsken. Har sååå lyst på lammelår, men er for mye å lage til en, synes jeg, så da blir det lammeskank en dag. Har ikke planlagt, har en del god mat i fryseren, så blir vel breiflabb med en hvitvinssaus en dag, biff/filet med selvplukket sopp og rødvinssaus. Kalkunbryst med grønnsaker til, og koker kraft på beina etterpå, så da blir det kanskje en enkel suppe dagen etterpå. Har rosenkål i hus også, så da blir det vel å lage rosenkål/bacon/rosmarin à la Jamie Olivier til en av middagene også. Ellers gleder jeg meg til frokostene også. En dag er stekte egg, spinatstuing og stekt paprika, en annen dag eggerøre og røykalaks og grapefrukt, en annen dag stekt bacon til egg i en eller annen form. Og så blir det vel mye salat til lunsj og frokost hver dag. Og mørk sjokolade på kveldene. Anonymkode: 555e5...5d2
sug lut Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 Planen er ingen plan men gode innfall. Dagens innfall var lammelår. Innfall for i morgen er pai. Og påfyll av påskesjokolade.
Mumua Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 Sendte mann og barn innom Burger King etter de var i badeland idag. Så har jeg spist to donuts til kvelds (viktig med en i hver fot). Imårra blir det kylling parmesan og stekte søtpoteter, salat og hjemmelagd hvitløksdressing. Så blir det taco en dag, pizza på lørdag for da kommer det familiebesøk som har kjørt 13 timer i bil for å komme hit. På søndag har vi dåp og det kommer 30 personer hjem til oss som skal få lasagne, foccacia og salat pluss kaker. Mandag og tirsdag skal vi ha kake til middag. Og kanskje litt gelé ✌
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Onsdag: fiskegrateng torsdag: egg og egg og egg og rundstykker fredag: middag hos bror lørdag: lammestek søndag: lammefrikassé mandag: pølser, pizza og kake (bursdag) Anonymkode: 775fb...96c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 Ons: Seifilet, potetmos og grønnsaker Tors: Koteletter, fløtegratinerte poteter, ananas og asparges Fre: Hjemmelaget pizza Lør: Spaghetti bolognese Søn: Grov pita med grønnsaker og laks Man: Blomkålsuppe Anonymkode: 05f52...3fa
sug lut Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Mumua skrev: Mandag og tirsdag skal vi ha kake til middag. Og kanskje litt gelé ✌ Jeg liker hvordan du tenker. Og nå fikk jeg lyst på gele! Og Eton Mess. Nam. Butikk i morra ja.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 Alt må planlegges da vi er på hytta. Ikke innlagt vann, men heldigvis strøm. Onsdag: spaghetti bolognese og brownies Torsdag: finnbiff og napoleonskake Fredag: lapskaus og oreo ostekrem Lørdag: kotletter og fløtepoteter og påskeegg Søndag: pasta carbonara og rester etter etegildet Anonymkode: f0c32...ebc
Mumua Skrevet 28. mars 2018 #22 Skrevet 28. mars 2018 10 timer siden, sug lut skrev: Jeg liker hvordan du tenker. Og nå fikk jeg lyst på gele! Og Eton Mess. Nam. Butikk i morra ja. Enda godt du ble inspirert før den hellige ånd sørget for stengte matbutikker i dagesvis. Gele til folket! God påske 🐣
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. mars 2018 #23 Skrevet 28. mars 2018 Onsdag: hjemmelaget pizza torsdag: lammestek fredag: taco lørdag: lammelår søndag: lager en gryte med restene fra lammelåret mandag: kylling
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #24 Skrevet 28. mars 2018 høres bra ut tyrisk pepper Anonymkode: 13e69...fa9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2018 #25 Skrevet 28. mars 2018 Her blir det: Onsdag: taco i lefseform med tortillachips og ost stekt i ovn. Diverse tilbehør. Torsdag: Får besøk. Helstekt indrefilet av okse med hasselbakte poteter, rotgrønnsaker, jordskokkpuré med rødvinssaus Fredag: Lettsaltet torsk med gulerøtter, kolråbi, poteter, bacon og løk Lørdag: Kyllingfilet, usikker på tilbehør Søndag: Indrefilet av svin, båtpoteter og wokgrønnsaker Mandag: Fiskegrateng med poteter, grønnsaksblanding og løk Ellers blir det god frokost/lunsj med rundstykker, godt pålegg, salat og egg God Påske 🐣 Anonymkode: 2c3ad...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå