Gå til innhold

Noen som er tillitsvalgte her? (Frikjøpt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å stille til valg som tillitsvalgt på heltid. Jobber i en stor statlig bedrift. Noen som har erfaringer de vil dele?

Anonymkode: 678c6...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva lurer du på? Hvilket forbund? Hvor mange medlemmer?

Anonymkode: 236d7...28c

Skrevet

Et LO-forbund med ca 800 medlemmer på min arbeidsplass. Men det spiller ikke så stor rolle. Lurer på hvordan det er å gå over til «den andre siden» fulltid? Ensomt? Man er jo «leder» men på en annen måte en «innenfor». Rett og slett, erfaringer. 

Skrevet

Hvis vvalgkomiteen har spurt deg så har vel de forklart deg noe av dette?

Anonymkode: f4c81...a99

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vvalgkomiteen har spurt deg så har vel de forklart deg noe av dette?

Anonymkode: f4c81...a99

Nei, det har de ikke. Jeg vet hva oppgaven formelt sett innebærer, dvs type oppgaver. Noe helt annet er folka reelle erfaringer. Det kan ikke valgkomiteen svare på.

Håper ikke tråden er helt ødelagt nå, av avsporinger. 😕

Skrevet

Du får gode spørsmål, som skal til for å hjelpe til med å få gode svar og du blir snurt?

Anonymkode: b317b...2c7

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får gode spørsmål, som skal til for å hjelpe til med å få gode svar og du blir snurt?

Anonymkode: b317b...2c7

Var vel mer interessert i svar/erfaringer i stedet for spørsmål? Synes ikke svarene var spesielt gode heller. Har uansett svart på alt og virkelig forsøkt å konkretisere hva jeg var ute etter  

Skjønner ikke hvorfor man ikke bare kan hoppe over tråder der man ikke har noe å bidra med. 

Skrevet

unnskyld, synes ikke spørsmålene var særlig gode...

Skrevet

Jeg er frikjøpt. Dog ikke fulltid. Jeg liker det veldig godt. Det bli en del reising, men det blir du vant til. 

Viktigste du gjør er å holde god kontakt med medlemmene. Glemmer du det er løpet kjørt. 

En annen ting er viktigheten av å dele informasjon, du blir kanalen mellom ledelse og forbund ned til dine medlemmer. Det er det mange som glemmer. 

Føler du at du har det i deg så hopp i det. Jeg har ikke angret en dag. 

Anonymkode: 4c77b...558

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er frikjøpt. Dog ikke fulltid. Jeg liker det veldig godt. Det bli en del reising, men det blir du vant til. 

Viktigste du gjør er å holde god kontakt med medlemmene. Glemmer du det er løpet kjørt. 

En annen ting er viktigheten av å dele informasjon, du blir kanalen mellom ledelse og forbund ned til dine medlemmer. Det er det mange som glemmer. 

Føler du at du har det i deg så hopp i det. Jeg har ikke angret en dag. 

Anonymkode: 4c77b...558

Takk for svar! Jeg er frikjøpt på deltid i dag, men tenker at overgangen til fulltid kan bli anderledes. Da har jeg ikke lengre «kolleger», kun de lokale tillitsvalgte som er er så lenge de orker. :kari:

Vi går gjennom en stor omstillingsprosess for tiden, tenker medlemmen kan ha store eller kanskje urealistiske forventniger til hva fagforeningen kan gjøre. 

Og en vakker dag skal jeg jo tilbake i en eller annen stilling, det blir spesielt. 

Jeg har jo sagt ja til valgkomiteen, men er fortsatt litt i tvil...:fy_fy:

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et LO-forbund med ca 800 medlemmer på min arbeidsplass. Men det spiller ikke så stor rolle. Lurer på hvordan det er å gå over til «den andre siden» fulltid? Ensomt? Man er jo «leder» men på en annen måte en «innenfor». Rett og slett, erfaringer. 

Det spiller jo stor rolle! Om du representerer juristforbundet under akademikerparaplyen eller LO er jo en enorm forskjell. Jeg er frikjøpt og reagerer på at du synes det var dårlige spørsmål. Men du tenkte kanskje kun på deg selv? Snakk med den som har sittet da? Som tillitsvalgt må du ofte kreve din plass og bruke mye tid på lobby, netverksbygging osv. Absolutt ikke ensomt, men du er jo leder da. Er det forening eller landsforening du blir leder for?

Skrevet
På 25.3.2018 den 20.37, Anonym bruker skrev:

Det spiller jo stor rolle! Om du representerer juristforbundet under akademikerparaplyen eller LO er jo en enorm forskjell. Jeg er frikjøpt og reagerer på at du synes det var dårlige spørsmål. Men du tenkte kanskje kun på deg selv? Snakk med den som har sittet da? Som tillitsvalgt må du ofte kreve din plass og bruke mye tid på lobby, netverksbygging osv. Absolutt ikke ensomt, men du er jo leder da. Er det forening eller landsforening du blir leder for?

Takk for svar. Selvsagt er det forskjell på de ulike forbundene, men rollen er jo mye av den samme, da. Og det var det jeg forsøkte formidle, at jeg lurte på hvordan det var å være i en slik rolle. 

Det er snakk om en forening, på en arbeidsplass. Men denne arbeidsplassen har mange ansatte i ulike stillinger på forskjellige geografiske steder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...