Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er gift med en god og snill mann, vert det i 4 år nå og vi har en liten gutt blir 1 i april, han har 2 herlige barn en gutt og ei jente på 14 og 15,5 år, som bruker og være hos oss anhver helg og en gang i uka og ferier. i år skulle de komme til oss i påsken,men deres mor klarte og ødelegge dette ved og si at de drar til hennes foreldre på vestlandet på Onsdag og at hun ikke er hjemme før Mandag, vi skulle ha de fra Onsdag-Søndag, Synes mor er veldig urimlig her, Jenta er helt fortvilet da hun gledet seg og se lillebroren igjen, hun passer han e del når hun er her og storebror ble også lei seg, for han og faren har planlagt noen fisketurer sammen, vi har snakket med barna og spurt hva de ønsker begge ønsker og være her, de var hos besteforeldrene fra 20 desember til 1 januar + vinterferien, så det er ikke lenge siden de var der. faren har prøvd og snakke med moren ,men hun bare nekter, de har det skrivlig gjennom fvk at barna skal være her anhver jul og nyttår, Påske og 3 uker på sommeren,men mor forandrer veldig ofte på samværet. Har far noe og si her, de har delt foreldrerett og er når de har skrivlig avtale med fvk kan vel ikke mor bare dra sin vei ? vi gjør selvsagt ingenting fysisk for og stoppe det,men er veldig trist for både faren og barna dette her. Noen som har noen fine råd ? Anonymkode: 1ed60...1e8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Er det noen spesiell grunn til at mor ønsker å ha barna i påsken? Eller er det «bare fordi»? Anonymkode: f1487...8e5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Jeg synes far skal skrive en sms til mor nå og si at han forventer at hun forholder seg til den avtalen de har gjort på familievernkontoret og at barna derfor får være hos ham i påsken, slik også barna selv gir uttrykk for at de ønsker. Så ser han hva hun svarer. Det kan han bruke som bevis senere. Uansett synes jeg far skal ringe familievernkontoret med det samme det åpner i morgen, og bestille en time der så fort de får over påske. Etter at han har fått tid for timen så formidler han dette til mor, også skriftlig, og begrunner det med at årsaken er at hun ikke lenger holder seg til avtaler de har gjort tidligere, og at hun i tillegg trosser barnas vilje om det avtalte samværet. Får han møtetid til fvk i morgen så vil mor måtte tygge på den i påsken. Og så synes jeg far skal forsøke å snakke med barna, forsikre dem at han ikke lenger vil godta dette (selv om de ev. ikke får komme til ham i påsken) og at han vil ta dette opp mer formelt med mor slik at de kan få forutsigbarhet fremover. Far kan også spørre barna hvor mye de egentlig ønsker å være hos ham, kanskje ønsker de å være mer hos ham, i så fall får de mulighet til å formidle det til ham. På fvk så tenker jeg at han også gjør det klart at kommende jul blir hos ham, og hvis barna ikke får være hos ham denne påsken så skal de være hos ham neste påske også. Anonymkode: e74f3...04e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 takk for svar. vi får de i påsken, heldigvis,men skal far bestiller en ny time etter påske uansett, da dette er et stort problem nesten hver gang. og dessverre er det bare fordi, for deg som spurte om det Anonymkode: 1ed60...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå