Gå til innhold

Rasekatt - hvilken rase ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å skaffe oss katt, og lurer på Ragdoll. 

Noen som kan si litt om lynne på disse ? Mye sykdom ? 

Anonymkode: 18ca8...882

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ragdoll. Fantastisk lynne, lite mas. Men min kan gå ut når han vil (har katteluke) Han er venner med kattene i nabolaget, og fanger mus 😊 Veldig kosete, men liker også godt å ligge for seg selv. Veldig tålmodig og snill. Lite floker i pelsen, av og til kommer det noen hårballer som må klippes vekk. 

Han er nå 7 år gammel, har aldri vært hos vetrinær for noe annet enn årlige vaksiner og kastrering 😊

Anonymkode: 98543...534

Skrevet

Vår ragdoll er som en hund. Den følger etter oss overalt i huset. Er veldig barnevennlig, enkelt pelsstell og veldig bedagelig anlagt. Går bare ut i hagen noen ganger på sommeren, trives best inne. Ulempen er at den alltid er i nærheten. Følger etter uansett hvor vi er og legger seg ned akkurat der det passer. Den er heller ikke noe særlig leken, og lite gøy å leke med for barna. Men trives godt med å bli dullet med av ungene , de legger den i dukkevogna og kjører rundt, løfter og bærer rundt mens katten halvsover og maler. 

Anonymkode: 5bc99...7f5

Skrevet

Kan sies at man enkelt kan klippe vekk hårballene selv, og klippe klør på 1 minutt. Katten bare ligger der og maler 😂 Hos vetrinær er det alltid et problem å høre på hjertet hans fordi han maler 😂 Sånn er ihvertfall min 😍 

Anonymkode: 98543...534

Skrevet

Katten min er 50% Ragdoll, men tror hun har fått alle Ragdoll genene :P Hun ligger kun å slapper av uansett hvor hun er. For litt siden trodde jeg vi hadde innbrudd, siden jeg våknet i 4-tiden på natten av bråk nede. Det var da altså katten som lekte, noe jeg aldri hadde opplevd før :P 

Klumper i pelsen kan vi barbere bort uten at hun rører en muskel. Ligger bare å ser på at vi gjør det

Anonymkode: 453d5...4d2

Skrevet

Jeg er helt forelsket i bengal! Har ei herlig frøken på 7 mnd. Som en hund, supersosial, masse gøyale sprell, og sprer så mye latter og glede. Elsker å leke med barna, bærer ting opp trappen for så å slippe det ned og løpe etter, snakker med deg, elsker vann, elsker å være med på altsom skjer i huset 😂😍 kan løpe sammen med henne i huset, som en hund 😂 også har de verdens deiligste pels, glinser og er suuupermyk. Også er de jo bare såå nydelige. Alle barn som ser henne bryter ut: «er det en leopard?»😃 kan varmt anbefale bengal, dersom du er glad i en aktiv katt med masse personlighet!

Anonymkode: 64ca1...10e

Skrevet

Main Coon❤️ Er så glad og fornøyd med vår Main Coon. Rolig med barna, kosen, snill og glad i å være ute. En liten mini-gaupe🐾😘

Anonymkode: 5f4bd...ffb

Skrevet

Main coon uten tvil ,de er så vakre, har 2 fine gutter <3

Anonymkode: b86d6...52a

Skrevet

Koraten er beskrevet som noen av de mest lojale kattene.

Vår Koraten er litt som en hund.. han elsker å være sammen med oss og er veldig hengiven..

Anonymkode: eb097...fe5

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Koraten er beskrevet som noen av de mest lojale kattene.

Vår Koraten er litt som en hund.. han elsker å være sammen med oss og er veldig hengiven..

Mer om Koraten:

https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-home&dcr=0&source=hp&ei=QW-5Wr7ZMMTbwQLciIGIDw&q=korat&oq=korat&gs_l=mobile-gws-hp.1.0.0l3j0i10j0.1720.2814..3944...0....129.552.1j4..........1..mobile-gws-wiz-hp.....3..41j0i131.uIk0MV7KZ7A%3D#imgrc=02rtiM7rowBSCM:

Skrevet

Vi har devon rex og er superfornøyd! De er som en apekatt😂 hærlig lynne og elsker barn! Anbefales😍

Anonymkode: ba14c...5e3

Skrevet

Tror ikke bengalen som er beskrevet er typisk, de skal ikke være spesielt familievennlige.

mange gode forslag her, men jeg skyter inn Sibirsk skogskatt. Nydelige «urkatter» med få helseproblemer på grunn av avl. Gode med barn etc.

Anonymkode: 5e232...f29

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke bengalen som er beskrevet er typisk, de skal ikke være spesielt familievennlige.

mange gode forslag her, men jeg skyter inn Sibirsk skogskatt. Nydelige «urkatter» med få helseproblemer på grunn av avl. Gode med barn etc.

Anonymkode: 5e232...f29

Hvor har du det fra? Jeg er med i mange forum, sider, kontakt med oppdrettere, og det er noe som jeg leser og hører om hele tiden; at bengaler er utrolig familievennlig. Nettopp pga at bengal er så aktiv og leken, så elsker den barn og være med på det de gjør. Jeg tror ikke min bengal er unik pga det, hun elsker barna og barn som er på besøk. Står utenfor rommet deres og mjauer og skraper, de gangene hun ikke får være med dem. Og det var nettopp at jeg møtte på en herlig bengal, når jeg var på tur med masse barn som gjorde at jeg forelsket meg i den rasen. Så interessert i barna og fulgte etter oss :) om bengal er akutelt, anbefaler jeg å ta kontakt med seriøse oppdrettere, og snakke med dem og deres erfaringer ift barn. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra? Jeg er med i mange forum, sider, kontakt med oppdrettere, og det er noe som jeg leser og hører om hele tiden; at bengaler er utrolig familievennlig. Nettopp pga at bengal er så aktiv og leken, så elsker den barn og være med på det de gjør. Jeg tror ikke min bengal er unik pga det, hun elsker barna og barn som er på besøk. Står utenfor rommet deres og mjauer og skraper, de gangene hun ikke får være med dem. Og det var nettopp at jeg møtte på en herlig bengal, når jeg var på tur med masse barn som gjorde at jeg forelsket meg i den rasen. Så interessert i barna og fulgte etter oss :) om bengal er akutelt, anbefaler jeg å ta kontakt med seriøse oppdrettere, og snakke med dem og deres erfaringer ift barn. 

Naboen måtte omplassere ein gal bengal som terroriserte kattar i heile nabolaget. Den var skikkelig ille, og eg har høyrt litt negativt om den rasen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...