Gå til innhold

Erfaring med kobberspiral?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte fjerne hormonspiralen i høst pga bivirkninger. Har prøvd utallige typer prevansjon med hormoner, og tåler ingen. Så nå vurderer jeg kobberspiral som siste løsning. Leser at man kan oppleve sterkere blødninger og amerter, noe jeg absolutt ikke vil, da menstruasjonen min allerede er et helvete. Noen som har det som meg og har kobberspiral? 

Anonymkode: d7229...7dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke særlig problemer med menstruasjon, men har kraftigere blødninger med kobberspiral. Så om du har problemer fra før er neppe slik spiral noe for deg. 

Skrevet
3 minutter siden, Anniedoug skrev:

Jeg har ikke særlig problemer med menstruasjon, men har kraftigere blødninger med kobberspiral. Så om du har problemer fra før er neppe slik spiral noe for deg. 

Det jeg var redd for 😒 Da blir det sterilisering som er neste løsning, og det har jeg ikke lyst til før jeg er en del eldre 😒

Anonymkode: d7229...7dd

Skrevet

Jeg fikk enorme blødninger ved hver mens. Sterke mensensmerter nesten hele syklusen. Aldri mer kobberspiral!!

Skrevet
2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Jeg fikk enorme blødninger ved hver mens. Sterke mensensmerter nesten hele syklusen. Aldri mer kobberspiral!!

Huff! Nei, høres ut som jeg bør holde meg unna😒 Hva ble løsningen for deg da? 

Anonymkode: d7229...7dd

Skrevet

Jeg blødde en del den første måneden etter at jeg satte den inn. Varierte i mengde, men følte jeg aaaaldri ble ferdig med å blø.

Kjenner ellers aldri noe til den. Ikke noe smerter. 

Etter den første måneden har jeg bare hatt normal menstruasjon. Mengden er ikke noe forskjellig heller, føler ikke jeg blør mer enn før. Akkurat nå kan jeg faktisk ikke husk siste jeg hadde mens en gang, må ha vært noen måneder siden. 

Så jeg er veldig fornøyd! Har absolutt ingen plager.

Anonymkode: 385dc...f88

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte fjerne hormonspiralen i høst pga bivirkninger. Har prøvd utallige typer prevansjon med hormoner, og tåler ingen. Så nå vurderer jeg kobberspiral som siste løsning. Leser at man kan oppleve sterkere blødninger og amerter, noe jeg absolutt ikke vil, da menstruasjonen min allerede er et helvete. Noen som har det som meg og har kobberspiral? 

Anonymkode: d7229...7dd

Jeg har normal mensblødning i utg.punktet. Prøvde hormonspiral, men blødde omtrent konstant i 9 mnd før jeg byttet til kobber. De første mnd blødde jeg MYE, men null smerter. Nå blør jeg helt normalt, faktisk mindre enn jeg gjorde i utg.puntet. Bare positiv erfaring her. Kobberspiral anbefales ikke hvis du allerede har mye smerter og stor blødning. 

Anonymkode: 0c2d7...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...