Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Jeg leter desperat etter noen med erfaringer vedrørende tannlegeskrekk. Nå må jeg til tannlegen etter å ha utsatt i over ti år på grunn av tannlegeskrekk. Har en veldig vond betennelse i munn som jeg har forsøkt å ignorere i dagesvis. Vet tennene mine er dårlig. De har alltid vært det. Melketennene brakk og falt ut litt etter litt og flere måtte trekkes fordi de aldri falt ut. Har en lang historie med regulering og diverse smertefulle greier og har kastet opp mye i barndom, ungdomstid og graviditet. Jeg hadde det helt forferdelig hos tannlegen som barn. Jeg brakk meg hele tiden, gråt alltid og det ble mye sykdom og fravær knyttet til diverse utfordringer med dette. Da jeg slapp ut av tannlegens klør var jeg sjeleglad. Nå må jeg til tannlegen igjen, men jeg kan virkelig ikke få gjennomført noe i våken tilstand. Jeg brekker meg under vanlig tannpuss, kan aldri ha noe i munn og ingen får nærme seg munnen min. Har også blitt utsatt for en voldtekt som barn som gjør meg ekstremt følsom på å miste kontrollen. På grunn av dette har jeg fått narkose eller annen unødvendig kraftig bedøvelse ved operasjon og inngrep. Bl.a etter fødsel. Ble sydd på operasjonsstue med spinalbedøvelse selv om de kunne ha sydd på fødestuen. Hvordan kan jeg få sikret meg behandling hos tannlege i narkose? Anonymkode: 80475...279
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har også tannlegeskrekk, får beroligende. Det virker fint på meg, men jeg har nok ikke så ille skrekk som deg. Du må få gjort noe med den betennelsen i morgen, det kan bli livstruende uten behandling. Anonymkode: c4e21...e75
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Jeg vil tro du har en del journalført om denne sterke tannlegeangsten din, HI? Vil tro du har noen rettigheter mtp. å få dekket dette, eller i hvert fall noe av det. Vet de er mer striks, men sjekk det. Nå er det jo nesten påske, så du bør ringe en tannlege med det samme de åpner i morgen, der får du helt sikkert råd om hvor du kan få hjelp nå. Det er flere steder de gjør dette, men det kommer jo også an på hvor du bor. Lykke til Du kan kikke litt her også: https://www.google.no/search?dcr=0&ei=f_y3Wu3-D6PC6QTT_K34Cw&btnG=Søk&q=tannlegeskrekk+narkose+fornebu Anonymkode: 24135...e02
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Hvis du bor i Oslo områder anbefaler jeg Rommen tannlegesenter. De er spesialiserer seg på tannlegeskrekk, utrolig koselig og tar seg gooood tid. Under behandlinger kan du i tillegg få beroligende. Den inntar du i et eget avslapningsrom, så du ser aldri stolen i "edru" tilstand. For du blur skikkelig full og bekymringsløs av disse. Skulle ikke det holde tilbyr de også behandling i narkose. Anonymkode: b594e...ee7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Jeg får rohypnol av tannlegen. Funker ikke det så kan du bli henvist til narkose. Snakk m tannlegen Anonymkode: 124cc...81b
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Finn ut hvor nærmeste TOO-team er og bli henvist dit. Det skal være spesialiserte team med psykolog tilknyttet. Der de ser det som nødvendig blir det også henvist til tannbehandling i narkose. Anonymkode: 68278...7da
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Jeg har ikke ringt. Tør ikke etter jeg skjønte det ikke er noen garanti for narkose. Kan jeg virkelig ikke være garantert narkose hvis jeg betaler selv? Anonymkode: 80475...279
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke ringt. Tør ikke etter jeg skjønte det ikke er noen garanti for narkose. Kan jeg virkelig ikke være garantert narkose hvis jeg betaler selv? Anonymkode: 80475...279 Du bruker dette som en unnskyldning for å ikke ta ansvar for din egen helse. Ubehandlede betennelser i hodet kan fort endre seg og bli livsfarlige... Du har hatt to arbeidsdager på deg til å ringe en tannlege som jobber med narkose, du har fått linker, du vil ikke... Selvfølgelig kan du få behandling med narkose om du betaler for det selv, det hadde du også fått vite hvis du hadde tatt en telefon eller flere. Nå har du en halv arbeidsdag til å gjøre det på, men da må du ringe i morgen tidlig og håpe du er heldig. Men mest trolig må du nå ta det som akutt tannlegehjelp i påsken, og da er valget mellom tannleger langt mindre og koster langt mer. NÅ må du skjerpe deg og ta ansvar for din egen helse! Anonymkode: 24135...e02
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke ringt. Tør ikke etter jeg skjønte det ikke er noen garanti for narkose. Kan jeg virkelig ikke være garantert narkose hvis jeg betaler selv? Anonymkode: 80475...279 Få noen til å ringe å bestille time for deg. Jeg klarer heller ikke å gjøre dette selv. Men nå har jeg begynt å gå jevnlig så får ferdig oppsatt time. Anonymkode: 858c5...4c9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Jeg måtte borre alle fortennene når jeg gikk i 6 klasse og da hadde jeg allerede ekstrem tannlegeskrekk før det! Fikk noen vival hos tannlegen og lo meg gjennom mesteparten av "operasjonen" har enda tannlegeskrekk såklart i en alder av 30 men har ikke siden trengt vival, da det bare har vært mindre inngrep heldigvis. Føler så absolutt med deg hi :/ Anonymkode: 7e9ce...7b8
Ileus Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke ringt. Tør ikke etter jeg skjønte det ikke er noen garanti for narkose. Kan jeg virkelig ikke være garantert narkose hvis jeg betaler selv? Anonymkode: 80475...279 https://forskning.no/2015/02/de-livsfarlige-tennene Opp til deg om du vil risikere livet. Men har du barn bør du ta ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå