Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 For noen år siden ble jeg omsider kvitt min voldelige mann. Tøffe år før bruddet og kanskje enda tøffere under og etter brudd. Vold og trusler var dagligdags og etter hvert ble det helt nødvendig for barna og meg å ha null kontakt med han. Jeg hadde godt samarbeid med både politi og familievernkontor de første årene etter bruddet. Problemet var og er min svigerinne. Hun har kontakt med min eksmann, noe jeg selvfølgelig ikke har noe med. Alle må være frie til selv å velge hvilke mennesker de snakker med. Problemet er at hun er hans informasjonskilde. Hun forteller han hva som skjer i våre liv, om sykdom, jobb, hva vi driver med, hvor vi er på ferie etc. Voldsmannens familie forstår alvoret og vi kan alltid stole på at de holder munn om hvor vi befinner oss osv. Dette synes jeg er utrolig vanskelig. Jeg vil nødig lage støy i familien, samtidig blir jeg helt frustrert og nedbrutt ved tanken på at hun "hjelper" en voldsmann i å fortsette sin ødeleggende adferd overfor barna og meg. Noen som har tanker om hvordan jeg kan ta opp problemet uten at det blir et helv#%€ styr? Jeg har minst mulig kontakt med henne, men må dessverre forholde meg til henne av og til... Anonymkode: c8c36...fe7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Det er dessverre noen som er slik som henne. Ei jeg kjenner til ble alvorlig mishandlet av sin eks, hennes nærmeste venninne hjalp henne å komme ut av forholdet, så henne hver gang hun var skamslått osv. Når hun og barna endelig kom seg bort fra voldsmannen, hva gjorde venninnen? Ble sammen med den mannen hun visste var veldig voldelig, hun hadde jo sett alle blåmerkene og det som verre var hos venninnen... og likevel valgte hun altså voldsmannen. Han fikk henne hektet på narkotika for å kontrollere henne ytterligere. Hun mistet barna sine noen år. Alt i "kjærlighetens" navn. Noen vet og velger likevel kontakt med slike - slike damer har store problemer med seg selv. Jeg vil tro din eks smigrer din svigerinne, gir henne oppmerksomhet, spiller på hennes følelser, får henne til å spise av hånden hans. Han forer henne garantert med løgner som hun velger å tro, selv om hun egentlig vet hvor ille han er. Menn som han kan lukte kvinner som kan la seg manipulere på lang avstand. Jeg tror jeg hadde tatt styret for å ta en ordentlig oppvask. Jeg hadde faktisk spurt politiet til råds, for det at hun gir så detaljerte opplysninger om deg og barna kan utgjøre en sikkerhetsrisiko for deg og barna! Og jeg hadde vurdert om jeg kunne fått til et møte mellom deg, en annen fornuftig i familien, din svigerinne og politiet. For å få henne til å forstå alvoret. Om politiet har mulighet kan de hjelpe i slike situasjoner for å forebygge alvorligere hendelser. Alternativet er jo å kutte all kontakt med henne, informere hele familien om at de IKKE kan snakke om deg og barna når hun er tilstede siden hun bringer informasjon tilbake til din eks som gjør at det blir usikkert for deg og barna. Anonymkode: acf63...c92
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Du har vært i klørne hans selv, vært manipulert av han, nå er hun i samme situasjon. Hun er i hans klør og fullstendig manipulert av han, du vet han er i stand til å manipulere på denne måten. Du sier din svigerinne, vil det si at hun er gift med din bror? Jeg hadde faktisk tatt en liten oppvask i familien, alle må forstå at hun er manipulert av han og prøve hjelpe med å bryte mønsteret. Anonymkode: b949d...0e3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Kutt henne HELT ut. Skaff besøksforbud mot henne hvis du må, blokker henne på alle medier; og vær sikker på at andre slektninger ikke informerer henne om hvor dere er og hva dere gjør. Anonymkode: 56885...c88
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Du har vel i hovedsak to valg; unngå henne så mye som mulig, og fortell minst mulig om hva som skjer i ditt og barnas liv. Kan selvfølgelig være vanskelig, men det gjør vel ikke så mye om hun skjønner at du ikke ønsker at hun skal vite noe særlig. Det andre alternativet er å ta et oppgjør. Men resultatet av det avhenger sannsynligvis av hvor mye hun er «i lomma» på eksen din. Dersom hun er troende til å holde seg til han, så spørs det hvor mye et sånt oppgjør vil hjelpe. Tror jeg ville unngått henne så mye som mulig, og fortalt så lite jeg kunne. Dersom hun stilte spørsmål ved tilbakeholdenheten, så ville jeg sagt det som det var, og lagt vekt på å fortelle med så mye «trygghet» jeg kunne oppdrive, så kanskje hun ville ta det på alvor. Jeg har mye erfaring med slike vanskelige familieforhold, og det er dessverre ikke sånn at oppgjør alltid hjelper. I min familie (ikke så mye fysisk vold) har det ikke hjulpet. Der har smidige unnamanøvre hatt bedre effekt, selv om alt i meg har ønsket å fortelle det jeg ser som sannhet og slå i bordet. Fryktelig frustrerende, men jeg har skjønt at unnavikingen har vært best for meg også i lengden. Anonymkode: 12bcf...f2b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har vært i klørne hans selv, vært manipulert av han, nå er hun i samme situasjon. Hun er i hans klør og fullstendig manipulert av han, du vet han er i stand til å manipulere på denne måten. Du sier din svigerinne, vil det si at hun er gift med din bror? Jeg hadde faktisk tatt en liten oppvask i familien, alle må forstå at hun er manipulert av han og prøve hjelpe med å bryte mønsteret. Anonymkode: b949d...0e3 Jeg ville nå heller tro at det er snakk om søsteren til hennes nye mann... Dersom man er gift med noen har man som regel ikke så tett kontakt med en annen mann som det jeg tolker st denne svigerinnen har... Anonymkode: a5eb8...abe
Mostly Harmless Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 I hvor stor grad kan du avskjære henne fra informasjon? Hvis det kun er hun som ikke forstår alvoret, ville jeg bedt alle som er i kontakt med både henne og dere om å ikke fortelle henne noe som he helst, og jeg ville vært helt ærlig på hvorfor. Jeg ville også i så stor grad som mulig begrenset kontakt med henne, særlig dersom hun kan få informasjon ut av barna. Her ville jeg også vært helt ærlig både med henne og med eventuelt vertskap om hvorfor dere ikke kan komme. Du har vel gjerne tatt praten med henne om hvorfor hun ikke kan dele informasjon, så der er vel kanskje ikke mer å hente. Da gjenstår å skjerme seg. Om familien støtter deg, kan de også fortelle henne hvorfor hun ikke kan få informasjon om dere. Hvis dere har felles front innad i familien, kan det være hun fatter alvoret. Hvis ikke, kan hun i det minste avskjæres fra informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå