Gå til innhold

Sykemeldt i oppsigelsestiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siste arbeidsdag i jobben den 30.4. Den 24.4 skal jeg opereres, og normalt sett blir man sykemeldt ca 6-7 uker etter denne operasjonen. Hvordan fungerer det for meg da, med tanke på lønn i ukene som kommer? Noen som har peiling?

Anonymkode: b0a3b...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Status på sykemeldingstidspunktet gjelder. NAV betaler deg sykepenger fra 01.05. Sørg for at lege skriver klart og tydelig på sykemelding at du er operert så ikke ting trekker ut fordi NAV må undersøke. Grunnlaget du får kan varierer. Har du hatt jevn inntekt i flere år? Hvor lang var kontrakten?

Anonymkode: 05d99...88f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Status på sykemeldingstidspunktet gjelder. NAV betaler deg sykepenger fra 01.05. Sørg for at lege skriver klart og tydelig på sykemelding at du er operert så ikke ting trekker ut fordi NAV må undersøke. Grunnlaget du får kan varierer. Har du hatt jevn inntekt i flere år? Hvor lang var kontrakten?

Ja, har hatt samme inntekt de siste 8 år, og har jobbet i dette firmaet i 11 år. 

HI

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har hatt samme inntekt de siste 8 år, og har jobbet i dette firmaet i 11 år. 

HI

Da har du krav på den lønnen du har 24.4 så lenge det er behov for løpene sykemelding :) om du blir friskmeldt en periode og får tilbakefall innen 4 uker vil du få 65% av grunnetlaget videre. Årsaken til at det er viktig at legen skriver litt på sykemeldingen din er at NAV er ekstra obs på saker der man er sykemeldt rett før arbeidsforholdet opphører ettersom det gir en bedre ytelse enn dagpenger. 

Skrevet

Tusen takk for svar! 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...