Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 De er veldig snille.. men vil vi skal komme å være sammen med de i ferier.. jeg synes det blir trangt og klarer ikke slappe av. Føler at jeg er den som må ta meg av barna, mens mannen senker skuldrene og blir dullet med av mor. Hvor vanlig og hvor mange dager er det normalt å være sammen med svigerforeldre?: S er det bare meg som føler det slik? Anonymkode: 4b115...fdc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Nei.. evig gnål fra svigers og ikke bare i ferier. Alt for mye spør du meg. Jeg er ikke så mye sammen med mine foreldre heller, men likevel klarer de å vri det il at det er urettferdig. I år er det værre enn noengang. Er såå lenge siden vi har sett hverandre når det er en uke i mellom . Jeg blir kvelt. Har ingen løsning til deg, men du er i hvert fall ikke alene. Anonymkode: 9d4d1...ea6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Det er jo mannen som er problemet ditt, ikke svigers.. Stram ham opp! Anonymkode: db631...0a3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Tror mannen her i huset godt kunne tenkt seg å vært med de hele sommeren også.. har allerede lagt planer.. jeg føler meg også kvelt.. Anonymkode: 4b115...fdc
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Med en svigerfar som aldri har likt meg de 13 årene jeg og gubben har vært sammen så ville det vært helt utenkelig å måtte tilbringe ferie sammen med dem 😱 men svigermor er kjempekoselig og hadde det bare vært henne så hadde det ikke vært noe problem Anonymkode: 7462c...db5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Tror alt mulig er normalt. Man må ikke besøke familie i påsken. Vi gjør det ikke i år, men gjør det noen ganger andre år. Anonymkode: 2e265...520
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Du er ikke stuck når du frivillig har reist dit.. Ta heller lærdom av dette Anonymkode: b07c1...e2e
Brave1 Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Jeg tror at du må være litt tøff og si til han at han må ta ansvar for barna også så du også kan senke skuldrene mens foreldrene hører på. Nekter han så kan han ta noe ferie der med barna alene. Og du får pusta ut mens de er borte. Alle trenger litt alene tid en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke stuck når du frivillig har reist dit.. Ta heller lærdom av dette Anonymkode: b07c1...e2e Så du mener virkelig at mor skal bli hjemme mens barna og mannen drar på ferie ? Da er man brått en dårlig mor. Eller her inne, verdens verste mor som kan like godt legge seg ned å dø. Anonymkode: 4f88a...43f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 33 minutes ago, Anonym bruker said: Så du mener virkelig at mor skal bli hjemme mens barna og mannen drar på ferie ? Da er man brått en dårlig mor. Eller her inne, verdens verste mor som kan like godt legge seg ned å dø. Anonymkode: 4f88a...43f Er det kun to muligheter her? Enten må mor ofre seg, eller bli hjemme..? Det er faktisk mulig å feriere slik at ingen vantrives Anonymkode: b07c1...e2e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det kun to muligheter her? Enten må mor ofre seg, eller bli hjemme..? Det er faktisk mulig å feriere slik at ingen vantrives Anonymkode: b07c1...e2e Jeg skjønner hva du mener da. Neste påske så sier familien nei til svigers. Nå var det for seint. Anonymkode: 4f88a...43f
Mostly Harmless Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 Slik jeg leser deg, har du egentlig ikke noe å utsette på svigers, men på dynamikken som oppstår når dere er der. Jeg tenker du må legge opp noen kjøreregler med din mann dersom det er slik at han abdiserer som far når han kommer hjem til mor. Slike ferier er jo en glimrende anledning for far og svigers til å dulle med ungene, i stedet for at din mann skal dulles med mens du og barna eksisterer på sidelinjen. Da burde det også kunne skapes lommer der du kan få slappe av på dine premisser.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 Ville sendt barn og mann med svigers og blitt hjemme og dullet for meg selv. Hvis du ikke blir med må mannen ta ansvar selv, evnt skyve det over på svigers.. det der hadde jeg ikke orket.. Anonymkode: 88346...233
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 mye sutring over svigerforeldre her inne, håper jeg blir en bedre svigermor altså Anonymkode: 8c502...e20
Nyttårs barn Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 Bli hjemme neste gang og la gubben ta med barna til svigers.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 Kanskje du skal overlate mer av ansvaret til mann og kanskje svigerforeldre? Blir kanskje også mindre mas hvis det blir mer å gjøre.... Anonymkode: a9987...26e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Med en svigerfar som aldri har likt meg de 13 årene jeg og gubben har vært sammen så ville det vært helt utenkelig å måtte tilbringe ferie sammen med dem 😱 men svigermor er kjempekoselig og hadde det bare vært henne så hadde det ikke vært noe problem Anonymkode: 7462c...db5 Akkurat samme her. Vært sammen med mannen i 10 år og svigerfar har store problemer med meg og det har han alltid hatt. Svigermor er verdens søteste og hun har alltid vært hyggelig og snill. Vi har tilbringer både juleferie, sommerferie, påskeferie osv med hans foreldre i alt fra et par dager til 2 uker. Da er jeg så mett på frekke kommentarer og mannsjåvenistisk oppførsel at det må gå mange mnd til neste gang. Anonymkode: f1955...d72
KellyTaylor Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 Neste gang er du hjemme mens mannfolket med unger, reiser på hytta. Tenk noe så deilig å være helt alene hjemme! Så får mannen ta ansvar sitt eget avkom.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 Jeg synes det er tragisk å tilbringe ferie med noen man ikke kan slappe av med. Etter en tøff arbeidshverdag så forlanger jeg ferie på mine premisser. Mine svigerforeldre er ok folk men jeg vet det ville vært noe helt annet om vi skulle tilbringe flere dager sammen. Vi har prøvd med besøk flere ganger i uka og vet at det ville ikke gått. Jeg ville sendt barna og mannen med svigerforeldre og slappet selv av hjemme. Jeg sender barna i helger dit men i ferier forlanger jeg familietid. Anonymkode: 858a3...8a4
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 Ikke vær så hjelpesløs da! Min mann og mine svigers har samme tendens. Derfor benytter jeg alltid sjansen til å stikke av. Tar meg en lang skitur, sover lenge, leser en bok etc. Jeg annonserer bare at: nå skal jeg ... så sees vi til lunsj, eller noe sånt. De kan ikke gjette dine behov, så du må faktisk si ifra! Det er en del av det å være voksen! Anonymkode: 1928b...8db
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #21 Skrevet 27. mars 2018 Det er litt samme dynamikk hos mine svigers, selv om jeg liker de kjempegodt og de er snille og hjelpsomme så er det mannen som får senket skuldrene mest, hvis han «får lov». Jeg maser litt mer på han når vi er der og jeg får noen blikk fra svigers men de sier aldri noe. Svigerfar vil ofte ha med seg mannen på utflukter, til å se på en film eller gjøre «mannegreier», og svigermor duller litt. Så må jeg være den som sier nei og er kjip men vi er såpass ofte hos dem at det kan ikke være sånn at han melder seg ut hver gang for å ha kvalitetstid med foreldrene sine, da må han i så fall ha med seg ett av barna. Men det skjønner han og det har blitt bedre, selv om jeg fortsatt må minne ham på det noen ganger. Jeg tror du er nødt til å ta mer plass og være forberedt på å si ifra ganske ofte om hva det er du trenger. Anonymkode: 9f551...428
Fru Banderas Skrevet 27. mars 2018 #22 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har tilbringer både juleferie, sommerferie, påskeferie osv med hans foreldre i alt fra et par dager til 2 uker. Da er jeg så mett på frekke kommentarer og mannsjåvenistisk oppførsel at det må gå mange mnd til neste gang. Anonymkode: f1955...d72 Nå høres jeg vel ut som Listhaug som snakker om Hareide, men ærlig talt kvinne; eier du ikke ryggrad?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #23 Skrevet 27. mars 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er litt samme dynamikk hos mine svigers, selv om jeg liker de kjempegodt og de er snille og hjelpsomme så er det mannen som får senket skuldrene mest, hvis han «får lov». Jeg maser litt mer på han når vi er der og jeg får noen blikk fra svigers men de sier aldri noe. Svigerfar vil ofte ha med seg mannen på utflukter, til å se på en film eller gjøre «mannegreier», og svigermor duller litt. Så må jeg være den som sier nei og er kjip men vi er såpass ofte hos dem at det kan ikke være sånn at han melder seg ut hver gang for å ha kvalitetstid med foreldrene sine, da må han i så fall ha med seg ett av barna. Men det skjønner han og det har blitt bedre, selv om jeg fortsatt må minne ham på det noen ganger. Jeg tror du er nødt til å ta mer plass og være forberedt på å si ifra ganske ofte om hva det er du trenger. Anonymkode: 9f551...428 Du nekter altså mannen din å gjøre ting med sin far når dere er med de? Er ikke det litt spesielt Anonymkode: 459a0...af3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #24 Skrevet 27. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du nekter altså mannen din å gjøre ting med sin far når dere er med de? Er ikke det litt spesielt Anonymkode: 459a0...af3 Ja, fordi hvis jeg ikke gjør det ender jeg opp alene med en snart treåring og en baby hele dagen. Og da blir jeg heller hjemme hvor jeg kan senke skuldrene litt og ikke fotfølge dem overalt for å passe på at de ikke ødelegger dyre nips og elektronikk, finner vaskemiddel og kniver i ulåste skuffer osv. Han får selvfølgelig noe kvalitetstid med dem alene, men ikke hele tiden. Som sagt er vi med dem ganske ofte, er med dem på ferier. Da kan ikke mannen bare gå tilbake til sitt frie, 20-årige seg og stikke av med faren og søsknene sine uten å ta hensyn til meg og barna. Mannen tar ofte med seg eldste på ting med sin far, mens jeg passer på babyen. Så de gjør fortsatt ting sammen, men nå oftere med barn. Anonymkode: 9f551...428
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #25 Skrevet 27. mars 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du nekter altså mannen din å gjøre ting med sin far når dere er med de? Er ikke det litt spesielt Anonymkode: 459a0...af3 Nei, det er ikke spesielt. Mannen til hi er ikke barnet i familien lengre. Han har selv barn og må ta ansvar for dem. Det beste er å bytte på – mannen må gjerne få en fisketur med faren sin, men da burde hi få noen timer alene, også. Påskeferie er ikke ferie bare for mannen hennes. Jeg synes for øvrig det er litt spesielt hvis man som voksen trenger "alenetid" med egen forelder, typ 40 år gammel mann med 70 år gammel far. Da kan de vel ta med barna og skape herlige påskeminner sammen? Anonymkode: 8d27f...b1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå