Gå til innhold

Tidlig tegn på fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg fødsel, og lurer litt på om jeg opplever noen tegn på at fødsel kan være rundt hjørne, eller om det kun er tarmene som ikke har det noe ålreit om dagen.. 

Har opplevd ved flere anledninger etappevis med en slags mageknip. De kommer i bølger, og er ganske vonde. (Førstegangs, så aner ikke hva rier/modningsrier/maserier kjennes ut som) Dette har skjedd 3 ganger, sist i går kveld. Holdt på i nesten 2 timer. Jeg var uhyre kvalm mens det sto på. Jeg fikk gått på do (var løs i magen), hadde litt vondt etterpå før det ga seg..

Jeg tenker jo at det kan være tarmene som sliter og jobber om dagen. Men har aldri opplevd slike magekramper, som bygger seg opp, for så og slippe helt. Håper noen har svar :P 

Anonymkode: a8c34...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen svar er definitive... jeg har født to barn, og begge oppstartene var forskjellige. Men nedpress, slim , trøtthet og kynnere gikk igjen. 

Anonymkode: 4c922...f62

Skrevet

Dagen før første fødsel hadde jeg det som du beskriver. Litt løs mage, på do førti ganger. Var også veldig trøtt de siste par døgnene. De første riene kan kjennes om menssmerter. 

Andre gang fikk jeg tvillinger, og da hadde jeg egentlig mest smerter/ vondt nedpress fordi de to barna tok mer plass i bekkenet enn jeg hadde. Trodde urinblæren skulle eksplodere. 

Dette kan jo også være en touch av et magevirus. Men det er jo vanskelig å si. Høres litt ut som om kroppen modnes synes jeg da.

Lykke til 😘

Anonymkode: 337b7...24e

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har ikke hatt så veldig mye nedpress, men har fått mye kynnere! Er utrolig trøtt om dagen, sover gjerne en time på dagtid(noe jeg aldri har gjort tidligere) Så har plutselig merket de siste 4-5 dagene at jeg er mye mer sliten!! Har vært i enormt god form i svangerskapet, men nå er jeg plutselig helt kjørt og trenger mye hvile! 

Hadde vært veldig spennende om det skjer noe snart :) 

Anonymkode: a8c34...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...