Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Sa en slektning til meg ang datteren på fire, som fortsatt sover. Det var stilling av klokka i går da så for henne er klokka nå bare halv ni. Hun kan fint sove til ni i helger og ferier. Hun legger seg kl syv, i går ble den dog åtte, fordi vi har stilt klokka og fordi vi har ferie. Men ærlig talt, det er da virkelig ikke unormalt at en fireåring sover 13 timer om natta? Hun er helt normal på alle områder, aktiv, spiser og helt normalt utviklet. Hun som sa det har unger som står opp kl fem hver morgen, jeg synes vel det er mer unormalt. Anonymkode: a67a1...e47
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Begge deler er helt normalt. Det er ikke nødvendig å rakke ned på den andre enden av skalaen for å forsvare din ende. Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge deler er helt normalt. Det er ikke nødvendig å rakke ned på den andre enden av skalaen for å forsvare din ende. Anonymkode: 3bfe5...2eb "Rakke ned på"? Hvis ungene står opp klokka fem, har du lagt dem for tidlig. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Rakke ned på"? Hvis ungene står opp klokka fem, har du lagt dem for tidlig. Anonymkode: e9e84...071 I såfall må man jo da ha lagt dem altfor sent hvis de sover til ni... Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Rakke ned på"? Hvis ungene står opp klokka fem, har du lagt dem for tidlig. Anonymkode: e9e84...071 Kutt ut. Begge deler er like normalt. Her har vi to barn, samme foreldre, samme rutiner og oppdragelse. En våknet kl 05hver dag til han var 5år, helt klar for å starte dagen, enten han la seg kl 18,20 eller 21 Lillebroren sov fra 18/19 til kl 08 «det er bare å legge senere» reglen hørte jeg mange ganger fra foreldre som deg, og det er like ubehagelig å høre som det var for deg å høre at du burde ta din til legen fordi hun sov mye...smak litt på den. Anonymkode: a5b7d...ce4
Plutselig_gravid Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 Begge deler er helt normalt. Jeg har tre barn som legger seg 19-20. Den ene sover til 10-11 hvis hun ikke blir vekket, den andre står aldri senere opp enn klokka 5.30. Den tredje våkner stort sett mellom 7 og 8.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge deler er helt normalt. Det er ikke nødvendig å rakke ned på den andre enden av skalaen for å forsvare din ende. Anonymkode: 3bfe5...2eb Jeg rakker ikke ned på. Det var hun som sa noe var unormalt, jeg synes det er mer unormalt å stå opp kl fem med ungene sine. Hvis det er å rakke ned på så får det være din greie. Jeg føler heller ikke hun rakket ned på meg, men liker ikke at hun sykeliggjøre unge fordi hun liker å sove. Og sånn til info. I min verden er dette å rakke ned på. «Selv står hun opp klokken fem på morgenen fordi hun ikke evner å få ungene til å sove» Anonymkode: a67a1...e47
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: I såfall må man jo da ha lagt dem altfor sent hvis de sover til ni... Anonymkode: 3bfe5...2eb Å stå opp klokka ni i ferien er ikke for seint. Å stå opp klokka fem er alltid for tidlig, uansett hverdag eller helg. Skal man på en jobb som starter 06.00 er det adekvat å stå opp klokka 05.00, men det er det ingen barn som skal. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sa en slektning til meg ang datteren på fire, som fortsatt sover. Det var stilling av klokka i går da så for henne er klokka nå bare halv ni. Hun kan fint sove til ni i helger og ferier. Hun legger seg kl syv, i går ble den dog åtte, fordi vi har stilt klokka og fordi vi har ferie. Men ærlig talt, det er da virkelig ikke unormalt at en fireåring sover 13 timer om natta? Hun er helt normal på alle områder, aktiv, spiser og helt normalt utviklet. Hun som sa det har unger som står opp kl fem hver morgen, jeg synes vel det er mer unormalt. Anonymkode: a67a1...e47 Mye bedre å ha en unge som sover til ni enn til kl fem. Hun er sikkert bare misunnelig. At barn sover godt er ett sunnhetstegn. Hvis de i tillegg er kvikk mens de er våken og har god matlyst er det supert . Vår datter kunne sove 12-13 timer om natta da hun var 3 år og 3 mnd. Da sov hun ikke formiddagslur. Nå er hun 3,5 år og sover rundt 12 timer i døgnet. Våkner tidligst kl 07. Anonymkode: be7cd...cf0
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #11 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kutt ut. Begge deler er like normalt. Her har vi to barn, samme foreldre, samme rutiner og oppdragelse. En våknet kl 05hver dag til han var 5år, helt klar for å starte dagen, enten han la seg kl 18,20 eller 21 Lillebroren sov fra 18/19 til kl 08 «det er bare å legge senere» reglen hørte jeg mange ganger fra foreldre som deg, og det er like ubehagelig å høre som det var for deg å høre at du burde ta din til legen fordi hun sov mye...smak litt på den. Anonymkode: a5b7d...ce4 Jeg er ikke HI. Og har heller ikke så lav selvtillit som mor at jeg blir usikker av andres kommentarer. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #12 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å stå opp klokka ni i ferien er ikke for seint. Å stå opp klokka fem er alltid for tidlig, uansett hverdag eller helg. Skal man på en jobb som starter 06.00 er det adekvat å stå opp klokka 05.00, men det er det ingen barn som skal. Anonymkode: e9e84...071 Hvem i all verden skulle det gjøre noe for at mitt barn står opp kl 5, når det ikke plager hverken ham eller meg? Når han trives med det og er frisk og rask og i full fart hele dagen frem til leggetid, hva er da problemet? Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #13 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke HI. Og har heller ikke så lav selvtillit som mor at jeg blir usikker av andres kommentarer. Anonymkode: e9e84...071 😂 passivagresivitet før kl 10, not bad 👍 Anonymkode: a5b7d...ce4
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #14 Skrevet 26. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg rakker ikke ned på. Det var hun som sa noe var unormalt, jeg synes det er mer unormalt å stå opp kl fem med ungene sine. Hvis det er å rakke ned på så får det være din greie. Jeg føler heller ikke hun rakket ned på meg, men liker ikke at hun sykeliggjøre unge fordi hun liker å sove. Og sånn til info. I min verden er dette å rakke ned på. «Selv står hun opp klokken fem på morgenen fordi hun ikke evner å få ungene til å sove» Anonymkode: a67a1...e47 Vel, du likte ikke at hun sa at ditt barns søvnmønster er unormalt. Jeg liker ikke at du sier at mitt barns søvnmønster er unormalt. Som sagt, begge deler er normalt. Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #15 Skrevet 26. mars 2018 Mitt barn våkner 5.30-6 hver morgen,om han sovner 18.45 eller kl.21.... Anonymkode: 96c6c...411
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #16 Skrevet 26. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, du likte ikke at hun sa at ditt barns søvnmønster er unormalt. Jeg liker ikke at du sier at mitt barns søvnmønster er unormalt. Som sagt, begge deler er normalt. Anonymkode: 3bfe5...2eb Mitt svar gjaldt at du påstår jeg rakker ned på. Noe jeg ikke gjør. Og ja, I FORHOLD TIL MINE BARN (som begge har likt å sove) er kl fem noe som er unormalt. Og jeg mener oppriktig at en fireåring som legger seg syv og står opp fem ikke får nok søvn. Anonymkode: a67a1...e47
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #17 Skrevet 26. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt svar gjaldt at du påstår jeg rakker ned på. Noe jeg ikke gjør. Og ja, I FORHOLD TIL MINE BARN (som begge har likt å sove) er kl fem noe som er unormalt. Og jeg mener oppriktig at en fireåring som legger seg syv og står opp fem ikke får nok søvn. Anonymkode: a67a1...e47 Vel, i såfall mener jeg at ditt barn får for mye søvn.... Mitt barn har aldri sovet noe mer enn dette etter babytiden. Barn har faktisk forskjellig søvnbehov. Ikke noe jeg har kunnet gjøre med det, og jeg har til tider vært misunnelig på de som har sovebarn, men har aldri kommet med slike kommentarer som din slektning. Men hvis du har vist de samme holdningene overfor henne hele tiden, så kan jeg forstå hvor behovet kommer fra... Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #18 Skrevet 26. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, i såfall mener jeg at ditt barn får for mye søvn.... Mitt barn har aldri sovet noe mer enn dette etter babytiden. Barn har faktisk forskjellig søvnbehov. Ikke noe jeg har kunnet gjøre med det, og jeg har til tider vært misunnelig på de som har sovebarn, men har aldri kommet med slike kommentarer som din slektning. Men hvis du har vist de samme holdningene overfor henne hele tiden, så kan jeg forstå hvor behovet kommer fra... Anonymkode: 3bfe5...2eb Anbefalt søvnlengde er 11-13 timer i denne aldersgruppen. Tråden handler uansett om sykeliggjøring av noe som avviker fra egen hverdag. Du er virkelig i forsvarsposisjon nå. Hvorfor hisser du deg så opp over at jeg synes 10 timer søvn er for lite for en fireåring? Anonymkode: a67a1...e47
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #19 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anbefalt søvnlengde er 11-13 timer i denne aldersgruppen. Tråden handler uansett om sykeliggjøring av noe som avviker fra egen hverdag. Du er virkelig i forsvarsposisjon nå. Hvorfor hisser du deg så opp over at jeg synes 10 timer søvn er for lite for en fireåring? Anonymkode: a67a1...e47 Men ser du ikke at du gjør akkurat det samme selv? 11-13 timer er det som er mest vanlig ja, men 10 timer er ikke så langt unna at det går under unormalt det heller. 14 timer er jo også vanlig. 10 timer er nok for lite for mange fireåringer, men det betyr ikke at det er fasiten for alle. Det er nok for min f.eks... Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #20 Skrevet 26. mars 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 passivagresivitet før kl 10, not bad 👍 Anonymkode: a5b7d...ce4 Det er ikke "passiv-aggressivt" å ha rett i det man sier. Det er bare ...rett. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #21 Skrevet 26. mars 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, i såfall mener jeg at ditt barn får for mye søvn.... Anonymkode: 3bfe5...2eb Det går ikke an for friske barn å få for mye søvn. Når kroppen er uthvilt, våkner man helt av seg selv. Det blir som å si "du puster inn for mye luft." Kroppen tar akkurat det den trenger. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #22 Skrevet 26. mars 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem i all verden skulle det gjøre noe for at mitt barn står opp kl 5, når det ikke plager hverken ham eller meg? Når han trives med det og er frisk og rask og i full fart hele dagen frem til leggetid, hva er da problemet? Anonymkode: 3bfe5...2eb At resten av samfunnet definerer 0500 som natt. Barn har ikke noe oppe å gjøre når det er natt. Anonymkode: e9e84...071
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #23 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går ikke an for friske barn å få for mye søvn. Når kroppen er uthvilt, våkner man helt av seg selv. Det blir som å si "du puster inn for mye luft." Kroppen tar akkurat det den trenger. Anonymkode: e9e84...071 Det var lisom poenget. Mitt barn våkner også uthvilt helt av seg selv, selv om han tilfeldigvis sover færre timer enn hva HI anser som "normalt". 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: At resten av samfunnet definerer 0500 som natt. Barn har ikke noe oppe å gjøre når det er natt. Anonymkode: e9e84...071 Som sagt, hvem skulle det gjøre noe for? "Resten av samfunnet" merker ikke noe til at mitt barn er våkent kl 5. Anonymkode: 3bfe5...2eb
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #24 Skrevet 26. mars 2018 Og så lurer man på hvorfor det er krig i verden..... 😜🙃 Dere voksne har i alle fall lagt dere altfor seint/tidlig😉 God påske🐥 Anonymkode: a979f...2f1
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #25 Skrevet 26. mars 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt svar gjaldt at du påstår jeg rakker ned på. Noe jeg ikke gjør. Og ja, I FORHOLD TIL MINE BARN (som begge har likt å sove) er kl fem noe som er unormalt. Og jeg mener oppriktig at en fireåring som legger seg syv og står opp fem ikke får nok søvn. Anonymkode: a67a1...e47 Joda . Å sove fra 19-05 er innafor Anonymkode: 03d52...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå