Gå til innhold

Krever jeg mye?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer er hele tiden så stille rundt meg, snakker lite og engasjerer seg lite. Spør aldri hvordan jeg har det og sier( ikke mange ganger) jeg feks at jeg begynner å slite med smerter i nakken igjen, er det ingen empati, bare at han sier at jeg må komme meg til legen. Er mye negativ og finner alltid noe å irritere seg over, feks er vi i lekeland, kan han bli irritert fordi det er så mye folk og han blir sur, jeg må holde humøret ekstra oppe for ungene. Han skal alltid diskutere om jeg sier i mot han. Sier jeg meg uenig i noe, så gir han aldri meg rett. Og viser det seg senere at min måte var best, sier han aldri unnskyld eller innrømmer at jeg hadde rett. Jeg er i ferd med å bli en nikkedukke kun for å unngå krangling.

Jeg ordner alt her hjemme. Alt fra barnas hverdag, bursdager, jul, planlegging, laging  og innkjøp av mat, henting og levering i BHG og aktiviteter med det største barnet, innkjøp av klær, lekser, osv. Han tar med største på litt ekstra som ski, kino, osv. Han er den som jobber overtid, jeg tar meg av det meste hjemme.

Han vasker klær, men synes ikke vi skal brette, men slenge det inn der det skal være. Siden jeg er den som vil brette, slenger han alt i baljer i stua og venter på at jeg skal gjøre jobben. Hvis jeg ikke rekker over det, blir det dårlig stemning fordi han synes det er rotete, noe det er, men jeg spør om han kan hjelpe meg litt, som han sier nei til og kjefter fordi det er rotete pga mine krav. Hoper det seg opp og andre ting enn klær blir liggende i tillegg, blir det en stor krangel. 

Føler han ikke ser alt jeg gjør, men det jeg ikke gjør. Han sier aldri noe pent til meg. Vi har prøvd parterapi før, men vet ikke om det er noe vits i å prøve igjen siden det virker som at han ikke er lykkelig sammen med meg. Eller er jeg kravstor?

Anonymkode: fcd8c...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er vel heller at du har krevd altfor lite og funnet det i altfor mye dritt!

Dere har forsøkt parterapi tidligere, han har tydelig vist deg at han ikke har noe ønske om å få familien til å fungere. Da har det ingen hensikt å bli i forholdet lenger. Av to grunner - det er tydelig at det bryter deg ned, du kan ikke være deg selv i dette forholdet og du blir utnyttet... og fordi det ikke er bra for barna dine å se far behandle mor på den måten, og se at mor aksepterer å bli utnyttet, og å lære at mor skal gjøre alt, far skal ikke gjøre noe, og om han ikke gidder eller vil er det greit å kjefte på mor. Dette er et veldig usunt miljø for barna å vokse opp i.

Skap deg et bedre liv for deg og barna uten denne. Du kan til og med risikere at han blir en bedre far for barna sine når han må ta ansvar for alt selv når han har de på samvær.

Anonymkode: 36a49...6af

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er vel heller at du har krevd altfor lite og funnet det i altfor mye dritt!

Dere har forsøkt parterapi tidligere, han har tydelig vist deg at han ikke har noe ønske om å få familien til å fungere. Da har det ingen hensikt å bli i forholdet lenger. Av to grunner - det er tydelig at det bryter deg ned, du kan ikke være deg selv i dette forholdet og du blir utnyttet... og fordi det ikke er bra for barna dine å se far behandle mor på den måten, og se at mor aksepterer å bli utnyttet, og å lære at mor skal gjøre alt, far skal ikke gjøre noe, og om han ikke gidder eller vil er det greit å kjefte på mor. Dette er et veldig usunt miljø for barna å vokse opp i.

Skap deg et bedre liv for deg og barna uten denne. Du kan til og med risikere at han blir en bedre far for barna sine når han må ta ansvar for alt selv når han har de på samvær.

Anonymkode: 36a49...6af

Jeg vet at du har rett. Han gjør ting i huset han også, men da på sin måte, som feks å kaste klær i skapet. Vi skjønner vel begge at det ikke er noen er å hente, men mine følelser for han er fortsatt veldig sterke. Selv om jeg kunne ønske han respekterte meg mer og kunne høre litt på hva jeg sier også. Jeg er redd for å starte på nytt og har nesten lyst til å holde ut til barna blir litt eldre og det blir litt enklere i hverdagen. Om han hadde blitt en bedre far tviler jeg på, han får hjelp av moren sin hele tiden. HI

Anonymkode: fcd8c...eff

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at du har rett. Han gjør ting i huset han også, men da på sin måte, som feks å kaste klær i skapet. Vi skjønner vel begge at det ikke er noen er å hente, men mine følelser for han er fortsatt veldig sterke. Selv om jeg kunne ønske han respekterte meg mer og kunne høre litt på hva jeg sier også. Jeg er redd for å starte på nytt og har nesten lyst til å holde ut til barna blir litt eldre og det blir litt enklere i hverdagen. Om han hadde blitt en bedre far tviler jeg på, han får hjelp av moren sin hele tiden. HI

Anonymkode: fcd8c...eff

Er du sikker på at du egentlig har så veldig sterke følelser for ham som mann? Det er ikke bare det at du holder fast i håpet om at han kan vise seg å bli den mannen du en gang trodde han var?

Det er jo helt tydelig at du kommer til å miste deg selv om du fortsetter i dette forholdet. Og da kan du heller ikke greie å være en så god mor som du kunne vært. Om han ikke blir en bedre far om dere avslutter forholdet så kan i hvert fall du bli en bedre mor og gi barna dine langt mer stabilt hjem enn det dere tilbyr barna nå.

Kanskje du skal ta noen timer alene på fvk for å snakke om dette? For slik du beskrev ting over blir du selv ødelagt i dette forholdet, du sier det jo selv.

Anonymkode: 36a49...6af

Skrevet
På 25.3.2018 den 19.46, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at du egentlig har så veldig sterke følelser for ham som mann? Det er ikke bare det at du holder fast i håpet om at han kan vise seg å bli den mannen du en gang trodde han var?

Det er jo helt tydelig at du kommer til å miste deg selv om du fortsetter i dette forholdet. Og da kan du heller ikke greie å være en så god mor som du kunne vært. Om han ikke blir en bedre far om dere avslutter forholdet så kan i hvert fall du bli en bedre mor og gi barna dine langt mer stabilt hjem enn det dere tilbyr barna nå.

Kanskje du skal ta noen timer alene på fvk for å snakke om dette? For slik du beskrev ting over blir du selv ødelagt i dette forholdet, du sier det jo selv.

Anonymkode: 36a49...6af

I dag tik jeg mot til meg og sa det akkurat som det føles. Det endte i at han har flyttet til en singel kamerat for noen dager for han synes jeg kan kjenne på hvordan det faktisk er å være alene. Han mener jeg vil innse at han hjelper til mye mer enne jeg tror. Så da sitter jeg her alene med ansvaret igjen. Vet ikke når han kommer tilbake, og han svarer ikke på telefonen. HI

Anonymkode: fcd8c...eff

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dag tik jeg mot til meg og sa det akkurat som det føles. Det endte i at han har flyttet til en singel kamerat for noen dager for han synes jeg kan kjenne på hvordan det faktisk er å være alene. Han mener jeg vil innse at han hjelper til mye mer enne jeg tror. Så da sitter jeg her alene med ansvaret igjen. Vet ikke når han kommer tilbake, og han svarer ikke på telefonen. HI

Anonymkode: fcd8c...eff

La ham holde seg borte, og ikke forsøk å få tak i ham heller!

Denne mannen er faktisk farlig manipulerende og det beste er at du kommer deg unna ham!

Han ønsker å psyke deg ut, han ønsker å gjøre deg usikker. En slik mann er ikke bra for hverken deg eller barna dine!

Men å flytte i dag og måten han argumenterte på viser at han ikke forstår noe. Ring familievernkontoret og bestill timer til mekling der, og så informerer du ham om at time for mekling er *dato*, og at dere må diskutere hvordan dere gjør det med bruddet.

Du kan ikke fortsette et forhold med en så manipulerende mann som gjør at du mister deg selv. Ta et oppgjør og brudd nå og start å bygge deg selv opp igjen. Kjenn etter disse dagene hvor godt det er å slippe å veie dine ord hele tiden, slippe å gå på nåler rundt ham, slippe å krangle om arb.oppgaver i hjemmet, slippe å glatte over for ungenes del. Kjenn etter hvor godt det er å kunne være deg selv uten en som manipulerer deg, utnytter deg og bryter deg ned!

Anonymkode: 36a49...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...