Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Dere som har tenåringer, synes dere at dere har store utgifter til tenåringen deres? For jeg synes det er veldig dyrt å ha tenåring, for de trenger jo en del lommepenger, da det skjer noe hele tiden med venner, nå koster trening mer, busskort skal de ha, og klær og sko, spesielt vinterklær. Vil at de skal ha klær av god kvalitet, og nå er de selvfølgelig mer sære. Når de var små, så kjøpte jeg alltid dress og vintersko til halv pris, og de brydde seg ikke om hva de gikk med. Nå er de mye mer sære, og det er helt andre priser. Men har inntrykk av at folk, tror at tenåringer ikke koster mye. Anonymkode: 3859a...cdd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har en på 14 og en på 17, eldste er helt klart dyrest i drift. De er ikke snobbete og kan fint bruke bukser fra Cubus o.l. men det er klart vinterklær, sko osv i voksenstørrelse koster mer enn til barn. Ellers er mat en enorm utgift, aktive gutter i tenårene spiser som hester, og de har alltid venner på besøk Månedslønn, mobilabonnement, treningsavgift og utstyr, busskort osv sluker en del penger. Så kommer frisør, hygieneartikler (barbersaker, hårvoks, deo osv). Ja, pengene flyr, ingen tvil om det. Anonymkode: 0d0ef...1f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #3 Skrevet 25. mars 2018 Har bare én tenåring på 14 og det er 3500 kr hver 4.mnd i dans, (pluss nye «kostymer» til hver forestilling) 360 kr i mnd i busskort, rundt 300 kr i mnd i abonnement, 1000 kr i mndslønn pluss alt hun får utenom av «må ha» som jeg ikke kan pålegge henne å betale selv. Men jeg kjøper ikke hettegenser til 1000 kr eller sko til 1800 selvom hun ønsker seg det aldri så mye. Matmessig spiser hun ikke så mye, enda. Anonymkode: 5b5c2...e30
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #4 Skrevet 25. mars 2018 "Klær av god kvalitet" er verdens største vits. Merkeklær er ca like holdbare som HM og ikke mer etisk produsert heller. Her får de klær av "vanlig kvalitet" uten sure miner. De koster omtrent det de kostet som småbarn. Mer på klær, lommepenger og mat, null på barnehageutgifter. Anonymkode: a16a4...1c7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #5 Skrevet 25. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Klær av god kvalitet" er verdens største vits. Merkeklær er ca like holdbare som HM og ikke mer etisk produsert heller. Her får de klær av "vanlig kvalitet" uten sure miner. De koster omtrent det de kostet som småbarn. Mer på klær, lommepenger og mat, null på barnehageutgifter. Anonymkode: a16a4...1c7 Så skal du ha en veldig god, varm vinterjakke som du skal ha i mange år, så går du på H&M? For det gjør ikke jeg, finner ikke gode nok vinterjakker der. Kjøper du vintersko der og? Og jeg prater ikke om merkeklær, men klær som er av bedre kvalitet. Anonymkode: 3859a...cdd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #6 Skrevet 25. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så skal du ha en veldig god, varm vinterjakke som du skal ha i mange år, så går du på H&M? For det gjør ikke jeg, finner ikke gode nok vinterjakker der. Kjøper du vintersko der og? Og jeg prater ikke om merkeklær, men klær som er av bedre kvalitet. Anonymkode: 3859a...cdd Når det gjelder yttertøy er jeg tilbøyelig til å være enig, men som du sier brukes den i mange år og årsprisen på jakka blir vesentlig mindre enn i barnehagetiden. Så det er jo ikke noe argument når det gjelder utgifter på store vs små barn. Sko er ikke innenfor kleskategorien for meg. Hverken på store eller små, vinterskoene kostet omtrent det samme da de var små som de gjør nå. Anonymkode: a16a4...1c7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #7 Skrevet 25. mars 2018 Vi betaler 6200 i måneden for en i barnehage og en i sfo. Så kommer mat, klær, utstyr og fritidsaktiviteter i tillegg. Når disse gutta bli tenåringer kan de bare drømme om å koste mer enn 4500 kroner hver i måneden. Anonymkode: 9866c...efc
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #8 Skrevet 25. mars 2018 Det er bare de med småbarn som tror at tiden med barnehage/SFO-regninger er dyrere enn ungdommer. Anonymkode: 9e856...c76
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #9 Skrevet 25. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har bare én tenåring på 14 og det er 3500 kr hver 4.mnd i dans, (pluss nye «kostymer» til hver forestilling) 360 kr i mnd i busskort, rundt 300 kr i mnd i abonnement, 1000 kr i mndslønn pluss alt hun får utenom av «må ha» som jeg ikke kan pålegge henne å betale selv. Men jeg kjøper ikke hettegenser til 1000 kr eller sko til 1800 selvom hun ønsker seg det aldri så mye. Matmessig spiser hun ikke så mye, enda. Anonymkode: 5b5c2...e30 1000 kr i månedslønn i tillegg til tlf og busskort er virkelig mye. Da hadde ikke min tenåring fått noe særlig "må ha" i tillegg, altså. Jeg bruker ikke 1000 kr på meg selv i løpet av en måned. Anonymkode: c08cd...407
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #10 Skrevet 25. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1000 kr i månedslønn i tillegg til tlf og busskort er virkelig mye. Da hadde ikke min tenåring fått noe særlig "må ha" i tillegg, altså. Jeg bruker ikke 1000 kr på meg selv i løpet av en måned. Anonymkode: c08cd...407 Hvordan får du til å bruke mindre enn 1000 kr på deg selv i løpet av en måned? Jeg bruker ofte 5000 kr eller mer på meg selv, og min datter på fjorten får 1500 kr i lommepenger. I tillegg driver hun med hest og det koster ca 10000 kr i måneden. I tillegg kommer tlf, busskort, klær, sko mm. Anonymkode: 9f095...69b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #11 Skrevet 25. mars 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan får du til å bruke mindre enn 1000 kr på deg selv i løpet av en måned? Jeg bruker ofte 5000 kr eller mer på meg selv, og min datter på fjorten får 1500 kr i lommepenger. I tillegg driver hun med hest og det koster ca 10000 kr i måneden. I tillegg kommer tlf, busskort, klær, sko mm. Anonymkode: 9f095...69b Litt rart spørsmål. Klart man kan bruke mindre enn 1000 kr på seg selv i mnd. Det kommer jo helt an på hvilken inntekt man har. har selv vanlig inntekt. Men sist jeg var hos frisøren var 1 år siden. Sist jeg kjøpte meg en bukse er 1,5 år siden .. Med huslån, billån, studielån og barn som ofte trenger klær pluss 6000 kr i tilsynsutgifter, så blir det lite til eget forbruk. Her bruker jeg vel i gjennomsnitt 500 kr i mnd på meg selv, det er da kanskje 1 flaske vin i hyggelig lag, eller en mascara når den er tom ect. klart jeg kunne kuttet enda mer på matbudsjettet, slik at jeg kunne kjøpt meg noe nytt på hm hver måned.. men jeg prioriterer ikke det Hadde jeg litt høyere inntekt, så hadde jeg klart brukt litt mer på meg selv 😋 Anonymkode: a665d...91b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #12 Skrevet 25. mars 2018 Sønnen her bruker ikke så mye på klær. Sko koster en del, strl 45. Det går en del til tlf, spill, sosiale arrangement, mat og ikke minst mat til venner på besøk. De spiste en hel hjemmelaget pizza hver her 😱 gutter i den alderen gjør ikke annet enn å spille, spise, drite og sove 😂 Anonymkode: fb6a9...a18
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #13 Skrevet 25. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 1000 kr i månedslønn i tillegg til tlf og busskort er virkelig mye. Da hadde ikke min tenåring fått noe særlig "må ha" i tillegg, altså. Jeg bruker ikke 1000 kr på meg selv i løpet av en måned. Anonymkode: c08cd...407 Jeg syns og det, samtidig som det er «raten» rundt her. Hun går på en annen skole enn den hun hører til og har derfor alle vennene sine på andre siden av byen og har behov for busskort utover det skolen sørger for. Jeg har tenkt at når snøen forsvinner så kan hun velge om hun vil betale busskort selv og heller sykle til vennene sine. Pengene flyr jo, en tur på kino er 300 kr... til nå har jeg porsjonert de ut hver uke, men fra neste mnd får hun alt i en smell og får klare seg med det. Anonymkode: 5b5c2...e30
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #14 Skrevet 25. mars 2018 Hvordan koster en kinotur 300? 110 kr i bilett. Snop for resten??? Og jeg lurer ang ei annen. En hel hjemmelaget pizza pr ungdom? Hva med å ha salat ved siden av? Høres veldig mye og usunt ut med en hel til hver. Du med 5000kr til egenpenger, 1000 til sønn 1500 til datter og hest til 10000 hver mnd!! Hva jobber du med( evt mannen din? ) hjelpes... Anonymkode: e6cfd...110
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #15 Skrevet 25. mars 2018 Siden nyttår har trettenåringen måttet ha nytt utstyr til idretten til 2400, treningsavgift 7200, kulturskole 2300, konkuranser 750 i deltakeravgift, musikktur 12000, voksen pris på turen i vinterferien 4500 og så kommer de vanlige tingene som klær, mat osv i tillegg. Det står seg på. Anonymkode: a6a18...57d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2018 #16 Skrevet 25. mars 2018 Tenåringer er dyre. Er de gutter spiser de for voldsomme summer, gjerne, og uansett koster de penger. Her har vi 1500 kroner måneden i aktivitetsavgift, 500 i stevneavgift, busskort, telefon, klær og utstyr, lommepenger, så kommer konfirmasjon, treningsleire flere ganger i året, skoleturer/klubbturer, osv osv osv. Anonymkode: 0f7ca...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå