Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Altså.. har to barn med korte navn. Ikke noe mer. Men faren har lyst at den siste skal ha to navn da vi begge liker de navnene. Men det ee jo ganske bortkastet ? Eller? Ser ikke for meg å bruke begge navnene i hverdagen så hvorfor slenger man på et ekstra? Anonymkode: 9ba92...81e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 To av vårebarn bruker begge navnene, de to andre bruker kun det første navnet. Anonymkode: ddcdc...1c1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: To av vårebarn bruker begge navnene, de to andre bruker kun det første navnet. Anonymkode: ddcdc...1c1 Men virker det ikke rart om plutselig sistemann får to navn, mens de andre ikke? Hehe prøver å finne en aksept for farens ønske her 🤣😬😬 Anonymkode: 9ba92...81e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 Mine 3 har alle 2 navn, bruker bare det første til dagen Anonymkode: 35231...630
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 Mine søstre har 1 navn og jeg har 2. Har aldri tenkt at det er rart eller merkelig. Mitt barn har 2 navn. Bruker begge innimellom, men mest kun navn nummer 2 Anonymkode: 63b78...a7d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mine søstre har 1 navn og jeg har 2. Har aldri tenkt at det er rart eller merkelig. Mitt barn har 2 navn. Bruker begge innimellom, men mest kun navn nummer 2 Anonymkode: 63b78...a7d Takk ! Nei altså jeg syns begge navnene er fine jeg også, og de passer forsåvidt. Så kanskje det ikke er så rart om en av søsknene får to.. Anonymkode: 9ba92...81e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Om navn nr 1 er veldig vanlig akkurat nå kan et navn nr 2 være direkte praktisk. Jeg underviser og mange med to navn bruker begge. Enkelte begynner etterhvert å bruke navn nr to i stedet for navn nr en og noen bruker kun navn nr en. Det varierer veldig. Og så kan det endre seg over tid. Gjør det dere føler er rett. Selv om dere kanskje bare bruker det første navn selv kan barnet begynne å bruke begge eller bare det andre etterhvert. Så det er ikke nødvendigvis bortkastet. Anonymkode: 115c3...0aa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 Vi er fire søsken, alle fikk vi to fornavn som nyfødte. I dag er det kun den eldste som i dag bruker begge. En av oss har fjernet ett av navnene. Enten må det være to navn som er enkle og behagelige, og som er raske å uttale, ellers så holder det i massevis med ett navn. Anonymkode: 20f4e...282
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 han bruker begge, og de kler hverandre Anonymkode: 2d0cf...516
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Mine storesøsken har ett navn, begge med to stavelser. Jeg har to navn. Litt rart, joda, men spiller liten rolle. Det er navna våres. Det går an å bruke bindestrek deraom du ønsker at begge navn skal brukes. Da har barnet i praksis ett navn! Anonymkode: b35df...e51
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #11 Skrevet 26. mars 2018 Hvis man aldri har tenkt å bruke det andre navnet så skjønner jeg ikke vitsen med det. Hvis det er to korte navn som passer sammen og som man har tenkt til å bruker er det helt greit. Anonymkode: 9a3fe...ea5
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #12 Skrevet 26. mars 2018 To navn gir barnet større valgfrihet. Selv om dere liker navnet er det ikke sikkert ungen kommer til å gjøre det. Jeg har to navn, foreldrene mine bruker kun det første, selv liker jeg ikke det første, så jeg bruker det andre. Er veldig glad jeg fikk to, og dermed bare kunne gå over til å jruke det andre uten å gå gjennom navneendring. Mine barn får også to navn, jeg vil go dem samme valgfrihet. Anonymkode: cff8a...691
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2018 #13 Skrevet 26. mars 2018 Jeg har et barn med et navn og to med to navn. Aldri tenkt at det er rart Anonymkode: eb2e7...6d3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Hvis barna mine skulle hatt to navn som begge skulle brukes, ville jeg brukt bindestrek. Noen navn hører jo mer sammen enn andre, f.eks. Anne-Mette og Anne-Katrine. Våre barn har to navn som ikke er dobbeltnavn. Vi bruker utelukkende de første i dagligtale, men de har et ekstra "bonusnavn" de kan bruke i framtiden, hvis det f.eks. blir fire jenter i klassen som heter Ellinor. Da kan vår Ellinor velge å bruke mellomnavnet, i stedet for å bli Ellinor B. Noen barn finner etter hvert ut at de foretrekker mellomnavnet, og bytter permanent. Noen vil ha oppkalling, men ikke på fornavnet. Det er tusen grunner til å gjøre ting på den ene eller andre måten. Anonymkode: 1b87f...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå