Gå til innhold

hva skjer hvis jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke betaler en regning som har kommet andre gang nå ( den andre etter den orginale ) skjer det noe om jeg ikke betaler den,men tar den heller den 3 gangen,eller gå det til retten allerede nå? har så lite penger så vil kose meg i påska med mine 3 barn, skulle få barnebidrag av far,men har ikke fått det pga han hadde en regning som måtte gå først ( har privat avtale, så får ikke noe av nav ), så sitter her med 1000 kr, det holder det,så lenge jeg har kjøpt mat og drikke og godis i sverige,men regningen er på 488, så da går mye av de 1000 kr.

Setter pris på hyggelige og ikke spydige svar

Anonymkode: 9067b...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du risikerer at den nå går rett til inkasso, da blir det veldig mye dyrere.

Ring de regningen kom fra og si at du ikke har fått bidrag, men gi dem en dato for når du kan betale regningen. Da får du gjerne stoppet at det går til inkasso. Men da må du betale når du har sagt du skal betale også.

Anonymkode: de70e...f68

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

ikke betaler en regning som har kommet andre gang nå ( den andre etter den orginale ) skjer det noe om jeg ikke betaler den,men tar den heller den 3 gangen,eller gå det til retten allerede nå? har så lite penger så vil kose meg i påska med mine 3 barn, skulle få barnebidrag av far,men har ikke fått det pga han hadde en regning som måtte gå først ( har privat avtale, så får ikke noe av nav ), så sitter her med 1000 kr, det holder det,så lenge jeg har kjøpt mat og drikke og godis i sverige,men regningen er på 488, så da går mye av de 1000 kr.

Setter pris på hyggelige og ikke spydige svar

Det kan fort bli dyrt i hvert fall. Jeg fikk akkurat inkassovarsel med gebyr på 300 kroner, og enda mer hadde det blitt hvis jeg ikke hadde betalt den nå.

Anonymkode: c04f1...818

Skrevet

Ring de som har sendt fakturaen og be om utsettelse. Jeg utsatte fakturaer daglig da jeg jobba med dette. Kunne utsette i 14 dager

Anonymkode: 418b5...12a

Skrevet

Er du ikke voksen? Man betaler regninger før kos. 

Anonymkode: 4ffaa...6da

Skrevet

Prøvd og utsette det funket ikke :( 

Skrevet

Forfallsdato er da 14 dager fra den siste regningen? Da har du jo litt tid på deg. 

Uansett vil det ikke gå rett til namsmannen. Det vil gå til inkasso etter hvert og da blir det litt dyrere for hvert brev du får.

Anonymkode: 42157...9cf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forfallsdato er da 14 dager fra den siste regningen? Da har du jo litt tid på deg. 

Uansett vil det ikke gå rett til namsmannen. Det vil gå til inkasso etter hvert og da blir det litt dyrere for hvert brev du får.

takk, vet at etter 3 brevet går det til namsmannen, men skal betale med egnang den kommer neste gang, den skal betales den 3 april og får ikke penger før den 6

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

takk, vet at etter 3 brevet går det til namsmannen, men skal betale med egnang den kommer neste gang, den skal betales den 3 april og får ikke penger før den 6

Betal regningen med en gang den 6., så går det helt fint. Ikke noe problem. Du har fått 1. purring eller 2. purring? 

😊

Anonymkode: 6e556...836

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går HELT fint! Ingen problem. 

Og det tar ikke tre brev og så går summen til namsmannen. En sum på bare 488 vil ta veldig lang tid før de velger å sende videre fra inkasso. Men betal etter påske du og så går det bare bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...